Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-10-13, 15:47
  #1
Medlem
Youtube-video

Varför är patriot en lysande investering?

(1) företaget tillverkar apparater och detektorer som kan upptäcka alla typer av vapen i alla sammanhang - företaget har ett unikt softvaresystem-varning så snart hotet närmar sig.

2) den har en unik produkt och är på en lukrativ marknad - marknaden består av hot, faror och terror, som är ett växande begrepp - antalet terror och allmänna vapenhot har ökat mer eller mindre exceptionellt, och sådan kommer det (tyvärr) att fortsätta.
Patriot är därför på en enorm marknad inte bara i förenta staterna utan i hela världen är hotet verkligt och omfattar alla.

3) patriot är den första att skapa en "kostnad" lösning, dvs. Deras produkter är lönsamma och är därför mycket bättre placerade än konkurrenterna.

(4) företaget har hållit på i nästan 7 år och har under dessa år fått rättigheterna att producera, beviljat ett antal licenser, startat produktionen och skapat en världsomspännande marknad för sina produkter.

5) företaget och projektet skapades genom ett nato-finansierat projekt vid universitetet i mcmaster.

6) otroligt kompetent och högt förvaltning - jag kan skriva mycket men bjud in alla att läsa om varje profil inne på hemsidan!

7) företagets allvar och ambition återspeglas genom deras partner - de har ett nära samarbete med ridge global.

Det finns mycket mer att säga om företaget, men jag uppmanar alla att läsa upp - det är verkligen ett super spännande fall med en enorm potential!
Citera
2017-10-27, 20:16
  #2
Medlem
konsumentkalles avatar
Tror och hoppas verkligen också på detta företag. Ligger då absolut rätt i tiden.
Citera
2017-10-27, 22:17
  #3
Medlem
Ett förhoppningsbolag som haussas friskt på Börssnack. Det finns inget unikt med Patriot One, det finns många företag som har liknande produkter.
Citera
2017-10-28, 11:44
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av borskungen
Ett förhoppningsbolag som haussas friskt på Börssnack. Det finns inget unikt med Patriot One, det finns många företag som har liknande produkter.


Ge oss gärna ett exempel för jag har bata kunnat hitta ett där produkten inte alls höll måttet. Minns tyvärr inte namnet då det inte var något att lägga på minnet. Föehoppningsvolag javisst, men inte alls obefogat om du frågar mig.
Citera
2017-10-31, 10:42
  #5
Medlem
Sphinxen7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borskungen
Ett förhoppningsbolag som haussas friskt på Börssnack. Det finns inget unikt med Patriot One, det finns många företag som har liknande produkter.


Du har fel. Det finns faktiskt inget bolag på börsen med 7 års forskning på en teknologi som sponsrats av NATO med den precision och säkerhet PATScan har i sin utmätning.
Ett företag som har större efterfråga än utbud, som samtidigt har partnerskap med flera aktörer bland annat Siemens. Det som gör PAT så bra är att dem inte är bundna till en bransch med sin teknologi, utan har möjlighet att nå ut till klienter inom privat/offentlig sektor inom olika samhällssektorer.

Jag håller med om att folk haussar sönder den, det verkar vara en stor del norrmän lustigt nog. Men se haussningen som ett temporärt spel för traders, medans vi som sitter långt bara kan vara lugna i positionen.

Edit1. Vill även påpeka att Patriot One Technologies INC är dem absolut ända i världen som har denna teknologi. De som har liknande har varken samma forskning bakom konceptet, eller ekonomi för att driva igenom produkten ut ur forskningslabbet in till den kommersiella publiken..Att påstå motsatsen är att ljuga för sig själv.
__________________
Senast redigerad av Sphinxen7 2017-10-31 kl. 10:44.
Citera
2017-10-31, 12:33
  #6
Medlem
krigsoffrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borskungen
Ett förhoppningsbolag som haussas friskt på Börssnack. Det finns inget unikt med Patriot One, det finns många företag som har liknande produkter.


Næsta gång du uttalar dig lika dumt, Kom med bevis som stærker det du sæger.


Har tagit positon hær, denna blir att hålla i minst 3år.

Enorm potential tæcker inte hælften.
Citera
2017-10-31, 12:54
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sphinxen7
Du har fel. Det finns faktiskt inget bolag på börsen med 7 års forskning på en teknologi som sponsrats av NATO med den precision och säkerhet PATScan har i sin utmätning.
Ett företag som har större efterfråga än utbud, som samtidigt har partnerskap med flera aktörer bland annat Siemens. Det som gör PAT så bra är att dem inte är bundna till en bransch med sin teknologi, utan har möjlighet att nå ut till klienter inom privat/offentlig sektor inom olika samhällssektorer.

Jag håller med om att folk haussar sönder den, det verkar vara en stor del norrmän lustigt nog. Men se haussningen som ett temporärt spel för traders, medans vi som sitter långt bara kan vara lugna i positionen.

Edit1. Vill även påpeka att Patriot One Technologies INC är dem absolut ända i världen som har denna teknologi. De som har liknande har varken samma forskning bakom konceptet, eller ekonomi för att driva igenom produkten ut ur forskningslabbet in till den kommersiella publiken..Att påstå motsatsen är att ljuga för sig själv.

Det är möjligt att PATScan är bättre än konkurrenterna, men bäst teknik vinner inte alltid. Titta på Betamax vs. VHS.

Något som definitivt avskräcker är sektbeteendet. Jag får Fingerprint-vibbar av det.
Citera
2017-10-31, 14:01
  #8
Medlem
krigsoffrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borskungen
Det är möjligt att PATScan är bättre än konkurrenterna, men bäst teknik vinner inte alltid. Titta på Betamax vs. VHS.

Något som definitivt avskräcker är sektbeteendet. Jag får Fingerprint-vibbar av det.

Jag køper att denna før tillfællet ær vældigt haussat, återkommer till dig i slutet av december.


Jag gissar 2CAD/aktie minst 30.12.17



Och du?
Citera
2017-11-03, 11:45
  #9
Medlem
Dsfhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borskungen
Det är möjligt att PATScan är bättre än konkurrenterna, men bäst teknik vinner inte alltid. Titta på Betamax vs. VHS.

Något som definitivt avskräcker är sektbeteendet. Jag får Fingerprint-vibbar av det.

Fast ska man investera i säkerhet till ett hotell etc. väljer man nog hellre det bättre alternativet som (bör) ge högre säkerhet.
Citera
2017-12-02, 20:39
  #10
Medlem
Stormcatchers avatar
PAT är ett förhoppningsbolag, inget tvivel om saken. Det är mycket byråkrati inom branschen och dessutom har PAT svårigheter att komma in där de vill in pga dels bevis av ny teknik och bryta redan existerande lösningar samt att det är upphandlingar osv det är inte bara att byta till något helt oprövat hur som helst. Ibland är marknaden för det billigaste alternativet ingen fördel heller. Problemet är att de som inte är känsliga för priset inte är intresserade av PAT och de som är motsatsen har inga resurser till det för det blir ändå för dyrt. Bolaget blöder också pengar, runt 125.000 US Dollar per månad. De gjorde också nyligen en nyemission eller hur? Era pengar är bara bingo för bolaget, inte för er. Det kommer säkerligen bli en till nyemission. Om ni verkligen är så intresserade att slänga bort era pengar, sätt dem på ett valfritt valt oljebolag istället. Vänta 6-12 månader och sälj. Då får ni iallafall en liten slant. Oljepriset kommer gå upp till +100 Dollar när kriget bryter ut... Att ni ens vill hålla på med bolag som PAT är obegripligt! Titta hellre på Sivers IMA i så fall.. på tal om att ni är pigga på att försöka jaga bolag med potential... Som alltid hittar man bäst info om PAT utanför Sverige, läser man på lite ser man också en mer nyanserad bild av bolaget. God natt!
Citera
2017-12-15, 10:11
  #11
Medlem
krigsoffrets avatar
Fint PM!


Patriot One will be featured from Monday to Friday through the day and evenings on CBC's Documentary Channel!

If people don't understand how big this is, you're clearly missing out! We're being featured on CBC News, 5 days straight throughout the whole day - This is going viral, the exposure is just crazy atm.

CBC News has more than 750.000 viewers on a daily basis!

"Patriot One Technologies is being featured on CBC's Documentary Channel Monday through Friday, throughout the day and evenings."

https://www.bloomberg.com/press-releases/2017-12-14/patriot-one-technologies-detecting-concealed-weapons-ceo-clip-video"

Mycket bra PR i det sista.
Citera
2018-01-08, 17:51
  #12
Medlem
konsumentkalles avatar
Någon som har koll på varför den har rusat senaste veckan? Har försökt hitta nyheter utan resultat. Ligger inne med en liten chanssumma på 5000 kr.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback