Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-10-13, 14:01
  #1
Medlem
Precis! Varför är materialet skinn och imitation väcker uppmärksamhet när man använder dessa? Och varför är skinn kopplad med homosexualitet?
Citera
2017-10-13, 15:13
  #2
Avstängd
Vet faktiskt inte själv. Jag är lite mörkhyad och de gångerna då jag haft skinnjacka på mig så har jag av någon anledning fått mycket blickar från tjejer och killar.

Folk tycker väl det är snyggt och hunkigt helt enkelt. Sen att en blatte som jag använder skinnjacka ses väl som unikt.
Citera
2017-10-14, 02:02
  #3
Medlem
Drinkycrows avatar
Just läder använder till och med djurkramare och vegetarianer som jag. Är väl bra att man tar vara på allt om man ändå ska ha ihjäl djuret. Värre med päls där djuren föds upp enbart för pälsen under hemska jävla förhållanden.

Jag tycker inte läder väcker så mycket uppmärksamhet numer. Det har genom tiderna använts av allt möjligt folk. Punkare, hårdrockare och bikers har gjort läderjackor till exempel till "tuffa" plagg. Jag tror att läder associeras med bögar är för att BDSM-crowden alltid älskat läder och sexuellt avvikande håller ihop och så blev det en grej någonstans på vägen.

Men säg ett par vanliga kostymskor i läder eller ett par läder handskar... Inte väcker det väl uppmärksamhet? Mycket av de plagg som görs av läder är ju tvärtom väldigt diskreta.
Citera
2017-10-14, 15:42
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Drinkycrow
Just läder använder till och med djurkramare och vegetarianer som jag. Är väl bra att man tar vara på allt om man ändå ska ha ihjäl djuret. Värre med päls där djuren föds upp enbart för pälsen under hemska jävla förhållanden.

Jag tycker inte läder väcker så mycket uppmärksamhet numer. Det har genom tiderna använts av allt möjligt folk. Punkare, hårdrockare och bikers har gjort läderjackor till exempel till "tuffa" plagg. Jag tror att läder associeras med bögar är för att BDSM-crowden alltid älskat läder och sexuellt avvikande håller ihop och så blev det en grej någonstans på vägen.

Men säg ett par vanliga kostymskor i läder eller ett par läder handskar... Inte väcker det väl uppmärksamhet? Mycket av de plagg som görs av läder är ju tvärtom väldigt diskreta.

Jo det sant, men varför just blanka skinnbyxor på män ses som udda?
Hade på mig ett par skinnbrallor tillsammans med en vanlig svart jacka, fan vad folk glodde. Stirrade från tå till huvudet. Sen dagen efter hade man en figursydd biker skinnjacka med hoodie tröja tillsammans med ett par arbetsbyxor. Samma där, folk stirrade
Citera
2017-10-14, 17:33
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av V8kompressor
Jo det sant, men varför just blanka skinnbyxor på män ses som udda?
Hade på mig ett par skinnbrallor tillsammans med en vanlig svart jacka, fan vad folk glodde. Stirrade från tå till huvudet. Sen dagen efter hade man en figursydd biker skinnjacka med hoodie tröja tillsammans med ett par arbetsbyxor. Samma där, folk stirrade
Dom tror nog att du är biker! Skin byxor är udda det är svettigt och obekvämt. Det förknipas med biker.
Citera
2017-10-14, 17:42
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vitbmw
Vet faktiskt inte själv. Jag är lite mörkhyad och de gångerna då jag haft skinnjacka på mig så har jag av någon anledning fått mycket blickar från tjejer och killar.

Folk tycker väl det är snyggt och hunkigt helt enkelt. Sen att en blatte som jag använder skinnjacka ses väl som unikt.
En blatte i skinnjacka har man extra koll på ifall han drar kniv.
Citera
2017-10-14, 17:59
  #7
Medlem
Zigenarmän har alltid skinnjacka och kostymbyxor. Klart man vänder sig om och kollar lite extra.
Citera
2017-10-14, 20:25
  #8
Medlem
johanjosefssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av V8kompressor
Jo det sant, men varför just blanka skinnbyxor på män ses som udda?
Hade på mig ett par skinnbrallor tillsammans med en vanlig svart jacka, fan vad folk glodde. Stirrade från tå till huvudet. Sen dagen efter hade man en figursydd biker skinnjacka med hoodie tröja tillsammans med ett par arbetsbyxor. Samma där, folk stirrade

Avundsjuka. De flesta önskar att de kunde VÅGA gå runt på stan iklädd tuffare kläder, att de kunde VÅGA sticka ut lite grann, att de kunde VÅGA gå emot trender.

Men de är så jävla rädda. Så istället kollar de snett och stirrigt på andra som faktiskt VÅGAR. Det är ett överväldigande bittert avund och dagdrömmande till "Tänk om jag också skulle våga gå omkring så...". Ta det som en komplimang.
Citera
2017-10-15, 00:11
  #9
Medlem
Ta en bild på dig själv med suddat ansikte så får vi se varför dom stirrar?
Citera
2017-10-15, 11:33
  #10
Medlem
var o varannan människa har en skinnpaj på sig numera. klart, går du runt med en saint laurent med fånigt text på ryggen så....
Citera
2017-10-15, 22:48
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av johanjosefsson
Avundsjuka. De flesta önskar att de kunde VÅGA gå runt på stan iklädd tuffare kläder, att de kunde VÅGA sticka ut lite grann, att de kunde VÅGA gå emot trender.

Men de är så jävla rädda. Så istället kollar de snett och stirrigt på andra som faktiskt VÅGAR. Det är ett överväldigande bittert avund och dagdrömmande till "Tänk om jag också skulle våga gå omkring så...". Ta det som en komplimang.

Varför vågar folk inte? Varför är läder så jäkla speciellt?
Citera
2017-10-24, 22:52
  #12
Medlem
Ingen har svarat på den mystiska frågan. Varför vågar inte standard folk klä sig i tuffa skinnkläder?
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback