Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-10-14, 15:11
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trillske
Som hedge mot...?

Du har förstås ingen plan. Om du inte tror på bitcoin bör du inte exponera dig mot bitcoin överhuvudtaget. Svaret är absolut inte att shorta en enhet med helt otrolig värdeökning i 8 år, som återhämtat krasch efter krasch redan.

Förövrigt: att du är eller var en dålig investerare betyder inte att alla andra delar det draget. Det är ett orimligt feltänk.

Vad motiverar bitcoins värdeökning och marknadsvärde? Hur analyserar du situationen själv? Det är bra att ha ett kritiskt tänkande när man investerar och särskilt något så volatilt som bitcoin . Jag kan redan förutspå en krash i kryptovalutan "bitconnect", frågan är bara när . Bitconnect kommer i sin tur att påverka bitcoin VÄLDIGT negativt vare sig du vill eller inte.

Nu var inte planen att diskutera min syn på bitcoin utan jag enbart ha en säker platform för framtida shorts.
Citera
2017-10-20, 17:41
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trillske
Korta bitcoins, famous last words. 2000-talets bästa apparat för att skilja dumhuvuden från deras pengar. Vad än Bitcoin är om 10 år kommer inget förminska den bedriften. Bitcoin bears: ett litet men viktigt snäpp mer dumma i huvudet än Onecoin bulls.

Bitcoin bears?
Citera
2017-10-20, 17:42
  #15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 6thCard
Vad motiverar bitcoins värdeökning och marknadsvärde? Hur analyserar du situationen själv? Det är bra att ha ett kritiskt tänkande när man investerar och särskilt något så volatilt som bitcoin . Jag kan redan förutspå en krash i kryptovalutan "bitconnect", frågan är bara när . Bitconnect kommer i sin tur att påverka bitcoin VÄLDIGT negativt vare sig du vill eller inte.

Nu var inte planen att diskutera min syn på bitcoin utan jag enbart ha en säker platform för framtida shorts.

Hur är Bitconnect relaterat till Bitcoin?
Citera
2017-10-20, 17:52
  #16
Medlem
Trillskes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moderatfan
Hur är Bitconnect relaterat till Bitcoin?
6thCard är något på spåren. Visar sig att Bitcoin och Bitconnect sitter fast som i ett elastiskt snöre, så när bitconnect faller för hårt blir det plötsligt en sån snärt som gör riktigt, riktigt ont. Det kommer göra att nybörjare blir lite försiktigare med att hålla i valutan i framtiden.
Citera
2017-11-02, 01:25
  #17
Medlem
jack.danielss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trillske
Korta bitcoins, famous last words. 2000-talets bästa apparat för att skilja dumhuvuden från deras pengar. Vad än Bitcoin är om 10 år kommer inget förminska den bedriften. Bitcoin bears: ett litet men viktigt snäpp mer dumma i huvudet än Onecoin bulls.

Nä, för bitcoin kan ju aldrig gå ner?
Citera
2017-11-02, 03:22
  #18
Medlem
Trillskes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jack.daniels
Nä, för bitcoin kan ju aldrig gå ner?
Är det en fråga eller kände du bara för att skriva något ännu dummare? Det här var en fråga.
Citera
2017-11-02, 09:05
  #19
Medlem
jack.danielss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trillske
Är det en fråga eller kände du bara för att skriva något ännu dummare? Det här var en fråga.

Ja, det var en fråga!
Citera
2017-11-02, 12:32
  #20
Medlem
Trillskes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jack.daniels
Ja, det var en fråga!
Okej, svaret är jo, Bitcoin kan gå ner.
Citera
2017-11-02, 13:10
  #21
Medlem
Självklart kan Bitcoin gå ner. Tror man på det så säljer man tidigare innehav eller alternativt låter bli att röra marknaden om man inte redan har några. Chansen är betydligt större i en bull market som denna att priset fortsätter till $50'000:- än $0, och då blir det JÄVLIGT dyrt att korta, speciellt om du gör det genom margin trading.

En våghals investerar.
En normal människa kanske bör låta bli, eller inte.
En idiot kortar.
Citera
2017-11-02, 23:34
  #22
Medlem
Trillskes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dreten
Självklart kan Bitcoin gå ner. Tror man på det så säljer man tidigare innehav eller alternativt låter bli att röra marknaden om man inte redan har några. Chansen är betydligt större i en bull market som denna att priset fortsätter till $50'000:- än $0, och då blir det JÄVLIGT dyrt att korta, speciellt om du gör det genom margin trading.

En våghals investerar.
En normal människa kanske bör låta bli, eller inte.
En idiot kortar.
Bra sammanfattning.
Citera
2017-11-02, 23:41
  #23
Medlem
Phoenixboxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trillske
Som hedge mot...?

Du har förstås ingen plan. Om du inte tror på bitcoin bör du inte exponera dig mot bitcoin överhuvudtaget. Svaret är absolut inte att shorta en enhet med helt otrolig värdeökning i 8 år, som återhämtat krasch efter krasch redan.

Förövrigt: att du är eller var en dålig investerare betyder inte att alla andra delar det draget. Det är ett orimligt feltänk.
Hört talas om "tulpanmanin"?

BC är luftslott deluxe. Mer så cash/vanliga valutor.
Citera
2017-11-03, 04:57
  #24
Medlem
Trillskes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Phoenixbox
Hört talas om "tulpanmanin"?
Har du hört talas om hur orimligt korkad du är? Jag förstår att du tror att den frågan är ett orimligt svar på detta, men det är det faktiskt inte. Så att ta dig över ens en första liten tröskel ser jag som i praktiken omöjligt.

Nu ser jag istället med spänning fram emot hur du börjar skriva om "den underliggande blockchain-teknologin" och dina fantastiska investeringar i nigerianska prinsar.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback