Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-10-13, 01:05
  #1
Medlem
Har hänt mig 2 gånger på ett par månader, jag sitter vid datorn, från ingenstans blir jag super yr, känns som jag ska falla ihop (trots att jag sitter ner!) sen försvinner det inom 5-15sekunder.

(Notera: både gångerna har det hänt när jag är engagerad i något på datorn)

Kan det bero på att jag överanstränger något eller dylikt?

För övrigt har jag bra hälsa (lite grund o botten panikångest men jag är ju lugn vid datorn)

Vad tror ni ?
Citera
2017-10-13, 01:25
  #2
Medlem
Jofs avatar
Du kanske inte har ätit eller druckit på flera dagar.
Citera
2017-10-13, 01:31
  #3
Medlem
Webbianas avatar
Blodtrycksfall.
Citera
2017-10-13, 02:20
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Webbiana
Blodtrycksfall.

Kan man få det trots att man sitter ner utan vidare orsak eller vadå?

Notera att det inte är när jag "ställer mig upp från sittande position" utan jag sitter redan och det kommer som en blixt
Citera
2017-10-13, 02:34
  #5
Medlem
CaptainBlueshearts avatar
Kroppen är ingen perfekt skapelse. Precis som en dator finns det ett otal buggar som på sin höjd är irriterande men inte har någon betydelse för funktionen. Två gånger på flera månader är för lite för att dra någon slutsats men som andra påpekat kan det vara svängningar i blodsockret pga för lite mat.

Råkar själv ut för det ibland och väntar ut det. Hjärnan är storkonsument av glukos men kroppen kan tillverka det av kroppsfett, det tar lite tid dock. Se till att ha lite sött te eller kaffe i närheten.
Citera
2017-10-13, 03:11
  #6
Medlem
trottwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aventusen
Har hänt mig 2 gånger på ett par månader, jag sitter vid datorn, från ingenstans blir jag super yr, känns som jag ska falla ihop (trots att jag sitter ner!) sen försvinner det inom 5-15sekunder.

(Notera: både gångerna har det hänt när jag är engagerad i något på datorn)

Kan det bero på att jag överanstränger något eller dylikt?

För övrigt har jag bra hälsa (lite grund o botten panikångest men jag är ju lugn vid datorn)

Vad tror ni ?

Hur gammal är du?
Blir du illamående när det händer? före eller efter att det hänt?
Förändras din syn, ser du dubbelt en stund?
Tar du några mediciner?
Vilka sjukdomar har ni i släkten?
Får du en konstig smak i munnen när det händer?
__________________
Senast redigerad av trottwell 2017-10-13 kl. 03:21.
Citera
2017-10-13, 03:31
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trottwell
Hur gammal är du?
Blir du illamående när det händer? före eller efter att det hänt?
Förändras din syn, ser du dubbelt en stund?
Tar du några mediciner?
Vilka sjukdomar har ni i släkten?
Får du en konstig smak i munnen när det händer?

Är 20,
Nej inte illamående alls,
Inga mediciner,
Har lite dålig syn osv men inge mer än så tror jag
Inga sjukdomar i släkten vad jag vet mer än lite hjärtbekymmer osv,
Nej ingen smak i munnen som är udda.

Fått detta 2ggr alltid sittandes vid datorn, kanske nåt med datorskärmen lr hur jag sitter eller nån skum mix, vet fan ej men det är superskrämmande.

Som en våg av yrsel som är superstark
Citera
2017-10-13, 06:08
  #8
Medlem
Låter som blodtrycksfall eller att du spänner dig för mycket. Har själv lyckats tuppa av ett par gånger p.g.a stress och att man spänner kroppen nåt så in i helvete.
Se över hur du sitter framför datorn, är axlarna uppe vid öronen så har du svaret där.
Citera
2017-10-13, 07:03
  #9
Avstängd
Yrsel och panikångest kommer i samma paket som heter utmattningssyndrom. Ta det på allvar och försök tidigt att känna in sådana där varningssignaler.

Det kan lätt växa till onödigt stora proportioner om du inte lyssnar på din kropp.

Citat:
Ursprungligen postat av Aventusen
Har hänt mig 2 gånger på ett par månader, jag sitter vid datorn, från ingenstans blir jag super yr, känns som jag ska falla ihop (trots att jag sitter ner!) sen försvinner det inom 5-15sekunder.

(Notera: både gångerna har det hänt när jag är engagerad i något på datorn)

Kan det bero på att jag överanstränger något eller dylikt?

För övrigt har jag bra hälsa (lite grund o botten panikångest men jag är ju lugn vid datorn)

Vad tror ni ?
__________________
Senast redigerad av Trivago 2017-10-13 kl. 07:07.
Citera
2017-10-13, 07:06
  #10
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aventusen
Har hänt mig 2 gånger på ett par månader, jag sitter vid datorn, från ingenstans blir jag super yr, känns som jag ska falla ihop (trots att jag sitter ner!) sen försvinner det inom 5-15sekunder.

(Notera: både gångerna har det hänt när jag är engagerad i något på datorn)

Kan det bero på att jag överanstränger något eller dylikt?

För övrigt har jag bra hälsa (lite grund o botten panikångest men jag är ju lugn vid datorn)

Vad tror ni ?

Skulle kunna vara kristallsjuka.

https://www.1177.se/Skane/Fakta-och-...ad-lagesyrsel/
Citera
2017-10-15, 02:54
  #11
Medlem
SvartaBjorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aventusen
Har hänt mig 2 gånger på ett par månader, jag sitter vid datorn, från ingenstans blir jag super yr, känns som jag ska falla ihop (trots att jag sitter ner!) sen försvinner det inom 5-15sekunder.

(Notera: både gångerna har det hänt när jag är engagerad i något på datorn)

Kan det bero på att jag överanstränger något eller dylikt?

För övrigt har jag bra hälsa (lite grund o botten panikångest men jag är ju lugn vid datorn)

Vad tror ni ?
Vill inte skrämma upp dig (och hoppas absolut att jag har fel) men skulle kunna vara tecken på förmaksflimmer.
Om det händer igen tycker jag att du definitivt ska slå åtminstone en signal till 1177 och höra vad de anser om du inte vill kontakta din VC för att följa upp det hela.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback