Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-10-13, 23:01
  #13
Medlem
Overklighetss avatar
Alla borde sjukskriva sig eller helst säga upp sig. Vet ni inte vart skatten tar vägen?
Landsförrädare är vad ni är.
__________________
Senast redigerad av Overklighets 2017-10-13 kl. 23:06.
Citera
2017-10-13, 23:04
  #14
Medlem
BierFurAlles avatar
Jag var inte ute en diagnosticering (det har jag redan fått av en läkare; inte på distans, utan på vårdcentralen). Spörsmålet var om vore värt att riskera att bli sjuk igen genom att gå till jobbet och hur jag kan tänkas förmedla den oron till min chef.

Som väntat blev det lite olika svar: Tänk på hälsan eller bit ihop. Vi får väl se. Tack för in put, som allt annat i livet är resten upp till mig

För övrigt:
  • Ja, jag är 90talist.
  • Tack, men jag dricker inte
__________________
Senast redigerad av BierFurAlle 2017-10-13 kl. 23:05. Anledning: Bättre språk
Citera
2017-10-13, 23:17
  #15
Medlem
Gå till jobbet när man är sjuk är så sjukt respektlöst.
Säg som det är, du har influensan och det blev bättre, du gick till jobbet, blev värre igen, du vill stanna hemma så det går över.
Citera
2017-10-13, 23:29
  #16
Medlem
Neonights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av As-33-15-4-p
Man kan ju inte annat än hata personer som är sjuka och går till jobbet för att där smitta andra. Extremt egoistiskt.

Det här!

Jag vill inte ens se folk som kommer in till jobbet sjuka. Gå hem med dig!!!!
Citera
2017-10-14, 00:11
  #17
Medlem
AnOldBeginnings avatar
Gå inte till jobbet. En fredag. En dag till borta från jobbet ger tre extra vilodagar.
Citat:
Ursprungligen postat av BierFurAlle
om jag borde stanna hemma imorgon
Gick du till jobbet?
Citera
2017-10-14, 02:42
  #18
Medlem
Tror inte det är en och samma sjuka du har dock. Hade också feber för två veckor sedan. Fick avbryta efter halva dagen. Sedan frisknade jag till och denna veckan kom en helt annan sjukdom som inte alls har samma symptom.

Det kan gå flera sjukdomar i omlopp, speciellt när hösten kommer.

I vilket fall som helst, om du inte känner dig i gott skick bör du stanna hemma. Dels för att överansträngning kan vara farligt när man är sjuk. Dels för att inte sprida smittan vidare, trots att de flesta blir smittade ändå via andra saker.
Så stanna hemma om du känner att du inte skulle klara av att sköta ditt arbete.

Jag var tvungen att stanna hemma efter första natten med den nya sjukan, låg och panikhostade hela natten och på morgonen var jag helt slut.
Citera
2017-10-14, 13:09
  #19
Medlem
BierFurAlles avatar
Tack för alla svar.

Citat:
Ursprungligen postat av AnOldBeginning
Gå inte till jobbet. En fredag. En dag till borta från jobbet ger tre extra vilodagar.
Ibland jobbar jag lördagar och är då ledig söndag, måndag. Men sak samma
Citat:
Ursprungligen postat av AnOldBeginning
Gick du till jobbet?
Nej. Jag valde att inte göra det. Jag kom till slut kom fram till att jag vill ha god marginal att tillfriskna. Att gå till jobbet en dag när jag har två lediga dagar efter det skulle sumpa den möjligheten. Det var ungefär det jag sa till chefen, vilket inte var något problem. Ja, i slutändan ligger det väl i allas intressen att jag inte hoppar fram och tillbaka som en jojo. Virusinfektioner smittar...

Citat:
Ursprungligen postat av Cadde
Tror inte det är en och samma sjuka du har dock. Hade också feber för två veckor sedan. Fick avbryta efter halva dagen. Sedan frisknade jag till och denna veckan kom en helt annan sjukdom som inte alls har samma symptom.

Det kan gå flera sjukdomar i omlopp, speciellt när hösten kommer.

I vilket fall som helst, om du inte känner dig i gott skick bör du stanna hemma. Dels för att överansträngning kan vara farligt när man är sjuk. Dels för att inte sprida smittan vidare, trots att de flesta blir smittade ändå via andra saker.
Så stanna hemma om du känner att du inte skulle klara av att sköta ditt arbete.

Jag var tvungen att stanna hemma efter första natten med den nya sjukan, låg och panikhostade hela natten och på morgonen var jag helt slut.
Ja, det låter ju faktiskt som det jag haft. Det vill säga, den här veckan har jag haft symptom som jag inte hade den första och vice versa. Som feberfrossa första veckan, andningssvårigheter andra osv. Men som sagt, jag har redan fått en diagnosticering av min läkare. Hursomhelst, tack för svar. Jag har väl resonerat ungefär som du och i och med det stannat hemma.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback