Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-10-15, 05:33
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mattoys
Eftersom alla verkar feltolka min TS så vill jag förtydliga att jag har skapat tråden för att jag undrar vad det är som generera en högre lönen. Jag känner att jag har missat något det är därför jag skapat tråden. Jag hoppades få lite tips och inte bli påhoppad.
Jag vet att det inte är så enkel som att bra utbildning och erfarenhet automatiskt ger en hög lön.







Min TS handlar bland annat om vad som krävs för att få de högre lönerna i statistiken, uppenbarligen får någon de lönerna. Jag undrar vad man skall gör för att få den högre lönenivån.
Är det storleken på företaget, typ av tjänst osv.

Det som krävs är att du är duktigare än de flesta andra civilingenjörer. Då får man också en bättre lön.
Det är troligen folk som jobbat i 30 år och är superengagerade och har hjärnan..
Troligen tillhör du inte denna kategori då du inte får denna lön.
En del har hjärnkraften och förmågan att snabbt lösa problem, andra har den inte.
Nöj dig med att du kanske blir halvbra på det du gör. Alla drömmar slår inte in, så är det bara.
Att tillhöra toppskiktet när det gäller lön är bara för de duktiga och de som kan prata för sig.
Känner du att du är bättre än alla andra? Troligen inte eftersom du måste fråga om råd här.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback