Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-10-13, 17:32
  #13
Medlem
Zoom008s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mulla Krekar
Jag är inte beroende av mina Imovane, trots att jag haft de i runt 5 år dagligen. Tar 120 mg Theralen o 7,5 mg Imovane var kväll. Men jag är väldigt beroende av Iktorivil (en sorts bensodiazepin), som jag också tar 4 mg på kvällen. Det har jag gjort i runt 17 år.

4 mg Iktorivil motsvarar 8 st Imovane 7,5 mg, men är inte så sederande. Imovane har en ganska bra sömngivande effekt som saknas hos Iktorivil. Så en Imovane mer eller mindre spelar ingen större roll i.o.m. Iktorivilen.
Lite kul när folk som använt preparat i åratal säger att dom inte är beroende. Kände en som hade rökt hasch i 20 år. Han var inte heller beroende.
Citera
2017-10-13, 17:37
  #14
Medlem
Asklords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Overklighets
Men det var himla kul i början när man fick de där sköna hallucinationerna varje kväll. Good times.

Aldrig fått. Däremot har jag fått det på Zolpidem. Väldigt angenäm upplevelse
Citera
2017-10-13, 20:21
  #15
Medlem
Hasch

Eller gräs, indiantobak, snowboardröka...
Citera
2017-10-13, 20:55
  #16
Medlem
Mulla Krekars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zoom008
Lite kul när folk som använt preparat i åratal säger att dom inte är beroende. Kände en som hade rökt hasch i 20 år. Han var inte heller beroende.
Jo, jag är ju beroende av benzo, 2-3 dagar utan Iktorivil så kommer abstinensen från helvetet. Men Imovane kan jag skippa. Iktorivilen ersätter den. Dock får jag svårt att somna utan den. Men inga abstinenssymptom.
Citera
2017-10-13, 21:36
  #17
Medlem
Scherings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlurryFace69
Som sagt, undrar hur ni gjort för att kunna sluta med
sömntabletter efter många års användning om ni gjort det?

Tänker då på de som är beroende framkallande som Imovane tex.
Du kan prova att byta från zopiklon till zolpidem först. Sen tar du bort eventuell benso om du har det. Därefter börjar du använda zolpidem mer och mer sällan.

Bör vara lättare att sluta med zolpidem än med zopiklon.
Citera
2017-10-16, 23:26
  #18
Medlem
Jag har medicinerat med en lång rad sömnmediciner och den medicin som varit svårast att sluta med, likaså den medicin som också haft bäst insomningseffekt, är Mirtazapin/Remeron. Jag hade den som oral lösning sista tiden och slutade genom att minska med en droppe i veckan. Gick sedan direkt över till Valdoxan. Just nu tar jag Melatonin AGB.

Har testat bl.a. Imovane men den hade ingen effekt på mig.
Citera
2017-10-17, 00:15
  #19
Medlem
Barnflods avatar
Skulle lätt sluta om jag kunde sova 2-4 h utan men jag vågar inte ens försöka. Min övertygelse är att det inte kommer gå att somna öht. Sitter så hårt präntat.
Citera
2017-10-17, 10:25
  #20
Medlem
BlurryFace69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schering
Du kan prova att byta från zopiklon till zolpidem först. Sen tar du bort eventuell benso om du har det. Därefter börjar du använda zolpidem mer och mer sällan.

Bör vara lättare att sluta med zolpidem än med zopiklon.

Vill inte ta Zolpidem/Stillnoct för av dem blir jag helt konstig och gör saker jag inte minns nästa dag...

Har även Propavan men de funkar ej enbart..

Inga benzo eller annat!
Citera
2017-10-17, 10:27
  #21
Medlem
BlurryFace69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Barnflod
Skulle lätt sluta om jag kunde sova 2-4 h utan men jag vågar inte ens försöka. Min övertygelse är att det inte kommer gå att somna öht. Sitter så hårt präntat.

Tror också det kan vara så att det är lite psykiskt att ta dem.
Det vore enklare om man inte hade ett arbete att behöva gå upp till,
då behövde man inte vara tvungen att sova på samma sätt...
Citera
2017-10-17, 19:29
  #22
Medlem
Scherings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlurryFace69
Vill inte ta Zolpidem/Stillnoct för av dem blir jag helt konstig och gör saker jag inte minns nästa dag...

Har även Propavan men de funkar ej enbart..

Inga benzo eller annat!
I så fall föreslår jag att du helt enkelt bara slutar ta tabletterna. Inga tupplurar på dagen, inget koffein efter lunch, ingen träning efter middag, ingen mat inom 2h innan sänggående, kallt i rummet och ett tungt täcke.

Du somnar till slut och om du inte gör det så är du trött som fan dagen därpå och sen somnar du nästa natt.
Citera
2017-10-17, 20:22
  #23
Medlem
BlurryFace69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schering
I så fall föreslår jag att du helt enkelt bara slutar ta tabletterna. Inga tupplurar på dagen, inget koffein efter lunch, ingen träning efter middag, ingen mat inom 2h innan sänggående, kallt i rummet och ett tungt täcke.

Du somnar till slut och om du inte gör det så är du trött som fan dagen därpå och sen somnar du nästa natt.

Har varit utan sömn då jag ej sov på nästan 2 veckor😟
Mådde jättedåligt av det, kroppen tar stryk utan sömn.


Hade mkt runt mig då också så det var omöjligt att koppla av öht.

Jag kan inte sova på dagen.

Har nu börjat dela Imovanen i 4 delar och hoppas kunna trappa ner så 🙄🙂
1/4 åt gången .,,,
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback