Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-10-12, 12:54
  #1
Medlem
Malmö är ju känt för bara massa elände, men en trevlig nyhet finns där i varjefall i allt mörkret. Puma Swede ska öppna hamburgerhak till alla helgon i Malmö på lilla torget.

https://www.sydsvenskan.se/2017-10-1...aurang-i-malmo
__________________
Senast redigerad av torkel2 2017-10-12 kl. 13:06.
Citera
2017-10-12, 13:22
  #2
Medlem
mjukmjukares avatar
Jag kan ju inte Malmö, men...;
-Känner mest ett enda jaha...
Hon lär ju inte stå där själv många dagar i stekoset utan går in med sitt namn. Nån procentdeal.
Och hennes namn är inte värt mer än hur goda burgare dom kränger.
När "alla" har testat så återstår att se när dom har levererat en tid. Det är då det börjar.

Tyckte f.ö. bilden i länken t. Sydsvenskan var osmaklig.
Var sak på sin plats.
Svälja kuk associationer med en hamburgare. Simpelt.
Har inte med mat att göra.

Citera
2017-10-12, 14:41
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mjukmjukare
Jag kan ju inte Malmö, men...;
-Känner mest ett enda jaha...
Hon lär ju inte stå där själv många dagar i stekoset utan går in med sitt namn. Nån procentdeal.
Och hennes namn är inte värt mer än hur goda burgare dom kränger.
När "alla" har testat så återstår att se när dom har levererat en tid. Det är då det börjar.

Tyckte f.ö. bilden i länken t. Sydsvenskan var osmaklig.
Var sak på sin plats.
Svälja kuk associationer med en hamburgare. Simpelt.
Har inte med mat att göra.


Det ska bli intressant att se hur de får ihop det konceptet på ett vettigt sätt och vad de tänkt med det hela. Lilla torget är bästa restaurangläge och där barerna ligger, så det är ju en vuxnare publik de flörtar med. Med associationerna att döma så blir det nog tämligen barnfritt där med och det kan ju vara skönt det också att slippa alla sjövilda ungar som är på de andra hamburgerrestaurangerna.
__________________
Senast redigerad av torkel2 2017-10-12 kl. 14:49.
Citera
2017-10-12, 15:04
  #4
Medlem
mjukmjukares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av torkel2
Det ska bli intressant att se hur de får ihop det konceptet på ett vettigt sätt och vad de tänkt med det hela. Lilla torget är bästa restaurangläge och där barerna ligger, så det är ju en vuxnare publik de flörtar med. Med associationerna att döma så blir det nog tämligen barnfritt där med och det kan ju vara skönt det också att slippa alla sjövilda ungar som är på de andra hamburgerrestaurangerna.

Av nyfikenhet....
Tänker du dig att detta ska bli ett hamburgerhak med Puma i någon slags sexuell vinkel
som kränger hamburgarna och lockar folk? Vuxen publik, lite barnförbjudet?

´
Citera
2017-10-12, 15:37
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mjukmjukare
Av nyfikenhet....
Tänker du dig att detta ska bli ett hamburgerhak med Puma i någon slags sexuell vinkel
som kränger hamburgarna och lockar folk? Vuxen publik, lite barnförbjudet?

´

Fråga inte mig! Det är inte jag som hade tänkt och ha samarbete med Puma Swede utan krögaren Ulas Sarioglu som kommit på detta koncept, så jag är minst lika nyfiken som du hur han hade tänkt och få ihop detta på ett vettigt sätt utan att få stället nedbränt av några rabiata feminister eller annat. Men han ska vara ganska erfaren, så jag antar han har verkligen tänkt igenom detta riktigt ordentligt.
Citera
2017-10-12, 16:16
  #6
Medlem
PTHJs avatar
Det blir fint med reklamtrailers för nya filmer med Puma på skärmarna runtom i restaurangen.
Citera
2017-10-12, 19:11
  #7
Medlem
mjukmjukares avatar
Att långsiktigt bygga ett högklassiskt Burgarhak, med allt som det innebär, med bas som Puma känns pinsamt.
I tid och otid kommer väl alltid kärlek till Burgare på alla sätt och hur man levererar över tid vara hela kärnfrågan.
Inbillar mig att detta inte är ett lågbudgetställe i kronor och ören.
Men.
Maten är i fokus till sist, vad man än tänker sig.

Eller är detta ett Malmöcoolt, skit i burgaren, för högt pris med Puman på affischen?
Jag tror inte det.
Men .... vad vet jag ....??

Kändisar har floppat förr. Många gånger.
F.d. porrstjärna.... nej säger jag.
På sikt. Maten....
Bra mat. Javisst. Ett krav.
Men vet inget om denna Ulas...??

Men fattar, att i början vill "alla" testa.


´
Citera
2017-10-12, 19:30
  #8
Medlem
Axis.bold.as.loves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mjukmjukare
Att långsiktigt bygga ett högklassiskt Burgarhak, med allt som det innebär, med bas som Puma känns pinsamt.
I tid och otid kommer väl alltid kärlek till Burgare på alla sätt och hur man levererar över tid vara hela kärnfrågan.
Inbillar mig att detta inte är ett lågbudgetställe i kronor och ören.
Men.
Maten är i fokus till sist, vad man än tänker sig.

Eller är detta ett Malmöcoolt, skit i burgaren, för högt pris med Puman på affischen?
Jag tror inte det.
Men .... vad vet jag ....??

Kändisar har floppat förr. Många gånger.
F.d. porrstjärna.... nej säger jag.
På sikt. Maten....
Bra mat. Javisst. Ett krav.
Men vet inget om denna Ulas...??

Men fattar, att i början vill "alla" testa.


´
Underskatta inte chockfaktorn!

Bortsett från hamburgare gjort på pumakött (vilket i och för sig kanske inte är lagligt) så kan dom ju ha galna namn på grejerna. "Pussy fries" till exempel. Kan bli hur kul som helst. Lite samma grundidé som Heart Attack Grill i Las Vegas.
Citera
2017-10-12, 21:22
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mjukmjukare
Att långsiktigt bygga ett högklassiskt Burgarhak, med allt som det innebär, med bas som Puma känns pinsamt.
I tid och otid kommer väl alltid kärlek till Burgare på alla sätt och hur man levererar över tid vara hela kärnfrågan.
Inbillar mig att detta inte är ett lågbudgetställe i kronor och ören.
Men.
Maten är i fokus till sist, vad man än tänker sig.

Eller är detta ett Malmöcoolt, skit i burgaren, för högt pris med Puman på affischen?
Jag tror inte det.
Men .... vad vet jag ....??

Kändisar har floppat förr. Många gånger.
F.d. porrstjärna.... nej säger jag.
På sikt. Maten....
Bra mat. Javisst. Ett krav.
Men vet inget om denna Ulas...??

Men fattar, att i början vill "alla" testa.
´

Den där krögare har ju drivit restaurang på lilla torget i många år tidigare, så rimligen borde han ju ha lite kunskap och kännedom om folket som rör sig där. Det närmaste jag kan tänka mig är konceptet som man ser på sportsbaren O'Learys och deras hamburgare, fast då med Puma Swede koncept, hur det nu ska gå ihop? Om han redan gått ut med henne i marknadsföringen, så kan man väl tänka sig ett lite mer sexigare koncept. Problemet är väl om det inte kommer anses som kvinnodiskriminerande, det blir säkert en inte lätt balansgång. Sedan å andra sidan 15 minuter bort över sundet till Köpenhamn är det fullt tillåtet med bordeller odyl, så blir det för mycket för Malmö, så är det inte omöjligt den hamnar där istället.
__________________
Senast redigerad av torkel2 2017-10-12 kl. 21:25.
Citera
2017-10-12, 22:14
  #10
Medlem
mjukmjukares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Axis.bold.as.love
Underskatta inte chockfaktorn!

Bortsett från hamburgare gjort på pumakött (vilket i och för sig kanske inte är lagligt) så kan dom ju ha galna namn på grejerna. "Pussy fries" till exempel. Kan bli hur kul som helst. Lite samma grundidé som Heart Attack Grill i Las Vegas.


Oj.
För det första är H A i Las Vegas bara osmakligt.
Och detta är väl ändå inte jämförbart?

Vet inget om denna Ulas Burgarkunskap? Hans historia? Malmöbornas krav?
Men.
En sensation-effekt-burgarbar med dekisporr.... oj vilket skit om detta lyckas
om detta inte är 100% burgare som levereras .

´
Citera
2017-10-12, 22:32
  #11
Medlem
Hon gör reklam för stället på sitt Instagram också:
https://www.instagram.com/p/BaHjxqGhqBI/

Hoppas hamburgarna smakar bättre än hamburgaren ser ut på bilden.

Skall bli intressant/roligt att se vad för typ av namn de kommer att ha på hamburgarna på deras meny.

Om de kanske på något sätt associeras med hennes filmer.
Citera
2017-10-12, 22:37
  #12
Medlem
Axis.bold.as.loves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jongari
Hon gör reklam för stället på sitt Instagram också:
https://www.instagram.com/p/BaHjxqGhqBI/

Hoppas hamburgarna smakar bättre än hamburgaren ser ut på bilden.

Skall bli intressant/roligt att se vad för typ av namn de kommer att ha på hamburgarna på deras meny.

Om de kanske på något sätt associeras med hennes filmer.
Ser otroligt god ut dock. Hur många burgare är det egentligen hon håller i? Kanske bara är en dubbel men den ser jäkligt hög ut för att vara blott en dubbel.

Mer ost dock, det måste dom ha. Alldeles för lite ost på den. Sen bör de ha bröd som är vitlöksrostat.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback