Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-11-25, 10:31
  #3337
Medlem
Phibers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anti_svperstar
Tja, har börjar läsa på lite om kratom nu och har insett att det finns hur många varianter som helst.

Många anser att så ren produkt som möjligt är att föredra (alltså inte extrakt) eftersom man i extraheringen riskerar att missa någon av alla de ämnena som ger kratomet sin speciella effekt.

Med det sagt, tycker ni fortf att man ska satsa på krypton som verkar vara ett väldigt standardiserat extraxt = man vet vad man får, eller har ni någon blad-favorit man borde köpa istället?

varianter jag läst om:
Premium, Indo, Super premium, Supergreen, Red vein, Wildcrafted, Maeng da osv.. dessutom kommer alla dessa i Bali/Malaysia/Indonesien-varianter.

VAD SKA JAG VÄLJA!!??!!?

Krypton är ett väldigt bra extrakt för att vara ett kratom extrakt (finns fler dåliga än vad det finns bra om man säger så). Om man bortser från Krypton så då är det bättre med blad eller blanda blad+extrakt.

Krypton = Bäst effekt
Blad = Mest prisvärt

Indo/Indonesian = Oftast mest potenta strainen i effekt
Bali = Mer avslappnande effekt
Thai = Mer energisk effekt, mer uppåt hållet i rus alltså
Malaysia = Har blandad erfarenhet av dessa så skulle inte säga att de utmärker sig åt något speciellt håll.

Red vein/Green vein har egentligen ingen betydelse. Unga kratom blad har röda vener och äldre gröna, har ingen betydelse i effekt när de kommer från träden. Mest ett försäljningsknep då pulvret ser annorlunda ut på dem.

Ska du köra blad så rekommenderar jag Super Green Indo, brukar vara bra för dem som gillar att nodda eurokrat.eu är riktigt bra sida att köpa sitt kratom på.
Citera
2009-11-25, 11:48
  #3338
Medlem
TellusGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bubbelpower
Haha. Dock borde man visa respekt för droger, oavsett om dem är lagliga eller inte !


Tro det eller ej, men jag menade faktiskt allvar... Inte så att man skakar och spyr, men faen vilken ångest man kan få. Jag antar att det är olika från person till person men det inte värt att chansa. Har just haft fyra dagars fittotrevlig tillvaro med ångest och oro efter ett ganska kort bruk. Kan tänka mig att 0.6- 1 g/dag i en vecka gör att de flesta får problem när de slutar. Akta er för krypton! Mycket trevligt är det att bruka, grymt okul att sluta. Jag tänker lätt ta det igen men fr o m nu blir det max 2 ggr i veckan.
Citera
2009-11-25, 11:50
  #3339
Medlem
xDiamondxs avatar
Provade lite Krypton för första gången igår, tog 500mg och några timmar senare 500mg till. Första kicken var klart bäst men sedan satt det i något slags afterglow hela natten som var skönt.
Problemet var att jag knappt sov en sekund förräns runt 07 på morgonen, och då var sista intaget vid 21, kan dock ha att göra med andra saker också men inser att det är något man helst ska prova första gångerna när man är ledig.

Men är man dum så är man
Citera
2009-11-25, 12:08
  #3340
Medlem
ElNinoDeLaCalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pinkskin
Men du skrev att det är ofrånkomligt att bli beroende av krypton om man använder det i fem dagar i stöten.
Citat:
Ursprungligen postat av Pinkskin
Vilka fakta? Några har enorma problem med både AT och tillvänjning medan andra inte känner av sådant överhuvudtaget.

Ifall man upplever AT-sympton när man slutat tvärt efter en tids brukande. Då anser jag att man blivit beroende. Kroppen har då vant sig vid att få drogen och fungerar inte som vanligt när den inte får drogen något mer, vilket resulterar i svettningar, förkylning mm mm. Vad kallar du det om inte ett beroende?
Sedan beror självklart dosmängderna, antal doseringar/dag och hur många dagar i sträck man intagit kryptonet hur stark AT man kommer känna av. Men det är även individuellt och vissa har såkallade "extraliv" i början av bruket och därav inte känner av lika mycket från AT:n.
Citera
2009-11-25, 12:35
  #3341
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Phiber
En holk till det är riktigt jävla bra, rekommenderas

Man ska helst ta det på tom mage för bäst effekt och jag brukar iallafall tappa mycket av aptiten när det dragit igång. Har dock inget problem att äta ändå men man ska ta det lite lugnt, en del kan börja må illa och inte så schysst att ha slängt i sig värsta buffén då :P

Tack för svar, jag misstänker att jag och krypton kan komma rätt bra överens, bara o vänta på att SN gör sitt jobb nudå.
Citera
2009-11-25, 13:09
  #3342
Medlem
deadsets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Royal-
Jag har käkat krypton 5 dagar i rad och igårkväll när jag tog så blev det en ganska rejäl dos. Jag halv sneade ur. Yrsel, illamående och annat skit. Tänkte kolla om det är okej att bomba en minidos idag? Vill inte uppleva samma skit igen

Låt bli. Det blir bara värre och värre. Det finns ingen ände.
Citera
2009-11-25, 13:10
  #3343
Medlem
deadsets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Royal-
Har kört 5 dagar i rad, har inte tagit det innan någon gång.

Man kan bli torsk på ett par dagar. Tro mig. Det är inte bara jag som har upplevt det.
Citera
2009-11-25, 13:18
  #3344
Medlem
deadsets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bubbelpower
Känns det jobbigt 5 dagar efter Krypton så känns det fan så mycket värre 5 dagar efter Tramadol. Och det säger jag med egen erfarenhet. Sen beror det mycket på vilken dos osv man tar/ligger på.

Okej. Jag gick två veckor på Ketogan, och en vecka på Kodein, och inte fan upplevde jag några utsättningssymptom. Det gjorde jag däremot på Krypton efter bara ett par dagar. Efter fyra månader ska vi inte ens snacka om.
Citera
2009-11-25, 13:24
  #3345
Medlem
deadsets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anti_svperstar
varianter jag läst om:
Premium, Indo, Super premium, Supergreen, Red vein, Wildcrafted, Maeng da osv.. dessutom kommer alla dessa i Bali/Malaysia/Indonesien-varianter.

VAD SKA JAG VÄLJA!!??!!?

Ingen av dom vanliga Kratom-sorterna fungerar. Jag har testat i princip alla. Det enda som funkar är Krypton, men den skiten hatar jag av diverse anledningar.
Citera
2009-11-25, 13:27
  #3346
Medlem
Miys avatar
klart du kan ta idag med.
själv fick jag dock en JÄKLIGT jobbig at efter 4-5 dagars
bruk (yrsel, fetångest, värk, frossa och svettades som en gris)
så jag råder dig att bryta nu och spara det du har kvar till
något annat tillfälle.

såvida du inte har pinkskinkrafter dårå.
Citera
2009-11-25, 13:30
  #3347
Medlem
deadsets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Miy
klart du kan ta idag med.
själv fick jag dock en JÄKLIGT jobbig at efter 4-5 dagars
bruk (yrsel, fetångest, värk, frossa och svettades som en gris)
så jag råder dig att bryta nu och spara det du har kvar till
något annat tillfälle.

såvida du inte har pinkskinkrafter dårå.

Haha, exakt. Den snubben verkar ju vara från en annan planet eller en supermänniska eller något i den stilen. Han skulle säkert kunna skjuta Heroin i 10 år utan att få några utsättningssymptom.
Citera
2009-11-25, 13:37
  #3348
Medlem
GreenbackLoops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prax^
Efter många om och men så får även jag tummen ur röven och har slängt iväg en beställning på ett par påsar krypton.
Misstänker att det kan passa bra med en riktig holk eller ev Jwh, någon som har erfarenhet?

Hur är det med aptiten? Brukade äta rätt dåligt när jag tog opiater innan, påverkas detta av kryptonet på något vis? Krypton munch vore ju schysst förstås

Krypton med Röka är underbart. Körde 0,5g Krypton och en jolle 30 min efter och det var grymt skönt.

Vet inte hur det påverkar aptiten, men det är väl där holken kommer in?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback