Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-10-12, 18:30
  #1
Medlem
Har råkat ut för kaos bland mina telefoner. Jag återställde nätverksinställningarna på en Iphone. Men när man nu ringer till någon av mina andra mobiler så kopplas alla samtal till Iphonen. Det går inte ens att ringa till den fasta telefonen som är en trådlös enhet. Allt går till Iphonen. Det går inte heller att ringa mellan mina andra mobiler. Samtalen kopplas till helt andra personer. Vad i all sin dar har gått fel? Hur får jag ordning på det här?
Citera
2017-10-12, 19:34
  #2
Medlem
FTWftws avatar
Nätverksinställningarna ska inte påverka på det sättet, det som är fel är ditt iMessage. Antar att du har samma Apple ID på alla telefoner?


EDIT: Antog att du bara har iPhone eftersom de var de enda telefonerna du nämnde.
Citera
2017-10-12, 21:24
  #3
Medlem
Jag har bara en Iphone. De andra mobilerna är androider. Jag vet inte vad som har hänt men när jag tog androiderna till en annan plats och då gick det att ringa mellan dem. Jag undrar om inte det på något sätt sker en vidarekoppling från den fasta telefonen till Iphonen. Jag får testa i morgon om det går att avakrivera den funktionen.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback