Citat:
Ursprungligen postat av
boredoms
Ni är ju för fan sadister som blandar ut i te och gud vet vad. Ta bara en tesked, en klunk vatten i munnen sen lägger ni kratomet på vattnet som nu ligger i munnen sen sköljer ni ner det med mer vatten, rör INTE runt det i munnen! Kratoms hydrofobiska egenskaper gör så att det blir jävligt svårt att blanda ut det i dryck, men denna "wash'n'toss" metod funkar utmärkt då kratomet vilar på vattenytan, se bara till att verkligen öppna strupen när ni sväljer. Läser man på t.ex. reddit så gör den stora majoriteten av brukarna på det här sättet. Ta inte mer än en rågad tesked per sväljning.
Det krävs lite övning men bemästrar man det här intagningssättet så går det på nolltid, det kickar hårt och snabbt och man känner noll smak av den där leriga jävla sörjan.
Kan också rekommendera denna metoden! Har använt Kratom i två år nu och numera är det inga problem att få ner det. Betydligt bättre än te enligt mig.
För övrigt, angående AT på detta. JA - det kommer man få om kan klipper på höga doser. Att bara gå ner från 20-30 gram till 2,5-5 gram under några dagar hjälper. Skrivit detta tidigare:
"Ja, skulle definitivt säga att du får avtändning ifall du använder det under en längre period (läs - ett par månader). Ju högre dos du slutar ifrån - desto värre blir avtändningen. MEN - att trappa ner är i mina helt befriat från avtändningssymptom. Klipper jag Kratomet när jag använt max 5 gram/dag ett par dagar får jag ingen avtändningen. Då brukar jag börja på 20 gram och minska med 2,5 gram var tredje dag."
Det tycker jag fortfarande gäller. Däremot är jag rätt van numera vid denna typen AT, så jag har blivit rätt härdad
Slutligen, det är när jag börjar komma upp i doser över 15 gram (över en hel dag) som detta blir ett problem. Uppehåll och relativt låga doser och ni får ut så mycket mer. Underbar växt som definitivt gjort mitt liv mycket bättre.