Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-10-12, 21:21
  #1
Medlem
Hej på er företagsägare i el, vvs och byggbranschen!

Jag är en kille i mina yngre 20s som driver en webbyrå med hemsidor som största fokus. Har haft förmånen att ha otroligt trevliga och underbara kunder vilket lett till att det gått/går väldigt bra, jag har en bra struktur, bra leverantörer och producerar kompletta - stabila - moderna hemsidor. Det jag tror gör mig unik är att jag lägger lika mycket fokus på att hemsidan ska kommunicera på rätt sätt i ett affärsperspektiv som att det ska fungera i praktiken. Nog om det.

Bor i en mindre stad där det finns begränsat med företag inom el,vvs och byggbranschen och har därför planer på att kontakta företag utanför, såpass långt att jag inte kan ta mig dit för ett möte utan kommunikationen måste ske via telefon/mejl. Min fråga till er som driver eget företag är om ni hade kunnat tänka er att göra ett projekt med en frilansande webbdesigner under bara kontakt via telefon och mejl? Problemet jag ser är att det är svårt för er som kund att få förtroende för mig som ringer. Vad finns det som jag skulle kunna visa/göra för att få ert förtroende?

Stort tack på förhand!
Citera
2017-10-12, 21:25
  #2
Medlem
AA-suiteds avatar
Jag skulle säga att du får pallra dig dit ändå och om du inte kan ordna det uppfattas du inte som seriös. Hade varit annat om det gällde ett annat land men inom Sveriges gränser får du åka på lite affärsresor tycker jag.
Citera
2017-10-12, 21:43
  #3
Medlem
killawifes avatar
Om du har råd kan du alltid hyra in en konsult som gör jobbet åt dig. bara specificera vilka företag det rör sig om och vad du vill ha gjort.
Citera
2017-10-12, 21:46
  #4
Medlem
Erbjud ett kundspecifikt materialprov utan kostnad.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback