Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-10-11, 23:08
  #1
Medlem
QxZtVyPrQ9981AZXs avatar
Sådär ja! Nu har Q3 börjat!

Nu börjar de första estimaten trilla in i USA för Q3, hittills har analytiker-förväntningarna slagits de senaste 2 dagarna!

https://tradingeconomics.com/earnings

Framöver imorgon kommer vi ha fler tunga bolag som avger sina rapporter, och om estimaten slås lär vi se väldigt fina uppgångar i SP500. Den 19 oktober går stapeln av för Tyskland också!

Stapeln för Sverige - OMX går av runt den 16 oktober har jag för mig (?) enligt IGs marknadskalender.

Vilka här inne handlar på kvartalsrapporter ? Hur är er syn nu den kommande månaden framöver?
Citera
2017-10-12, 17:14
  #2
Medlem
QxZtVyPrQ9981AZXs avatar
Rapporter som kom idag ifrån större bolag, länken ses i första inlägget.

CitiGroup över förväntningar 1.42 (1.33)
JPMorgan Chase över förväntningar 1.76 (1.65)

Eftersom de är båda komponenter och rätt så hårt viktade i SP500 indexet som vi ser nedan, så lär vi se SP500 stänga på + idag.

https://www.slickcharts.com/sp500
Citera
2017-10-12, 20:27
  #3
Medlem
Bucketshops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QxZtVyPrQ9981AZX
Rapporter som kom idag ifrån större bolag, länken ses i första inlägget.

CitiGroup över förväntningar 1.42 (1.33)
JPMorgan Chase över förväntningar 1.76 (1.65)

Eftersom de är båda komponenter och rätt så hårt viktade i SP500 indexet som vi ser nedan, så lär vi se SP500 stänga på + idag.

https://www.slickcharts.com/sp500
Trading revenue ner för båda två, vilket inte bådar gott för Merrill imorgon och GS/MS nästa vecka, så inte helt oväntat att S&P är ner något.
Citera
2017-10-13, 10:10
  #4
Medlem
QxZtVyPrQ9981AZXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bucketshop
Trading revenue ner för båda två, vilket inte bådar gott för Merrill imorgon och GS/MS nästa vecka, så inte helt oväntat att S&P är ner något.

Nja, vi får se! Estimaten hade blivit slagna men tydligen hade det blivit besvikelser på andra fronter som jag inte hade tagit i beräknande!
Citera
2017-10-13, 11:08
  #5
Medlem
Bucketshops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QxZtVyPrQ9981AZX
Nja, vi får se! Estimaten hade blivit slagna men tydligen hade det blivit besvikelser på andra fronter som jag inte hade tagit i beräknande!

Antar att jag är biased, såg knappt att det totala resultat var bättre, uppfattade bara att sales & trading var ner.

Skulle inte bli förvånad om vi ser något liknande för baml idag, vol är superlåg, volymer är ner, har svårt att se hur någon skulle kunna leverera starka tradingresultat nu.
__________________
Senast redigerad av Bucketshop 2017-10-13 kl. 11:10.
Citera
2017-10-20, 19:03
  #6
Medlem
QxZtVyPrQ9981AZXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bucketshop
Antar att jag är biased, såg knappt att det totala resultat var bättre, uppfattade bara att sales & trading var ner.

Skulle inte bli förvånad om vi ser något liknande för baml idag, vol är superlåg, volymer är ner, har svårt att se hur någon skulle kunna leverera starka tradingresultat nu.

Sådär ja.

Nu är vi inne lite i earnings seasons och vi verkar få bra rapporter ifrån USA. Tyskland har precis börjat, och hade lite dåliga siffror de första dagarna.'

Någon som vet någon shysst sida där man kan se DAX-aktier och dess viktning av hela index, ungefär som i länken med SP500 ?

Katalonien verkar sätta sina spår rent geopolitiskt men jag tycker att det är överdrivna reaktioner vi ser på marknaderna. Tror detta är ett bra tillfälle att köpa på sig ännu mer.
Citera
2017-10-21, 00:07
  #7
Medlem
sheldor4599s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QxZtVyPrQ9981AZX
Sådär ja.

Nu är vi inne lite i earnings seasons och vi verkar få bra rapporter ifrån USA. Tyskland har precis börjat, och hade lite dåliga siffror de första dagarna.'

Någon som vet någon shysst sida där man kan se DAX-aktier och dess viktning av hela index, ungefär som i länken med SP500 ?

Katalonien verkar sätta sina spår rent geopolitiskt men jag tycker att det är överdrivna reaktioner vi ser på marknaderna. Tror detta är ett bra tillfälle att köpa på sig ännu mer.
Vad är du ute efter mer än index weighting? För det finns ju väldigt lättillgängligt, till exempel på wikipedia. Eller vill du ha mer frekvent uppdatering?

Vad gäller earnings så tycker jag (och alla andra?) att GE var rätt galen i dag. Jag vet inte om den initiala nedgången var helt rättvis, men övertygade verkligen vd så pass i conf calls och intervjuer att en uppgång på 1% var rimlig med tanke på vad man levererat senaste tiden?
Citera
2017-10-21, 04:04
  #8
Medlem
QxZtVyPrQ9981AZXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sheldor4599
Vad är du ute efter mer än index weighting? För det finns ju väldigt lättillgängligt, till exempel på wikipedia. Eller vill du ha mer frekvent uppdatering?

Vad gäller earnings så tycker jag (och alla andra?) att GE var rätt galen i dag. Jag vet inte om den initiala nedgången var helt rättvis, men övertygade verkligen vd så pass i conf calls och intervjuer att en uppgång på 1% var rimlig med tanke på vad man levererat senaste tiden?

Jag vill gärna ha en lätt överskådlig kalender där man ser estimat och verkliga siffror för alla bolag som är listade på DAXn, samt sektor de till om det existerar.

Då kan man urskilja allting ganska lätt. Ja, även om det finns globala siffror och jämförelse för olika aktieindex världen över samt deras inhemska bolag och hur de presterar relativt gentemot kvartalsrapporter, vore det också väldigt bekvämt.

Bloomberg har allt detta men 1500-1800$ är alldeles för dyrt i månaden.

Har inte tittat närmare på GE faktiskt, brände mig rätt hårt med fallet i Katalonien då jag hade glömt att flytta stoppen..

Lust att återberätta grejen med GE ?

Tror jag startar en tråd om geopolitiska händelser nu faktiskt för alla oss som handlar på makroekonomisk statistik och politiska händelser.
__________________
Senast redigerad av QxZtVyPrQ9981AZX 2017-10-21 kl. 04:09.
Citera
2017-10-21, 09:09
  #9
Medlem
sheldor4599s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QxZtVyPrQ9981AZX
Jag vill gärna ha en lätt överskådlig kalender där man ser estimat och verkliga siffror för alla bolag som är listade på DAXn, samt sektor de till om det existerar.

Då kan man urskilja allting ganska lätt. Ja, även om det finns globala siffror och jämförelse för olika aktieindex världen över samt deras inhemska bolag och hur de presterar relativt gentemot kvartalsrapporter, vore det också väldigt bekvämt.

Bloomberg har allt detta men 1500-1800$ är alldeles för dyrt i månaden.
Aha, ja Bloomberg är dyrt. Jag har inte koll på vilken prisskillnad du kan nå, men det kan vara värt att titta på en Eikon. Skalar man ner den kan den bli väldigt överkomlig.

Citat:
Har inte tittat närmare på GE faktiskt, brände mig rätt hårt med fallet i Katalonien då jag hade glömt att flytta stoppen..

Lust att återberätta grejen med GE ?

Tror jag startar en tråd om geopolitiska händelser nu faktiskt för alla oss som handlar på makroekonomisk statistik och politiska händelser.
De hade ju en relativt sett grov miss. 0,29 adj eps mot 0,50 förväntat etc. Sen sänkte de prognosen för helåret rätt så mycket också. Vad jag såg var den ner typ 8 procent pre-market. Vid öppning så var den ner 6%.

Vd var sedan ute och lovade en massa förändringar och cost cutting (company cars och jets ska bort bl a). På CNBC verkade de väldigt imponerade av honom, och det var tydligen resten av marknaden också för aktien bara klättrade och var på plus någon gång vid 19.30-20.00 och +1% vid close. Konstigare saker har ju hänt, men det verkar som om Marknaden tror att botten är nådd i GE. Återstår att se om de får rätt, men vd ska presentera mer kring mål och besparingar tolkade jag det som vid investor day i november. Tills dess fattas också beslut om utdelningen.
Citera
2017-11-09, 20:40
  #10
Medlem
QxZtVyPrQ9981AZXs avatar
Ska vi se, i USA verkar den lida mot sitt slut men 80% har rapporterat högre än förväntningarna.

Dock har jag svårt att se vad estimaten är för DAXn.

Någon som vet en bra sida ?
Citera
2017-11-11, 04:21
  #11
Medlem
De innehav jag haft över Q3 nu har gått helt åt pipan. Först GIG i Norge som backade ca 20% på två dagar. Sen Multiconsult som backade 5%. MULTI växer men resultatet visade 1,7% EBIT-marginal där deras mål är 10%. Riktigt dåligt. De skyller på implementering av nytt ERP-system. Nej, det här har varit en tung rapportperiod för mig, riktigt trist.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback