Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 4
  • 5
2017-10-15, 15:11
  #49
Medlem
UgLyBastards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VoldsamKnarkare
Så länge ditt knarkande inte går ut över något annat viktigt finns ingen anledning att det ska uppdagas. Vad tänker han sen ska hända? Ska de som visar positivt bli avstängda från skolan, lagföras? Det är inget som gynnar den ungdomen, det öppnar bara för mer problem.

Bättre att legalisera droger, sätta en åldersgräns på typ 21 och kontrollera handeln. Som det är idag så är det ungdomar som säljer till ungdomar. Jag tror dock inte att det varit lika utbrett om vuxna kunde handla sitt lagligt. Det hade varit små vinster om kundbasen på den illegala marknaden bestod av enbart kids.
diskussionen om att legalisera alla droger hör nog inte hemma här i tråden. det är bara riks-pundare som vill att allt ska släppas fritt, i stora drag.

OnTopic;
De som knarkar borde få hjälp/vård.
Man kan inte bara börja drogtesta alla i skolan om det inte finns en ordentligt bra plan för hur det ska gå till och vad som händer när någon testas positivt.
Citera
2017-10-15, 15:17
  #50
Medlem
VoldsamKnarkares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UgLyBastard
diskussionen om att legalisera alla droger hör nog inte hemma här i tråden. det är bara riks-pundare som vill att allt ska släppas fritt, i stora drag.

OnTopic;
De som knarkar borde få hjälp/vård.
Man kan inte bara börja drogtesta alla i skolan om det inte finns en ordentligt bra plan för hur det ska gå till och vad som händer när någon testas positivt.

Nej, till och med FN tycker att droger ska legaliseras i någon mån. Säger inte att allt ska släppas fritt heller. Men populära droger där förbud gör mer skada än nytta. Som det är idag är droger redan helt fria, det borde du som säger dig ha drogat innan veta. Det är just därför skolungdomar använder sig av det. Själv tar jag inga droger alls längre så det där med rikspundare kan du bara torka dig med.

Ja, du hör ju själv. Du erkänner att förslaget är ihåligt och korkat= idioti.
Citera
2017-10-15, 15:32
  #51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UgLyBastard
diskussionen om att legalisera alla droger hör nog inte hemma här i tråden. det är bara riks-pundare som vill att allt ska släppas fritt, i stora drag.

Nej, så är det inte alls. Du har helt enkelt fel, både när det gäller att det bara är riks-pundare och att legalisering=släppas fritt. Jag tycker också att avkriminalisering/legaliseringsfrågan nog ändå hör hemma här också, för det är det är en ganska viktigt aspekt om det blir en polissak av det eller inte.

Jag tycker att det kanske finns visst fog för att utöka skolans möjligheter för drogtester, jag är alls säker här. Dock inte som är nu, att ungdomen riskerar få ett ringa narkotikabrott i registret hängandes över sig och stigmatisering det innebär att blir sedd som en kriminell knarkare.


Citat:
De som knarkar borde få hjälp/vård.

Och bestraffas också antar jag? Eller ställer du dig åtminstone bakom en avkriminalisering av eget bruk?
Citera
  • 4
  • 5

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback