Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 7
  • 8
2017-10-14, 12:39
  #85
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rasquit
Här i Kanada finns inte Fkassan...däremot child protective services som definitivt har möjligheten att omhänderta barn.

Det är uppenbart att det ligger mer begravet än en supande granne.

När TS börjar gapa om att han ska skjuta soc-handläggarna och ta en livstidsdom på kåken...börjar bitarna falla på plats.

Du ger ett intryck av att vara labil och instabil.
Kallar folk som kommenterar för råttor.

Vad du än gör så dra inte med dig dina ungar ner i träsket.
Barn behöver stabilitet, trygghet och kontinuitet. Dina inlägg tyder på raka motsatsen.

Önskar dig all lycka till i ditt tillfrisknande.
Jävligt starkt om du kan återhämta dig efter så lång tid i skiten.
Kämpa för dina barn, men gör det på rätt sätt.
Var den farsa de förtjänar.
Jag menade attden svenska f-kassan inte har befogenhet i kanada.
Citera
2017-10-14, 13:21
  #86
Medlem
Ja du TS soc är ju "tvungna" att ta alla allmäningar på allvar och utreda dem. Har en vännina som blev anmäld av en granne. Granne hörde ett barn (baby) gråta varje kväll vid 19-tiden i 15-20min och sedan blev det tyst. Hon var säker på att babyn blev misshandlad....
Min vännina blev så arg och soc var ju så förbannat dumma i huvudet som inte själva fattade att det rörde sig om en vanlig nattning!!! Att dom ens tog upp anmäla??? Då kan alltså ALLA föräldrar bli anmälda som nattar sina barn....
Borde finnas lite mer substans bakom en anmälan en så tycker man!
Men nu är det som det är, hur sjukt det än är!
Dock märker man på dig att du behöver jobba på dig själv, och jag säger detta endast i all välmening!!, och din aggression. Som säkert är förståelig.
En vuxen, ansvarsfull man med barn som som säger "fuck samhället", har ett nick "Peter Madsen" hotar att jag "spränga soc" etc osv har ganska mycket att jobba med. Och det bästa kanske t.om är att få hjälp via soc. Dom har faktiskt riktigt bra kontakter.
Jag förstår att man blir rädd och reagerar som man gör. Det förstår nog soc också.
Be om att få börja om med ny handläggare, att du blev jätterädd, att deras oro är obefogad men om det är något så tar du gärna emot den hjälp som eran familj behöver för att bli ännu starkare.
Lovar dig att du absolut aldrig kommer mista ditt/dina barn då!!!
Lycka till och grattis till ditt nya liv. Starkt jobbat👊🏻
Citera
  • 7
  • 8

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback