Flashback bygger pepparkakshus!
2020-04-17, 19:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lalle81
Ok så enhanced Borneo är red extrakt? Vad är Borneo red vain, vanlig röd?
Enhanced är en blandning av Red Borneo och extrakt av Red Borneo och precis som du skrev : Borneo red vain är "vanlig röd"
Det finns också enhanced Borneo maeng da, både som pulver och kapslar! Den har jag inte testat men bra sugen på att göra det!
Citera
2020-04-17, 23:48
Medlem
Kratom hjälper bra mot adhd. Alla tankar lugnar sig och man kan fokusera bra.
Citera
2020-04-18, 01:24
Medlem
calamatos avatar
Hur fungerar Kratom ihop med antidepressiva och Litarex?
Citera
2020-04-19, 01:04
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smokedchild
Nice! Vilken typ föredrar du om jag får fråga? Kan tänka mig att det är den röda som liknar mer opiat effekt?

Jag tycker egentligen att alla strains lika bra. Men de röda är mer åt opiathållet.
Citera
2020-04-19, 22:04
Medlem
Existensens avatar
Hey! Jag har inte tagit kratom på ett bra tag och köpte nyss några strains ifrån ss. Skillnaden på då och nu är att jag käkar Gabapentin 600mg x3/dag. Någon som vet hur detta påverkar kratomet? Måste man ta mindre Kratom? Jag har tagit doser runt 4 och 5g som tidigare och får riktigt ont i magen.. Ska testa att ta typ 2g nu istället och se om det blir bättre.

Jag har white maeng da, green kapuas och red horn. Något tips på vilken jag bör ta eller hur det bör blandas för att bli lugnare och må bättre? Jag har kronisk dissociation (dpddr), hppd, social fobi, anpassningsstörning och adhd. Dissociationen är värst, urgh.

Tips på strains som kan hjälpa mig skulle vara en Gudagåva
Citera
2020-04-19, 23:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Existensen
Hey! Jag har inte tagit kratom på ett bra tag och köpte nyss några strains ifrån ss. Skillnaden på då och nu är att jag käkar Gabapentin 600mg x3/dag. Någon som vet hur detta påverkar kratomet? Måste man ta mindre Kratom? Jag har tagit doser runt 4 och 5g som tidigare och får riktigt ont i magen.. Ska testa att ta typ 2g nu istället och se om det blir bättre.

Jag har white maeng da, green kapuas och red horn. Något tips på vilken jag bör ta eller hur det bör blandas för att bli lugnare och må bättre? Jag har kronisk dissociation (dpddr), hppd, social fobi, anpassningsstörning och adhd. Dissociationen är värst, urgh.

Tips på strains som kan hjälpa mig skulle vara en Gudagåva

Röda eller gröna, prova dig fram bättre med för lite än för mycket. Jag har använt max dos av gabap och druckit 4gs koppar. Allt beror på tolerans, men gabap borstar nog kratomet lite. Men jag tycker det är en bra synergi. Jag älskar vita strains då jag lider av ADHD. Så gillar stimulanter i moderata doser.
Citera
2020-04-22, 13:40
Medlem
TT verkar ha blivit giriga.
Citera
2020-04-23, 12:33
Medlem
Jormapormas avatar
Har intagit 5 g, känner inget. Drack som Te med socker och mjölk. Herregud, det är ju som att dricka bottenslam med hint a hö.

Tog jag för lite? Tips på hur man kan inta det bättre?
Citera
2020-04-23, 15:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jormaporma
Har intagit 5 g, känner inget. Drack som Te med socker och mjölk. Herregud, det är ju som att dricka bottenslam med hint a hö.

Tog jag för lite? Tips på hur man kan inta det bättre?

Vänta en stund och om du fortfarande inte känner av något, ta lite till.
Ja det finns enklare sätt att inta.
Såhär gör iallafall jag (enda som funkar för mig):
Ha lite vatten i en kopp (obs, lite, ca två klunkar). Blanda i dosen du ska ha. Rör försiktigt (rör inte för hårt då det blir äckligt skum). Rör tills det är blandat utan klumpar.
Drick och skölj ner med valfri vätska (rekommenderar fun light lemonade).
Håll för näsan när du dricker om du vill att det inte ska smaka något alls.
Citera
2020-04-24, 21:43
Medlem
Kedoxs avatar
KRATOMOSKULD HÄR

Hallå, jag har beställt kratom lite mixat (röd, vit, grön) för att se om det kan vara något för mig. Förr hade jag abnorma ångestproblem vilket lugnat sig något men har fortfarande en fruktansvärd inre stress. Har skyhöga krav på mig själv och är konstant stressad inombords, får ingen ro i min kropp och har sömnproblem utan dess like.

Har kört cannabis främst men det har sina nackdelar. Speciellt om man har sån stress och rädsla, det kan slå väldigt väldigt fel. Så har funderat ett tag på om inte kratom kan vara något för mig. Kan det ha de effekterna jag är ute efter, helt enkelt ro i kroppen, få bli lugn och mindre osäkerhet?

Vet att det används som ett substitut till opiater men har aldrig pysslat med det något större (även om jag prövat kodein, morfin, oxynorm etc)

Tar tacksamt emot tips från brukare om hur jag skulle kunna gå tillväga (doseringar och allmänna tips) så att min prövoperiod på kratom blir så bra som möjligt. Har somsagt aldrig testat det överhuvudtaget. Tror ni till att börja med att det kan ha effekt på den problematik jag beskriver, eller är det främst för opiatmissbrukare? Kan jag köra bil på det osv?
Citera
2020-04-24, 23:40
Citat:
Ursprungligen postat av Kedox
KRATOMOSKULD HÄR

Hallå, jag har beställt kratom lite mixat (röd, vit, grön) för att se om det kan vara något för mig. Förr hade jag abnorma ångestproblem vilket lugnat sig något men har fortfarande en fruktansvärd inre stress. Har skyhöga krav på mig själv och är konstant stressad inombords, får ingen ro i min kropp och har sömnproblem utan dess like.

Har kört cannabis främst men det har sina nackdelar. Speciellt om man har sån stress och rädsla, det kan slå väldigt väldigt fel. Så har funderat ett tag på om inte kratom kan vara något för mig. Kan det ha de effekterna jag är ute efter, helt enkelt ro i kroppen, få bli lugn och mindre osäkerhet?

Vet att det används som ett substitut till opiater men har aldrig pysslat med det något större (även om jag prövat kodein, morfin, oxynorm etc)

Tar tacksamt emot tips från brukare om hur jag skulle kunna gå tillväga (doseringar och allmänna tips) så att min prövoperiod på kratom blir så bra som möjligt. Har somsagt aldrig testat det överhuvudtaget. Tror ni till att börja med att det kan ha effekt på den problematik jag beskriver, eller är det främst för opiatmissbrukare? Kan jag köra bil på det osv?

Kratom dödar ångesten och den inre stressen. Du känner dig tillfreds och en sinnesro infinner sig. Iallafall för mig. Och ja, man kan köra bil med kratom i kroppen. Det gör jag utan några som helst bekymmer.
Citera
2020-04-25, 02:18
Medlem
Kedoxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bellsiii
Kratom dödar ångesten och den inre stressen. Du känner dig tillfreds och en sinnesro infinner sig. Iallafall för mig. Och ja, man kan köra bil med kratom i kroppen. Det gör jag utan några som helst bekymmer.

Okej, tack!
Har ju beställt röd, vit & grön för att jag inte direkt har koll på skillnaden. Bara att nåt är lite mer energigivande och nåt annat lugnande.
Är det en smart idé att köra på en sort i taget tills det är slut och sedan påbörja nästa för att se vad som passar mig bäst, eller ska man bara köra ett hopkok på det?

Hur intar ni det förresten? Har köpt lösvikt och inte kapslar, funderar på att ha det i te, bra idé?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in