Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-10-12, 08:44
  #1
Medlem
Hej! Jag har funderat på att köpa ett xbox one. Men jag har ett litet problem, jag vet inte om min TV duger till det. Jag har en HDTV som KAN köra 1080p. När jag kör med mitt nuvarande xbox360, och ställer in att den ska köra i 720 p så typ hackar bilden. Jag undrar då om det kommer bli bättre med ett xbox one. Kommer jag kunna köra 720p utan att det hackar? Xbox One har trots allt bättre komponenter så man kanske ändå kan köra med högre kvalité eller vad man ska säga. Jag har kollat på min TV och det står att den ligger på 50Megahertz. Betyder det att om jag köper ett xbox one, att jag då kan köra spel i mer än 30 fps? Har för mig att xbox 360 inte kan gå högre än 30fps

Jag är sjukt tacksam för feedback!
__________________
Senast redigerad av kill4ever 2017-10-12 kl. 08:47.
Citera
2017-10-12, 09:18
  #2
Medlem
LaCucarachas avatar
Vad händer om du ställer in 1080P istället?
Citera
2017-10-12, 09:40
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LaCucaracha
Vad händer om du ställer in 1080P istället?

Laggar lika mycket, om inte mer. Bilden typ hackar eller vad man ska säga. Iallafall när man scrollar i menyn. Ibland laggar det när jag spelar också. Det jag är ute efter egentligen är att kunna få ut mer fps än jag kan med min 360, och kanske lite stabilare fps också då. Kan det vara xboxets fel? Att den kanske inte klarar av att köra mer än 30 fps?
Citera
2017-10-12, 10:28
  #4
Medlem
LaCucarachas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kill4ever
Laggar lika mycket, om inte mer. Bilden typ hackar eller vad man ska säga. Iallafall när man scrollar i menyn. Ibland laggar det när jag spelar också. Det jag är ute efter egentligen är att kunna få ut mer fps än jag kan med min 360, och kanske lite stabilare fps också då. Kan det vara xboxets fel? Att den kanske inte klarar av att köra mer än 30 fps?

Har du något Game mode på tvn? Tror väl inte det skulle hjälpa men man kan ju alltid kolla så ingen bild"förbättrare" är där och förstör ngt. Det ska inte hacka i bilden osv så något är fel, alternativt trasigt.

Annars har du väl två alternativ, testa xboxen på en annan tv, testa annan HDMI-kabel.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback