Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-07-26, 01:25
  #937
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rabbah
Jaså? Men för det priset kan jag beställa bättre kratom och mer.. 25x för 8,5 2g.. ni kanske jobbar på spicenordic, räcker det till ehn hel helg ?

Om du tar 0,5 varje dos på krypton räcker en påse 6 doser, om man räknar med priset för postförskott och frakt blir det runt 65kr per rus... 15x extrakt från kratomking om dosen är 2,5g kostar det typ 55kr, blir billigare ju mer du köper. Lite snabb huvudräkning, vetefan om doserna stämmer riktigt
Citera
2009-07-26, 01:52
  #938
Medlem
Pinkskins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rabbah
Hej

ska inhandla lite kratom men behöver vägledning om vilken renhet samt sida som passar bäst.
Är första gången jag skall testa kratom.


http://www.headshop.co.uk/acatalog/info_EXKRATOM.html
Där verkar det finnas en rad olika sorter med billigt utbud / se erbjudanden
Både x15 x25 osv.. Vilken tjänar jag på att köpa ? Även Edit har kratom säljes.

Bästa sida för kratom, mängD ?

Jag tycker det är värt för dig att pröva 1 gram Krypton (finns på prylshoppen.se, en riktigt pålitlig sajt tycker jag). Sedan börjar du med ca: ett halvt gram och sväljer ned det med något färstarkt (juice eller liknande) - en bra sak med Krypton är att det inte är fullt lika beskt som andra kratomsorter.

OBS! Krypton kan ta ända upp till en halvtimme för att ta sig, så jag rekomenderar dig starkt att vända minst 50 minuter innan du tar resten. Att ta för mycket är jäkligt jobbigt; du blir lättirriterad och får klåda över snudd på hela kroppen. Jag rekomenderar dig även att ta max 0,3 mg (en spets på en vanlig tesked, ungefär).
Citera
2009-07-26, 01:58
  #939
Medlem
Vasterass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pinkskin
Jag rekomenderar dig även att ta max 0,3 mg (en spets på en vanlig tesked, ungefär).

Starka grejer det där, 0,3mg!!!
Citera
2009-07-26, 02:00
  #940
Medlem
Pinkskins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av longmann
Ja absolut! Krypton ska det vara, är en helt annan sak än vanlig kratom som knappt funkar alls. Har funderat mycket på vad det kan vara i kryptonet som gör det så mycket bättre. Någon som vet?

Finns inga märkvärdigheter i Krypton. Vad de gjort är att väldigt noga välja ut de blad (från olika kratomväxter (eller var det träd? Minns faktiskt inte) som verkligen är fina. Genom att blanda olika potenta blad så blir så klart effekten mycket potentare. Ett tyskt labb påstår visserligen att man spetsat Krypton med en substans som påstås omvandlas till Tramadol (morfinliknande smärtstillande) i kroppen. Det tror jag inte det minsta på, för Krypton ger ifrån sig ett typiskt Kratomrus, fast kraftfullare. Rusen, mellan Krypton och Tramadol, är inte alls det samma. Dock är det så att kratomlövet har kodeinliknande egenskaper, både till ruset och en viss smärtstillande effekt.
Citera
2009-07-27, 21:17
  #941
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tattarhunter
nån som har Testat XSCAPE på Greatlife?

Tänkte fråga samma sak, har ingen erfarenhet av greatlife.nu men måste väl vara någorlunda seriöst då dom gör reklam på FB.. Eller?
Citera
2009-07-27, 22:10
  #942
Medlem
Pinkskins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grooovy_Gunnar
Hej hopp recension av lite olika kratom. Eftersom att allt kratom ger ungefär samma effekt fast i olika mängder så går jag inte in på rusfakta. Kratomet köper jag på thekratomking.com så det är deras sortiment jag recenserar (bortsett från krypton).

Krypton
Pris - 2/5
Smak - 3/5
Övrigt - 5/5
Bästa kratomet men på tok för dyrt! Att det krävs så lite av det är en klar fördel - magen blir gladare och det är smidigare att bomba.

Och jag tycker krypron smakar bäst (minst bittert) av alla de olika sorter som jag prövat. Nåja, thekratomking.com, säger du. Har de bra priser jämfört med t ex prylshoppen eller andra svenska sajter?
Citera
2009-07-27, 22:38
  #943
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pinkskin
Och jag tycker krypron smakar bäst (minst bittert) av alla de olika sorter som jag prövat. Nåja, thekratomking.com, säger du. Har de bra priser jämfört med t ex prylshoppen eller andra svenska sajter?

Krypton är inte ens kratom, utan en opiod-RC. Eller jo det kanske är kratom men ingen extrakt.
Citera
2009-07-27, 23:21
  #944
Medlem
Pinkskins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heyhey1
Krypton är inte ens kratom, utan en opiod-RC. Eller jo det kanske är kratom men ingen extrakt.

Enda skillnaden mellan Krypton och annan kratom är att Krypton är mer potent. Tror, som sagt, inte det minsta på rc-snacket (att Krypton skulle innehålla en substans som i levern omvandlas till Tramadol, tyvärr är Krypton - precis som övrigt Kratom - mycket mer kodeinlikt än tramadollikt). Det påstås att det finns en labbstudie, men det är bara ett påstående från samma tyska labb (som jag förstår det) "avslöjade" Spice. Själva labbrapporten har de valt att behålla för sig själva...

Krypton består rätt säkert enbart av en finare blandning kratomlöv, där man experimenterat mellan olika sorter för att få en sådan kraftig effekt som möjligt. Kan det inte vara så enkelt? Det anser jag i vart fall, för någon Tramadoleffekt får då jag rakt inte av Krypton, utan enbart en mer potent kratomblandning.
Citera
2009-07-28, 11:59
  #945
Medlem
Gaasis avatar
Hur känns Krypton ruset?
Citera
2009-07-28, 14:05
  #946
Medlem
Ikappenknapps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gaasi
Hur känns Krypton ruset?

Jag gillar det skarpt. Jag blir pratig, soft i kroppen, kliar, kan svettas mycket, mår allmänt bra, känner sig lugn inombords
Citera
2009-07-28, 14:07
  #947
Medlem
Ikappenknapps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tattarhunter
nån som har Testat XSCAPE på Greatlife?

Ingen som har testat eller ställer upp som försöksperson?
Citera
2009-07-28, 23:30
  #948
Medlem
Pinkskins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gaasi
Hur känns Krypton ruset?

Som ett lite ovanligt starkt och påtagligt citodon- eller kodeinrus. Så håller det i sig längre (ca: 4 timmar).
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback