Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-10-12, 20:47
  #1
Medlem
Jag var på lägerskola inför högstadiet under sommaren 1999, och den andra kvällen där så var jag på disco och fick syn på en snygg tjej på dansgolvet som jag småflirtade lite med, sen kom hon med två kompisar och började prata med mig rätt mycket och sen gick vi hem till deras stuga och gav telefonnummer till varandra, och nästa morgon träffades vi utanför matsalen och skulle äta frukost tillsammans, men jag tappade bort dem där och hittade dem inte igen (vet inte vad som hände).
Hur som helst, en av tjejerna skickade ett brev ett par månader senare och undrade hur det var med mig, men jag skrev aldrig något svar (jag tänkte göra det, men det hände aldrig).
Sen hände det ingenting mer med det där.

Men nyligen så fick jag för mig att testa att söka på en av tjejernas namn på Facebook, och jag tror faktiskt att jag har hittat en av dem - hon ser ut precis som jag kommer ihåg henne, hon är i samma ålder som jag, och hon bor i rätt stad.
Min första impuls var att skriva och fråga henne om hon kommer ihåg någonting av det här, men jag är osäker på om det är en bra idé.
Finns det något snyggt sätt att återuppta kontakten med de här tjejerna igen?
Det hade nämligen varit rätt kul att göra det på något sätt.
Citera
2017-10-12, 21:06
  #2
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mikael861
Jag var på lägerskola inför högstadiet under sommaren 1999, och den andra kvällen där så var jag på disco och fick syn på en snygg tjej på dansgolvet som jag småflirtade lite med, sen kom hon med två kompisar och började prata med mig rätt mycket och sen gick vi hem till deras stuga och gav telefonnummer till varandra, och nästa morgon träffades vi utanför matsalen och skulle äta frukost tillsammans, men jag tappade bort dem där och hittade dem inte igen (vet inte vad som hände).
Hur som helst, en av tjejerna skickade ett brev ett par månader senare och undrade hur det var med mig, men jag skrev aldrig något svar (jag tänkte göra det, men det hände aldrig).
Sen hände det ingenting mer med det där.

Men nyligen så fick jag för mig att testa att söka på en av tjejernas namn på Facebook, och jag tror faktiskt att jag har hittat en av dem - hon ser ut precis som jag kommer ihåg henne, hon är i samma ålder som jag, och hon bor i rätt stad.
Min första impuls var att skriva och fråga henne om hon kommer ihåg någonting av det här, men jag är osäker på om det är en bra idé.
Finns det något snyggt sätt att återuppta kontakten med de här tjejerna igen?
Det hade nämligen varit rätt kul att göra det på något sätt.

Lägg till som vän och se vad det leder till. 18 år senare och det är stor chans att denna tjej då är gift och mamma och inte så intresserad men möjligheten att hon är det finns ju. Att bara fråga rätt ut om något som hände för 18 år sedan som hon kanske inte ens har ett minne av är möjligen en dålig idé.
Citera
2017-10-12, 21:13
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Lägg till som vän och se vad det leder till. 18 år senare och det är stor chans att denna tjej då är gift och mamma och inte så intresserad men möjligheten att hon är det finns ju. Att bara fråga rätt ut om något som hände för 18 år sedan som hon kanske inte ens har ett minne av är möjligen en dålig idé.
Ja, alltså jag skulle väl egentligen bara gärna vilja få en viss kontakt med dem igen om det finns något sånt tillfälle, mest av nostalgiska skäl.
Jag tyckte att de var rätt trevliga att umgås med, och jag har alltid stört mig lite på att jag inte svarade på det där brevet eller nånting.
Citera
2017-10-12, 21:28
  #4
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mikael861
Ja, alltså jag skulle väl egentligen bara gärna vilja få en viss kontakt med dem igen om det finns något sånt tillfälle, mest av nostalgiska skäl.
Jag tyckte att de var rätt trevliga att umgås med, och jag har alltid stört mig lite på att jag inte svarade på det där brevet eller nånting.

Jo det bästa man kan tänka sig är köra lite trevare som vänförfrågan. För att kunna köra igång en konversation som minns du 1999 och discot. Men det kanske också är som det alltid är att om du missade den gången kommer du missa åter igen och det är de snubbar som är mer på sak som faktiskt får tjejerna. Är ingen sådan heller så råd från en av dessa kanske hjälper mer.
Citera
2017-10-13, 09:51
  #5
Medlem
rostigamazons avatar
Kontakta henne och försök prata med henne, annars kommer du ångra dig resten av livet.
Citera
2017-10-14, 17:52
  #6
Medlem
Dennisdenkos avatar
Låter lite som en situation min kollega hamnade i för några månader sen. En flickvän för 24 år sedan hörde av sig till honom i samma veva som han skiljde sig från sin dåvarande fru. Dem har nu gift sig och flyttat ihop. Ibland löser sig saker på ett väldigt bra sätt! Jag tror de största problemet är att våga höra av sig. Man vill ju inte framstå som creepy. Som föregående talare sa; annars kommer du ångra dig för resten av livet. Jag håller med! Skriv och håll tummarna!
Citera
2017-10-15, 14:56
  #7
Medlem
Afrolovers avatar
Vad har du att förlora? Ingeting - ta bara kontakt och s a s se vad som händer.
Citera
2017-10-15, 15:48
  #8
Medlem
Matsu-sans avatar
Bara jag som tänker på...Broken Flowers..
http://www.imdb.com/title/tt0412019/?ref_=nv_sr_1
Citera
2017-10-15, 22:44
  #9
Medlem
pillowpops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mikael861
Jag var på lägerskola inför högstadiet under sommaren 1999, och den andra kvällen där så var jag på disco och fick syn på en snygg tjej på dansgolvet som jag småflirtade lite med, sen kom hon med två kompisar och började prata med mig rätt mycket och sen gick vi hem till deras stuga och gav telefonnummer till varandra, och nästa morgon träffades vi utanför matsalen och skulle äta frukost tillsammans, men jag tappade bort dem där och hittade dem inte igen (vet inte vad som hände).
Hur som helst, en av tjejerna skickade ett brev ett par månader senare och undrade hur det var med mig, men jag skrev aldrig något svar (jag tänkte göra det, men det hände aldrig).
Sen hände det ingenting mer med det där.

Men nyligen så fick jag för mig att testa att söka på en av tjejernas namn på Facebook, och jag tror faktiskt att jag har hittat en av dem - hon ser ut precis som jag kommer ihåg henne, hon är i samma ålder som jag, och hon bor i rätt stad.
Min första impuls var att skriva och fråga henne om hon kommer ihåg någonting av det här, men jag är osäker på om det är en bra idé.
Finns det något snyggt sätt att återuppta kontakten med de här tjejerna igen?
Det hade nämligen varit rätt kul att göra det på något sätt.

Att kontakta nån kring en händelse är väl aldrig fel, ni har ju redan något gemensamt vilket ju underlättar. Tycker jag som är tjej🙄
Citera
2017-10-15, 22:46
  #10
Medlem
osss avatar
Det kan funka, man kan alltid prova.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback