Flashback bygger pepparkakshus!
2018-12-28, 22:39
Medlem
Jag kan helt plötsligt dricka alkohol och ta Kratom samtidigt, mådde illa av det innan. Tur att ruset är ganska dåligt, vill inte börja dricka ofta igen.
Citera
2018-12-29, 10:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av didi2
Läste något liknande, bara skitsnack. Två miljoner amerikaner tar Kratom, om dessa falska biverkningar varit verklighet hade vi nog vetat mer om det.
Det finns viss sanning i detta. En polare blev i stort sett gulbrun vid tungt långvarigt bruk. Det går tillbaka till det normala när man slutar efter någon vecka eller två. Det övriga kan jag inte kommentera om. Rynkorna kan ju vara en följd av för dålig vätskepåfyllning.
Citera
2018-12-29, 11:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fladerlappen
Hur länge har du varit utan?
Körde rätt hårt i ett tag, kanske 20g om dagen i någon vecka.
Första dagen utan lite förföljd ångest(lyder visserligen av hiskelig ångestproblematik)
Andra dagen snorig och ont i muskler.

Sen var det klart med det
Kör man dagligen i någon månad lär man dock må lite surt i någon vecka.
Men jämfört med lugnande så är avtändningen en barnlek.

Jag går av nu efter ca 2,5 månaders bruk. I slutet var jag nog uppe i 25g om dagen (hade inte tänkt hamna där, men har haft lite dålig disciplin. Hittade en massa skäl att "unna" mig). Jag inledde med en dag helt utan, sen en dag med ca 7g, och sen inget mer. Jag är nu på dag två helt utan. Jag (som inte har någon erfarenhet av andra AT alls) skulle jämföra det med en lätt förkylning i en eller två dagar. Lite värk i musklerna, lite ont huvudet, lite dålig aptit, lite uttråkning. Inga problem med att sova, däremot en massa nattliga svettningar. Inga uttalade mentala besvär, annat än lite ångest kanske. Besvären är på den nivån att man glömmer bort dom om man tar en rejäl whiskey.

För mig personligen är den relevanta jämförelsen hur det står sig mot en rejäl bakfylla. Jag testade Kratom för ett par månader sen av nyfikenhet, och insåg snabbt att det i princip helt tog bort min lust att dricka alkohol. Jag är ingen superalkoholist, men dricker absolut mer än vad dom rekommenderar på systembolaget.se. Jag har varit lite trött på det ett tag, så jag tänkte att ok, jag prövar att byta alkoholen mot kratom ett tag och ser hur det blir. Raskt minskade jag mitt intag av alkohol med säkert 80%. Vilket hade en massa positiva följder visade det sig. Jag rasade i vikt, blev fräschare i huvudet, slapp vara bakis på jobbet osv. Hur som helst - min poäng är att om jag väger "plågan" av en kratom-AT mot plågan av alla bakfyllor jag annars hade haft under den här tiden så tar jag AT:n vilken dag som helst. Ångesten som en "vanlig" bakfylla kan utlösa för mig är mycket värre än ångesten jag (hittills?) har upplevt under min AT.
Citera
2018-12-29, 12:30
Medlem
Jag har inte upplevt någon hyperpigmentering i ansiktet efter tungt långvarigt användande. Tagit kratom av och till 10+år. De biverkningar jag upplever när jag ligger på 30g+ om dagen är att efter den initiala effekten kommer igång där du mår jävligt bra, så strax efter blir jag håglös, apatisk och trött. Däremot tar jag låga doser under hela dagen (max 15g) mår jag gött som fan hela dagen. Anledningen till att jag har tagit 30+ är pga att jag är en beroende som vill ha mer och mer och mer. Man lurar sig själv hela tiden, you know the drill.
Det finns fler mindre biverkningar, men det får bli en annan gång.

Ang att det höjer levervärden. Ja, det gör det, men bara under tiden du har kratom i kroppen sedan går det tillbaka till normalt. Jag lämnar prover mycket pga hep c.
Alltså, har jag precis tagit kratom och lämnar prov så är ALAT och ASAT förhöjt, enbart. GT, Biliribin osv ligger inom referens.
Men har det gått 10h sedan kratom, så är jag grön. Alla värden inom referens.
Min lever mår förövrigt bra, ingen skada (fibros) Trots mitt omfattande blandmissbruk.

JAG tror inte förhöjningen är skadlig när det gäller kratom, som te.x förhöjning pga alkohol..

Ha det gott
Tack för mig!
Senast redigerad av cloudovthunder 2018-12-29 kl. 12:36.
Citera
2018-12-29, 13:13
Medlem
Den biverkning som retar mig mest är min minskade sexlust. Blir mindre kåt och känslig, svårare med stånd och utlösning vid dagligt bruk.
Citera
2018-12-29, 15:50
Medlem
Ranndalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av didi2
Den biverkning som retar mig mest är min minskade sexlust. Blir mindre kåt och känslig, svårare med stånd och utlösning vid dagligt bruk.
Precis som andra opioider sänker nog kratom kroppens testosteronnivåer vid dagligt bruk.
Citera
2018-12-30, 12:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ranndall
Precis som andra opioider sänker nog kratom kroppens testosteronnivåer vid dagligt bruk.

Nej, inte enligt denna studien.

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/m/pubmed/29626673/
Citera
2018-12-30, 13:11
Medlem
caecos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cloudovthunder
Nej, inte enligt denna studien.

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/m/pubmed/29626673/
Intressant det där faktiskt, jag tog för givet att kratom skulle ha samma effekt på testosteronnivåerna som opioider. Jag som injicerat testosteron och tagit opioider någon två gånger tror jag under denna tid, upplever att sexlusten minskar. Detta trots att jag har lika höga testosteronnivåer p.g.a att jag tillför det själv.

Så troligtvis påverkas sexlusten även av andra orsaker gällande både opioider och kratom.
Citera
2018-12-30, 16:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av caeco
Intressant det där faktiskt, jag tog för givet att kratom skulle ha samma effekt på testosteronnivåerna som opioider. Jag som injicerat testosteron och tagit opioider någon två gånger tror jag under denna tid, upplever att sexlusten minskar. Detta trots att jag har lika höga testosteronnivåer p.g.a att jag tillför det själv.

Så troligtvis påverkas sexlusten även av andra orsaker gällande både opioider och kratom.
Man blir ju liksom bedövad, lugn, avtrubbad i kroppen av Kratom. Det är egentligen inte konstigt att kuken och lusten påverkas likadant.
Citera
2018-12-31, 12:43
Medlem
Ranndalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av caeco

Skulle inte lita på endast en studie. Finns många anekdotiska fall att läsa om på olika forum där testosteronproduktion har påverkats negativt av kratom.

Men det är väl i så fall framförallt vid dagligt bruk eller högre doser.
Senast redigerad av Ranndall 2018-12-31 kl. 12:45.
Citera
2018-12-31, 14:39
Medlem
Fladerlappens avatar
Hjälp!
Prövade Red Thai strainen från SS.
Väldigt mysig och allt det där men satan i helvete vilken klåda jag har!
Måste fan ligga och åla mig på min spikmatta för att inte avlida.
Proppat i mig lite Clarytin men verkar inte hjälpa något vidare, någon som har tips?
Citera
2019-01-02, 17:07
Medlem
AndAgains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boredoms
Ni är ju för fan sadister som blandar ut i te och gud vet vad. Ta bara en tesked, en klunk vatten i munnen sen lägger ni kratomet på vattnet som nu ligger i munnen sen sköljer ni ner det med mer vatten, rör INTE runt det i munnen! Kratoms hydrofobiska egenskaper gör så att det blir jävligt svårt att blanda ut det i dryck, men denna "wash'n'toss" metod funkar utmärkt då kratomet vilar på vattenytan, se bara till att verkligen öppna strupen när ni sväljer. Läser man på t.ex. reddit så gör den stora majoriteten av brukarna på det här sättet. Ta inte mer än en rågad tesked per sväljning.
Det krävs lite övning men bemästrar man det här intagningssättet så går det på nolltid, det kickar hårt och snabbt och man känner noll smak av den där leriga jävla sörjan.

Kan också rekommendera denna metoden! Har använt Kratom i två år nu och numera är det inga problem att få ner det. Betydligt bättre än te enligt mig.

För övrigt, angående AT på detta. JA - det kommer man få om kan klipper på höga doser. Att bara gå ner från 20-30 gram till 2,5-5 gram under några dagar hjälper. Skrivit detta tidigare:

"Ja, skulle definitivt säga att du får avtändning ifall du använder det under en längre period (läs - ett par månader). Ju högre dos du slutar ifrån - desto värre blir avtändningen. MEN - att trappa ner är i mina helt befriat från avtändningssymptom. Klipper jag Kratomet när jag använt max 5 gram/dag ett par dagar får jag ingen avtändningen. Då brukar jag börja på 20 gram och minska med 2,5 gram var tredje dag."

Det tycker jag fortfarande gäller. Däremot är jag rätt van numera vid denna typen AT, så jag har blivit rätt härdad

Slutligen, det är när jag börjar komma upp i doser över 15 gram (över en hel dag) som detta blir ett problem. Uppehåll och relativt låga doser och ni får ut så mycket mer. Underbar växt som definitivt gjort mitt liv mycket bättre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in