Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-10-13, 22:22
  #1
Medlem
Får inte till det riktigt och blir lite förvirrad när jag tittar på videos.
Är rätt så otränad och ganska svag i armarna men har tränat ett tag nu och känner att jag fått lite mer muskler i armarna. Har hittills gjort dips då man "sitter" på en stol men vill träna triceps mer och då komplettera med Floor Dips.

Hur långt från rumpan ska man ha benen (utan att övningen blir för tuff)?
Ska hela foten eller bara hälen nudda golvet?

Är inte så lång så det känns nästan som att jag är för kort för att göra övningen men det beror troligtvis på att jag gör fel.
Citera
2017-10-13, 22:31
  #2
Medlem
S.O.Stolps avatar
Här är en kort video som beskriver hur man gör.Floor triceps dips

Nu vet jag inte hur stark/svag tjock/smal du är med det ser ut som en väldigt lätt övning som knappt stärker dina triceps alls. Sätt hellre händerna på en bordskant och ha hälarna i marken.
Citera
2017-10-14, 19:14
  #3
Medlem
Jag har kollat på bl.a. den videon. De visar inte samma benställning på olika videos.
Första gången lyckades jag nog göra rätt men vet inte hur jag hade benen. Det kändes ordentligt i triceps då så övningen är tuff för mig. Efteråt har jag inte lyckats göra rätt för jag har inte känt något i triceps. Jag gör dips med händer mot bordskant men och böjda ben men är inte så stark att jag kan flytta benen så att enbart hälarna nuddar golvet. Jag ligger på nivån då jag är för svag för att göra armhävningar. Har precis börjat göra det mot en vägg och det är kämpigt efter ett par gånger.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback