Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2017-10-15, 16:14
  #25
Medlem
framtands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AndersM79
Nej det är inte ditt fel. Det är förarens ansvar helt ut. Du kan inte förväntas veta bärighetsklasser m.m. på all världens lastbilar bara för att få beställa ved. Föraren måste vara säker på att det går att utföra alla manövrar som hör till jobbet, det ska han vara utbildad i. Anser han att det inte går får han påpeka detta och avböja: "Det går inte att köra in där, marken är för våt".

Nej jag förstår det nu. Förstod det innan tråden startades också men ibland vill man dubbelkolla.

Citat:
Ursprungligen postat av AndersM79
Du skulle inte heller ringt traktorkompisen, för om det blivit skador på lastbilen vid bärgningen hade ni mycket väl kunnat bli ansvariga för dessa. Det skulle gjorts av en 'riktig' bärgningsfirma (som har försäkringar och certifikat och mög) som förarens firma beställt och bekostat.

Åja, det va ju chauffören som bad om hjälp och skötte det mesta med bärgningen sen så det har jag extremt svårt att se hur jag skulle bli ersättningsskyldig till bara för att jag lånar ut en traktor. Men visst, det säkraste är såklart att ha så lite kontakt med människor det bara går.

Det är löst nu hur som helst, och ett lass jord får fylla igen spåren sen
Citera
2017-10-15, 23:47
  #26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jernmasken
Och här är ett till då eller?
Japp. Att försöka få det till skadegörelse är löjeväckande. Likaså egenmäktigt förfarande.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback