Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-10-11, 23:31
  #1
Medlem
Rxds avatar
Har hunnit plöja igenom ett flertal mediciner genom åren (antidepressiva, adhd mediciner mm) men har ALDRIG känt det som jag känner nu när jag tagit ecitalopram. Sen jag började ta dessa tabletterna har jag börjat bli så jävla full och fått blackouts där jag tydligen bettet mig rätt underligt.. har även druckit otroligt lite alkohol (förhållandevis) när detta inträffat.. någon som känner igen sig??
__________________
Senast redigerad av Rxd 2017-10-11 kl. 23:57.
Citera
2017-10-12, 01:53
  #2
Medlem
Googlas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rxd
Har hunnit plöja igenom ett flertal mediciner genom åren (antidepressiva, adhd mediciner mm) men har ALDRIG känt det som jag känner nu när jag tagit ecitalopram. Sen jag började ta dessa tabletterna har jag börjat bli så jävla full och fått blackouts där jag tydligen bettet mig rätt underligt.. har även druckit otroligt lite alkohol (förhållandevis) när detta inträffat.. någon som känner igen sig??

Ja det är vanligt.

Citat:
Using escitalopram together with ethanol may increase side effects such as dizziness, drowsiness, confusion, and difficulty concentrating. Some people may also experience impairment in thinking, judgment, and motor coordination. You should avoid or limit the use of alcohol while being treated with escitalopram. Do not use more than the recommended dose of escitalopram, and avoid activities requiring mental alertness such as driving or operating hazardous machinery until you know how the medication affects you. Talk to your doctor if you have any questions or concerns. It is important to tell your doctor about all other medications you use, including vitamins and herbs. Do not stop using any medications without first talking to your doctor.
Citera
2017-10-12, 06:06
  #3
Medlem
Rxds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Googla
Ja det är vanligt.
Det där säger dom väl om nästan alla antidepressiva väl? Har tagit ett flertal ssri och snri men aldrig märkt något sånt här. Det e rätt tydligt oxå, kan typ bara dricka hälften av vad jag kunde innan.
Citera
2017-10-12, 22:37
  #4
Medlem
Googlas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rxd
Det där säger dom väl om nästan alla antidepressiva väl? Har tagit ett flertal ssri och snri men aldrig märkt något sånt här. Det e rätt tydligt oxå, kan typ bara dricka hälften av vad jag kunde innan.

Har du ätit Citalopram eller Escitalopram tidigare? Har för mig de går på någon annan enzym som har en stor interaktion med de flesta substanser
Citera
2017-10-13, 00:06
  #5
Medlem
Eutychoss avatar
Jag märker ingen skillnad, däremot har jag gjort det på en del andra mediciner. T.ex. Litium och Anafranil. Där är black out jävligt vanligt (för mig iaf).
__________________
Senast redigerad av Eutychos 2017-10-13 kl. 00:30.
Citera
2017-10-13, 09:58
  #6
Medlem
Rxds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Googla
Har du ätit Citalopram eller Escitalopram tidigare? Har för mig de går på någon annan enzym som har en stor interaktion med de flesta substanser
Nepp.
Men det var det var väl typ det jag misstänkte.

Intressant!
Citera
2017-10-13, 10:02
  #7
Medlem
Rxds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eutychos
Jag märker ingen skillnad, däremot har jag gjort det på en del andra mediciner. T.ex. Litium och Anafranil. Där är black out jävligt vanligt (för mig iaf).
Skumt med mediciner o hur dom påverkar folk olika.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback