Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-10-12, 00:13
  #1
Medlem
akzags avatar
Hej jag funderar på att starta event företag där man hyr in sig på en klubb samt hyr in en dj.
Jag har sparat ihop en del till budgeten men undrar över en del saker.

1.Kan jag använda mina sparade pengar till att finansiera första festen? Blir jag tvungen att redovisa vart pengarna kommer ifrån? Låna från familj, vänner.
2.Vilken typ av företag borde jag satsa på? Kooperativt då jag har en "ängel"

Mina utgifter: Hyran för klubb och dj, försäljning genom Ticketmaster samt affischer.
Vinsten kommer att komma från biljettförsäljningen givetvis.

Någon erfaren som kan hjälpa mig?

Det här är en dröm för mig då jag har stor erfarenhet av fester och känner verkligen hur det saknas i Stockholm, mitt mål är att inte bli framgångsrik utan jag känner bara att folket behöver det här i kalla Sverige.

Mvh
Citera
2017-10-12, 00:18
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av akzag
Hej jag funderar på att starta event företag där man hyr in sig på en klubb samt hyr in en dj.
Jag har sparat ihop en del till budgeten men undrar över en del saker.

1.Kan jag använda mina sparade pengar till att finansiera första festen? Blir jag tvungen att redovisa vart pengarna kommer ifrån? Låna från familj, vänner.
2.Vilken typ av företag borde jag satsa på? Kooperativt då jag har en "ängel"

Mina utgifter: Hyran för klubb och dj, försäljning genom Ticketmaster samt affischer.
Vinsten kommer att komma från biljettförsäljningen givetvis.

Någon erfaren som kan hjälpa mig?

Det här är en dröm för mig då jag har stor erfarenhet av fester och känner verkligen hur det saknas i Stockholm, mitt mål är att inte bli framgångsrik utan jag känner bara att folket behöver det här i kalla Sverige.

Mvh


Hej,

Kolla in detta: Politikpub - Utmaningar för kulturarrangörer @ FACEBOOK

https://www.facebook.com/events/525948587759262/
Citera
2017-10-12, 00:55
  #3
Medlem
kattsvins avatar
Inte funderat på att bara samarbete med en klubb/krog till att börja med? Du tar inträdesintäkter och krogen tar alkoholintäkter och står för vakter/bartender, det är den vanligaste lösningen. Vilken typ av klubb har du tänkt starta?
Citera
2017-10-12, 10:03
  #4
Medlem
akzags avatar
Jo självklart, ska hyra nån potentiell klubb för en helg, fre-lör. Mellan 45-60 tusen per kväll.
Citera
2017-10-12, 11:55
  #5
Medlem
kattsvins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av akzag
Jo självklart, ska hyra nån potentiell klubb för en helg, fre-lör. Mellan 45-60 tusen per kväll.
Är det p g a att du vill ha alkoholintäkterna också som du vill hyra hela stället istället? Låter som en onödig risk att ta.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback