Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-10-25, 00:23
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av V8kompressor
Ingen har svarat på den mystiska frågan. Varför vågar inte standard folk klä sig i tuffa skinnkläder?
Dom vill inte skilla från mängden om dom gör det är det svårare att hitta grupptillhörighet.
Dom flesta klär sig efter tillfälle. Och klär sig som andra.
Citera
2017-10-25, 08:39
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av V8kompressor
Ingen har svarat på den mystiska frågan. Varför vågar inte standard folk klä sig i tuffa skinnkläder?

Jag har nästan dagligen en figursydd skinnjacka och skinnskor, många har det om du öppnar ögonen och tittar dig omkring. Problemet är att du vill ha skinnbyxor och en massa nitar också, det är bara punkare, mc-åkare, artister och björnjägare i alaska som håller på med sånt.
Citera
2017-10-25, 22:35
  #15
Medlem
Bor du i en bunker eller? skinnjacka lär vara sveriges vanligaste plagg.

Skinnbyxor på en man (som inte åker motorcykel) är fult, därför stirrar folk. du ser ut som en idiot helt enkelt.
Citera
2017-10-25, 22:38
  #16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thelittlefriend
Bor du i en bunker eller? skinnjacka lär vara sveriges vanligaste plagg.

Skinnbyxor på en man (som inte åker motorcykel) är fult, därför stirrar folk. du ser ut som en idiot helt enkelt.

Långt ifrån Sveriges vanligaste plagg! Kanske en på 100 man ser på stan som har skinnjacka. Högt räknat
Citera
2017-10-25, 22:44
  #17
Avstängd
creepingdeaths avatar
It rubs the lotion on its skin or else it gets the hose again
Citera
2017-10-25, 22:46
  #18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av johannes89
Långt ifrån Sveriges vanligaste plagg! Kanske en på 100 man ser på stan som har skinnjacka. Högt räknat

bor du i en stad utan unga kvinnor eller tittar du bara på män?
Citera
2017-10-25, 22:49
  #19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thelittlefriend
bor du i en stad utan unga kvinnor eller tittar du bara på män?

Jag tänkte bara på män faktiskt. Kan hålla med om att det är en hel del unga kvinnor med skinnpaj dock långt från en majoritet.
Citera
2017-10-25, 23:04
  #20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vidarquintar
Dom vill inte skilla från mängden om dom gör det är det svårare att hitta grupptillhörighet.
Dom flesta klär sig efter tillfälle. Och klär sig som andra.


Bra svar! Kanske det stämmer iochmed med flockmentaliteten. Är man däremot ensamvarg eller med liten umgängeskrets, då spelar det ingen roll med klädkod. Då kan man ha på sig vilken stil som helst. Ena dagen hiphop andra dagen punk, tredje dagen standard kläder
Citera
2017-10-25, 23:15
  #21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thelittlefriend
Bor du i en bunker eller? skinnjacka lär vara sveriges vanligaste plagg.

Skinnbyxor på en man (som inte åker motorcykel) är fult, därför stirrar folk. du ser ut som en idiot helt enkelt.

Du majoriteten tycker det är fult, medans jag minoriteten tycker det är snyggt och skönt med skinnbyxor. Kläder är som kläder och det skall täcka kroppen och skydda från kyla etc. Det ända som skiljer är materialet tyg vs skinn. Logiskt om tänker efter. Ändå så vill jag förstå från standard folkets tankesätt om varför skinnbyxor är fult?

Är det media som har lärt er att skinnbyxor är ENDAST för mc åkare och artister?
Citera
2017-10-25, 23:30
  #22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av V8kompressor
Du majoriteten tycker det är fult, medans jag minoriteten tycker det är snyggt och skönt med skinnbyxor. Kläder är som kläder och det skall täcka kroppen och skydda från kyla etc. Det ända som skiljer är materialet tyg vs skinn. Logiskt om tänker efter. Ändå så vill jag förstå från standard folkets tankesätt om varför skinnbyxor är fult?

Är det media som har lärt er att skinnbyxor är ENDAST för mc åkare och artister?


Varför är något fult är alltså frågan? Det är estetiskt motbjudande, opraktiskt, fult. Det signalerar dåre, bög och fetishist. Jag gissar att du spelar väldigt mycket dataspel, har en bokstavsdiagnos och är nästintill oskuld. Sätter en femhunka på att du inte varit hos frisör sen mamma tvingade dig.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback