Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-10-13, 11:47
  #1
Medlem
Har en dator me intel core duo E7500
Nvidia GT 630
8gb ram
Spelar bara cs go och vill uppgradera den så jag kan spela alla mapar me ca 60-100fps, vad ska jag uppdatera, min cpu eller gpu? Sparar till bil så kan inte köpa båda ..
socket e lga775 och till gpu PCI x16
snälla hata inte, puss hej
Citera
2017-10-13, 11:48
  #2
Medlem
Du har inte övervägt att köpa en helt ny dator?
Citera
2017-10-13, 13:14
  #3
Medlem
Köp ny istället, blir lättare.
Citera
2017-10-13, 13:28
  #4
Medlem
adolf512s avatar
Du hade möjligtvis kunnat ta till vara på ram-minnet, nätagget och chassit, resten hör hemma på soptippen.
Citera
2017-10-13, 17:26
  #5
Medlem
Problemet grabbar e att jag ska byta nästa sommar men först köpa bil, därför jag vill uppgradera den halvt:/
Citera
2017-10-13, 20:49
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marcusreij
Problemet grabbar e att jag ska byta nästa sommar men först köpa bil, därför jag vill uppgradera den halvt:/
Vänta då tills nästa sommar, du behöver en ny processor, därav nytt moderkort, därav troligen nytt chassi, då har jag inte ens nämnt grafikkortet. Det lönar sig inte.
Citera
2017-10-13, 21:02
  #7
Medlem
x12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marcusreij
lga775 och till gpu PCI x16
Ta reda på vilket moderkort du har, besök sedan tillverkarens supportsidor och se vilka processorer som passar i det. Se också vilken biosversion som krävs, du kan behöva uppdatera bios innan ny processor sätts i.
Det finns ganska många processorer till lga-775, t.ex q9650. Hur stor diff den ger till ditt spel har jag ingen aning om, det må du försöka ta reda på själv genom att jämföra speltester. Q9650 m.fl lga-775 processorer finns i parti&minut på ebay för nån eller några hundringar.

Samma grej med grafikkortet, jag har ingen aning alls om hur stor nytta ditt spel gör av grafikkortet, men exempelvis gtx 670 finns för en eller ett par hundringar på ebay. Möjligt att nyare/bättre kort funkar också, vissa kräver uppdateringar först, jag tog 600-serien som exempel bara för att du har den redan och om en modell i serien funkar så bör alla funka. Du behöver se till att nätagget klarar det nya kortet, att nätagget har kontakterna som behövs för strömmatning och att kortet fysiskt får plats i datorn, det kan t.ex vara bekymmer med det om du har en märkesdator.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback