Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-10-12, 23:46
  #1
Medlem
Jag har börjat få ett skumt problem med min PS4a.
Det som sker är att skärmen först blir svart, sen kommer min förstärkares bakgrundsbild upp (= PS4an skickar inte ut signal). Samtidigt som detta sker så slutar i princip PS4an låta och dualshocken slutar att fungera. Jag har testat att byta HDMI-kabel med med tanke på att kontrollen även lägger av så antar jag det är något i systemet. Har även testat att starta i safe mode och ändrat upplösning till automatiskt. Problemet kan ibland komma direkt, ibland efter någon timmes spelande.
För att stänga av måste jag hålla in powerknappen många sekunder, när den sen startar så måste jag gå igenom uppstartsprocessen för att man stängt av den felaktigt.

Jag har haft ps4an på en annan tv ett tag, när jag kom hem så uppdaterades den till 5.0 sen en stund efter det så har jag börjat få problemet. Någon som har en fundering på vad det kan vara eller sett någonstans en lösning?

Jag har försökt googlat men inte lyckats hitta någon med samma problem, enbart att de blir en svart skärm där dom byter kabel bara.
Citera
2017-10-13, 05:44
  #2
Medlem
musttomtes avatar
Har du haft den länge ? låter som värme problem. Haft den i skåp etc är rena döden. Du har kört den för varm. Köp nytt
Citera
2017-10-13, 09:33
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av musttomte
Har du haft den länge ? låter som värme problem. Haft den i skåp etc är rena döden. Du har kört den för varm. Köp nytt

Har haft den ett tag ja, men aldrig stått i skåp. Står alltid öppet med bra luftflöde.
Är det värmeproblem borde det väl åtminstone inte sätta igång direkt jag startar och ibland hålla i flera timmar kan man ju tycka?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback