Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-10-12, 22:15
  #1
Medlem
GormDenGamles avatar
Jag tänkte göra en tatuering på insidan av min underarm, där tatueringen är en dedikering till min pappa (som fortfarande lever).
Saken är att jag inte har en aning om vilket motiv som skulle passa.
Om någon vill hjälpa mig, är jag evigt tacksam!
Citera
2017-10-12, 22:21
  #2
Medlem
gato12s avatar
Vad är han intresserad av? Om han är seglare så kanske en båt vore lämpligt.
Citera
2017-10-12, 22:28
  #3
Medlem
Går inte att svara på .... BARA du känner honom så väl.
Citera
2017-10-12, 22:29
  #4
Medlem
Var hälsad Gorm!

Realistiska ansiktsporträtt som folk tatuerar in slår sällan rätt. Det är min personliga åsikt. Sen tycker jag inte heller om tanken med att enbart tatuera in namnet på personen man vill hedra, det känns ju lite ”mäh”. Något jag själv skulle kunna tänka mig är att tatuera in en egenskriven dikt som beskriver min far. Det känns ju som en riktig hedersdedikation. Det ska ju helst påminna dig om din far, antar jag, så kanske tatuera in något som kännetecknar honom?
Citera
2017-10-12, 22:38
  #5
Medlem
Ryggradsluss avatar
En mustasch.
En man som ror en träbåt med en lykta i fören med ett skinande hjärta i och en jollyroger-flagga i aktern.
En tom flaska.
En trasig pipa.

Jag älskar min pappa bara rätt och slätt. med ojämna olika typsnitt för varje bokstav.
__________________
Senast redigerad av Ryggradslus 2017-10-12 kl. 22:42.
Citera
2017-10-12, 23:17
  #6
Medlem
GormDenGamles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gato12
Vad är han intresserad av? Om han är seglare så kanske en båt vore lämpligt.

Beklagar att jag var otydlig. Men fotboll är ett gemensamt intresse.

Citat:
Ursprungligen postat av Kekland
Var hälsad Gorm!

Realistiska ansiktsporträtt som folk tatuerar in slår sällan rätt. Det är min personliga åsikt. Sen tycker jag inte heller om tanken med att enbart tatuera in namnet på personen man vill hedra, det känns ju lite ”mäh”. Något jag själv skulle kunna tänka mig är att tatuera in en egenskriven dikt som beskriver min far. Det känns ju som en riktig hedersdedikation. Det ska ju helst påminna dig om din far, antar jag, så kanske tatuera in något som kännetecknar honom?

All hail, Kekland!

Nej, bara namnet blir dumt. Men det där med en egenkomponerad dikt lät inte dumt.
Tack för tipset!
Citera
2017-10-13, 06:18
  #7
Medlem
Samling ihop ett par saker som du känner har tillhörighet med hans karaktär. En god vän tatuerade in två träskor o en stor ölsejdel i minne av hans farfar. Blev riktigt fint i old school stuk
Citera
2017-10-13, 09:31
  #8
Medlem
Bulkninjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Webbiana
"Carpe diem" i kursiv stil och sedan "Only God Can Judge Me" och "No Regrats" på ländryggen.

Och en ros med tribal omkring på överarmen. Gärna liten så att det ser konstigt ut.
Citera
2017-10-16, 14:50
  #9
Medlem
Irrelefants avatar
Vad är han för person? Finns det något objekt du känner att hans karaktär är sammanlänkad till? Kanske rullar han fula cigaretter eller rakar skägget på ett speciellt sätt eller har ett par favorit stövlar. Eller gillar han själv någon speciell konst så kan man anamma det.

Strösslet kan ju vara någon text som närstående relaterar till, något han har sagt eller något han står för i poetisk klang.

Det är svårt att säga när man inte känner honom.
__________________
Senast redigerad av Irrelefant 2017-10-16 kl. 14:53.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback