Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2017-11-02, 11:04
  #37
Medlem
PTHJs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CommonSense
Finns det ingen sån omröstning där man kan rösta för årets Moderator? är det nått FL kanske ska börja med, finns 2st jag tycker är värda att bli årets Moderator

Vad tycker ni andra?
Ska det vara positivt eller negativt för en moderator att få en röst?
Citera
2017-11-02, 11:06
  #38
Medlem
CommonSenses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PTHJ
Ska det vara positivt eller negativt för en moderator att få en röst?

Självklart ska det vara positivt
Citera
2017-11-02, 11:10
  #39
Moderator
^Eazs avatar
Frågan har på sätt och vis varit uppe i: (FB) Låt användare betygsätta moderatorer

ToxS sade det väldigt bra:

Citat:
Ursprungligen postat av ToxS
Att göra modereringen till en popularitetstävling är en urusel idé som inte skulle gynna forumet på något sätt alls. Moderatorerna ska följa admins direktiv oavsett om det gör moderatorerna populära bland användarna eller inte.

Och jag säger som jag sade i den tråden:
Citat:
Att vara moderator ska inte handla om att försöka vara omtyckt.
Det handlar helt sonika om att se till att reglerna följs och tolkas så som admin har sagt att de ska tolkas.
Citera
2017-11-02, 11:12
  #40
Medlem
CommonSenses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ^Eaz
Frågan har på sätt och vis varit uppe i: (FB) Låt användare betygsätta moderatorer

ToxS sade det väldigt bra:



Och jag säger som jag sade i den tråden:

Ok va ju lite tråkigt, tycker att vissa moderator`s borde få lite cred att dom är duktiga och rättvis
Citera
2017-11-02, 11:48
  #41
Medlem
SkepticalHippos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CommonSense
Ok va ju lite tråkigt, tycker att vissa moderator`s borde få lite cred att dom är duktiga och rättvis

Ibland får jag gulliga PM med beröm. Det är inte jättevanligt men när de dyker upp blir jag faktiskt glad

Innan jag var moderator brukade jag skicka positiv feedback i PM till andra användare. Gör det fortfarande ibland men nu känns det lite konstigt och som att någon kan få för mig atr jag favoriserar någon.

Men man kan alltid skicka ett PM med några snälla ord
Citera
2017-11-02, 11:51
  #42
Moderator
najass avatar
Trådar sammanfogade och rubrik modifierad

mod
Citera
2017-11-03, 10:02
  #43
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CommonSense
Ok va ju lite tråkigt, tycker att vissa moderator`s borde få lite cred att dom är duktiga och rättvis

Skicka ett PM till dem då.
Citera
2017-11-03, 16:01
  #44
Medlem
Död o återfödds avatar
Mycket bra förslag, då det finns moderatorer som tyvärr bekämpar yttrandefriheten å det grövsta, vilket inte hör hemma på Flashback!
__________________
Senast redigerad av Död o återfödd 2017-11-03 kl. 16:04.
Citera
2017-11-05, 20:34
  #45
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zBr9
Håller med, den dagen moderatorskapet blir en tävling där ens "rank" ställs mot andra moderatorer säger jag upp mig.
Kön börjar efter mig...

Citat:
Ursprungligen postat av user3815276
Sett liknande system på andra forum och tycker de är skit för det blir för mycket fokus på individen och för lite fokus på det individen gör...med lite social engineering kan man sänka bra människor och lyfta dåliga, blir helt enkelt inte representativt.
Citera
  • 3
  • 4

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback