Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-10-12, 20:29
  #1
Medlem
Hej gott folk!

Sitter och plockar med komplett.se hemsida, för att knåpa ihop datorer till mina föräldrar, som är lite av seniorgamers.
Jag inser vad otroligt o-insatt man är, då jag oftast tagit över delar av mina betydligt kunnigare vänner och inte bekymrat mig så mycket om resten.

Vid en fråga svarade jag dom att en speldator anpassad för dom skulle gå lös på runt 7000, även det var en grov gissning, men om vi för sports skull använder oss av den summan, kan ni hjälpa mig då?

Det mest krävande som spelas hos dom är World of Tanks och Car mechanic simulator 2018, så om de funkar med med vettig gxf inställning, så är dom nog nöjda.

Farsan hade en önskan om SSD för Windws, men flyttar i övrigt över den gamla disken.

Windows 10 bör också ingå.

Skulle gärna vilja ha förslag som kan presentera för dom, så mina ögon inte behöver blöda nästa gång jag ser honom spela WoT....
Citera
2017-11-11, 17:22
  #2
Avstängd
Jockiboiis avatar
I3 6100, RX 460, 8gb ram, 1tb hdd, 128gb Samsung Evo kanske. I övrigt en klen dator men eftersom spelen är väldigt lätta vad jag vet så kanske inte mycket mer prestanda behövs
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback