Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-10-12, 02:10
  #1
Awaiting Email Confirmation
Etizopapayas avatar
Har under många års tid använt mig av mediciner för att kunna få sova.

Denna vecka använder jag mig av: Mirtazapin 15-30mg + 10-20mg miansering +10-20mg stilnoct eller 15mg imovane+100-300mg Lyrica samt lite antihistaminer(Denna vecka utvärderar jag Doxylamin 30-90mg)

Andra cocktails jag brukar köra för att få sömnen att fungera är: 5-10mg diazepam, 50-100mg lergigan, alternativt difenhydramid + melatonin i olika doseringar.

Har provat alla bensodiazepiner, men bortsett Flunitrazolam så är imovane & stilnoct bäst.
Men, jag vill bli av med bensodiazepinerna helt, och sen ta så lite mediciner jag bara kan.
Har tillgång till hela FASS mer eller mindre.
Ge gärna lite förslag på bra kombinationer. I hemmaapoteket finns förnärvarande:

Stesolid 5mg
Stilnoct 10mg
Imovane 7,5mg
Difenhydramid 25mg
Doxylamin 30mg
Mianserin 10mg
Mirtazapin 30mg
Atarax 10mg
Theralen(flytande)
Lergitan 25mg

Känns som mina h1 receptor är fucket, är inte det minst seg när jag vaknar trots höga doser på potenta antihistaminer. Samt byggt upp en fin tolerans för benso med.
Alkohol sover jag inte alls av, måste blanda med höga doser benso.
Att röka cannabis kommer inte på frågan, provat flera gånger. Lika värdelöst varje gång, hur mycket jag än röker ner mig så somnar jag inte, men biverkningar det får jag
Någon duktig, föreslå en cocktail åt mig. Målet är att slippa benson helt. Godnatt.
Citera
2017-10-12, 02:18
  #2
Medlem
Googlas avatar
Finns Nozinan, Heminevrin, quetiapin kvar.

Äter du några mediciner regelbundet? Som t ex ssri, betablockerare? Du borde se upp med vad du blandar så du inte dör av andningsdepression
Citera
2017-10-12, 02:20
  #3
Medlem
Frawjons avatar
Stesolid och difenhydramin låter inte så dumt. I äldre sömnmediciner fanns difenhydramin+barbiturater.
Citera
2017-10-12, 02:27
  #4
Awaiting Email Confirmation
Etizopapayas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Googla
Finns Nozinan, Heminevrin, quetiapin kvar.

Äter du några mediciner regelbundet? Som t ex ssri, betablockerare? Du borde se upp med vad du blandar så du inte dör av andningsdepression

Har stenkoll på substanserna Vet vad jag kan blanda och inte. Tack för omtanken.
Brukar ibland ta en inderal inför sömnen med om pulsen är hög.
Jag kör tung kardio + stryrketräning istället för SSRI/SNRI.
Äter annars 200mg lamotrigin som bas. Vilket fungerar väldigt bra. Just inte för sömn bara.
Har ingen annan problematik
Undviker att blanda vissa antihistaminer iom risken för förlängt QT-intervall.
MM, propavan, Nozinan är testade, övriga antihistaminer fungerar bättre.
Skulle vara seroquel isf då.... Men vet inte om jag vill använda neuroleptika/antipsykotika som sömnmedicin.
Citera
2017-10-12, 02:29
  #5
Awaiting Email Confirmation
Etizopapayas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frawjon
Stesolid och difenhydramin låter inte så dumt. I äldre sömnmediciner fanns difenhydramin+barbiturater.
Ska testa att bara blanda mina diazepam med difenhydramin under en vecka. Fungerar den kombon bra så slipper jag trycka i mig mängder av tabletter..
Citera
2017-10-12, 22:41
  #6
Medlem
Googlas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Etizopapaya
Har stenkoll på substanserna Vet vad jag kan blanda och inte. Tack för omtanken.
Brukar ibland ta en inderal inför sömnen med om pulsen är hög.
Jag kör tung kardio + stryrketräning istället för SSRI/SNRI.
Äter annars 200mg lamotrigin som bas. Vilket fungerar väldigt bra. Just inte för sömn bara.
Har ingen annan problematik
Undviker att blanda vissa antihistaminer iom risken för förlängt QT-intervall.
MM, propavan, Nozinan är testade, övriga antihistaminer fungerar bättre.
Skulle vara seroquel isf då.... Men vet inte om jag vill använda neuroleptika/antipsykotika som sömnmedicin.

Hur länge har du ätit lamotrigin då? Är det som är orsaken till din insomnia? Den har insomnia som biverkning. Jag äter SSRI, och när jag slutat med den är det sådan stor skillnad som helvete och himmelen i sömnen
Citera
2017-10-13, 23:55
  #7
Awaiting Email Confirmation
Etizopapayas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Googla
Hur länge har du ätit lamotrigin då? Är det som är orsaken till din insomnia? Den har insomnia som biverkning. Jag äter SSRI, och när jag slutat med den är det sådan stor skillnad som helvete och himmelen i sömnen

Nej det är ej Lamotrigin som är orsak. Den har snarare förbättrat sömnen
Ätit det i två år drygt.

Sömnproblem har jag haft i över 10 år. Jag är runt 25.
Som sagt, målet är att bli av med bensodiazepinerna och liknande 100% och på längre sikt kunna sova av mig själv. Vilket jag inte ens minns när det hände senast.
Hade verkligen hoppats på Doxylamin, men den hjälper föga, inte ens seg på morgonen.
Funderar på att prova med någon betablockerare, kroppen är uppe i varv, utan inslag av ångest eller stress, men kroppen varvar inte ner som den borde.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback