Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-10-13, 14:10
  #1
Medlem
pedobear84s avatar
Tjenare.. mina fingrar och handled börjar må rätt dåligt om ja sitter en längre tid framför datorn.. Skulle vilja ha tips om ett lågt och skönt mekaniskt tangentbord.. gärna lite klickigare varienten men är inte ett måste! =)
Citera
2017-10-13, 15:34
  #2
Medlem
ischs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pedobear84
Tjenare.. mina fingrar och handled börjar må rätt dåligt om ja sitter en längre tid framför datorn.. Skulle vilja ha tips om ett lågt och skönt mekaniskt tangentbord.. gärna lite klickigare varienten men är inte ett måste! =)

Överlag är ju merparten av alla mekaniska tangentbord högre än sina membran-kollegor så ett handledsskydd hade kanske varit ett bra komplement ihop med ex ett Filco tangentbord. Utbudet bestäms också rätt mycket vad du är sugen på att betala, vilken layout som du är ute efter (ex 87, 60% etc), om det skall vara ett ISO board mm. Sen utöver det det vilka switchar som du är ute efter. Själv föredrar jag bruna men det är ju en väldigt personlig sak.
Citera
2017-10-13, 16:44
  #3
Moderator
^Eazs avatar
Jag kör ett Corsair K95 som jag älskar.

Det kommer med inbyggt handledsstöd och är väldigt bekvämt även under längre sessioner.

Det är inte lågt, men iom handledsstödet så vilar händerna skönt på det, kostar en del dock.

http://www.corsair.com/en-us/corsair...-ch-9000220-na

Edit: Ja, den vidriga belysningen går att stänga av.
__________________
Senast redigerad av ^Eaz 2017-10-13 kl. 17:08.
Citera
2017-10-13, 16:54
  #4
Medlem
pedobear84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av isch
Överlag är ju merparten av alla mekaniska tangentbord högre än sina membran-kollegor så ett handledsskydd hade kanske varit ett bra komplement ihop med ex ett Filco tangentbord. Utbudet bestäms också rätt mycket vad du är sugen på att betala, vilken layout som du är ute efter (ex 87, 60% etc), om det skall vara ett ISO board mm. Sen utöver det det vilka switchar som du är ute efter. Själv föredrar jag bruna men det är ju en väldigt personlig sak.

Filco såg väl inte lågt ut?
Jag har just nu ett Das keyboard.. riktigt sköna ljud å riktigt stabilt men får som sagt ont för det är lite högt för mig.
Citera
2017-10-13, 21:45
  #5
Medlem
ischs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pedobear84
Filco såg väl inte lågt ut?
Jag har just nu ett Das keyboard.. riktigt sköna ljud å riktigt stabilt men får som sagt ont för det är lite högt för mig.

Kolla på ett handledsstöd istället för ett nytt tangetbord.
Citera
2017-10-13, 21:48
  #6
Medlem
ischs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ^Eaz
Jag kör ett Corsair K95 som jag älskar.

Det kommer med inbyggt handledsstöd och är väldigt bekvämt även under längre sessioner.

Det är inte lågt, men iom handledsstödet så vilar händerna skönt på det, kostar en del dock.

http://www.corsair.com/en-us/corsair...-ch-9000220-na

Edit: Ja, den vidriga belysningen går att stänga av.

Eaz, försök inte lura någon stackare att lägga pengarna på ett Corsair. Kan få så himla mycket trevligare för samma pengar samt att man slipper Corsairs vidriga layout.
Citera
2017-10-13, 22:00
  #7
Medlem
pedobear84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av isch
Kolla på ett handledsstöd istället för ett nytt tangetbord.

Nja vet inte.. eftersom ja oftar halvligger i stolen så blir handledsstöd klumpigt.
Citera
2017-10-13, 22:08
  #8
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av isch
Eaz, försök inte lura någon stackare att lägga pengarna på ett Corsair. Kan få så himla mycket trevligare för samma pengar samt att man slipper Corsairs vidriga layout.

Jag gillar Corsair, hade en K90 och nu en K95, båda var riktigt trevliga (sabbade min K90 när jag spillde en öl över den. Hade säkert kunna rengjort den, men jag är lat).
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback