Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2017-12-18, 00:43
  #25
Medlem
NiggaBloods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Phoenixbox
jasså? är det så? :-) Kan avslöja att det finns poliser här i forumet som med nöje granskar inlägg likt dina i syfte att ta ner dig

Vanligast är väl grooming, trakasserier och misshandel för sådana byfånar som dig

Det är inte respekt att säga att man har mördat, våldtagit eller hällt syra av någons ansikte eller vad fan man kan göra för sjukt.

Försök att bli en bättre människa, det borde vi alla försöka bli tycker jag
okej, det finns inga bevis eller grund för att fälla mig för något överhuvudtaget så de kan kika hur mycket de så vill
nej det är inte respekt
är redan en bra människa, bäst till och med
Citera
2017-12-18, 22:51
  #26
Medlem
HighwayDelights avatar
Klart folk ljuger, känner ingen skam över att dra en vit lögn lite då och då, givetvis för att rädda mitt eget skinn eller för att tilgodose mig med något!

Jag räknas nog till "antisocial", men om jag ljuger mer än gemene man, njaeee...
Citera
2017-12-19, 09:41
  #27
Medlem
Har antisocial personlighetstörning, tydligen?

Jag ljuger nästan aldrig, är extremt ärlig, visst delar man inte med sig om alla tankar man har och visst kan man dupera människor i tid och otid.

Men att jag skulle fara med rena skära osanningar och lögner stämmer inte.

Jag hittar aldrig på något eller låtsas varit med om något osv, dvs som mytomaner gör.
Citera
2017-12-19, 09:44
  #28
Medlem
Phoenixboxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skamligt
Har antisocial personlighetstörning, tydligen?

Jag ljuger nästan aldrig, är extremt ärlig, visst delar man inte med sig om alla tankar man har och visst kan man dupera människor i tid och otid.

Men att jag skulle fara med rena skära osanningar och lögner stämmer inte.

Jag hittar aldrig på något eller låtsas varit med om något osv, dvs som mytomaner gör.
Du har det ja? Du är medveten om att det kallas antisocial personlighetssyndrom i dagsläget?

Fick du diagnosen nyligen?

Vilket rättspsyk var du på? Eller var det ett internettest i klassisk manér?

Jag tror dig inte.
Citera
2017-12-19, 09:47
  #29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Phoenixbox
Du har det ja? Du är medveten om att det kallas antisocial personlighetssyndrom i dagsläget?

Fick du diagnosen nyligen?

Vilket rättspsyk var du på? Eller var det ett internettest i klassisk manér?

Jag tror dig inte.

Nej ej medveten om det. Var på rättspsyk i Huddinge.

Ok
Citera
2017-12-19, 09:49
  #30
Medlem
Phoenixboxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skamligt
Nej ej medveten om det. Var på rättspsyk i Huddinge.

Ok
Vad mysigt :-) Deras öppna rättspsyk där?

Hur kom du i kontakt med vården?
Citera
2017-12-19, 09:51
  #31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Phoenixbox
Vad mysigt :-) Deras öppna rättspsyk där?

Hur kom du i kontakt med vården?

Ja precis, jag var ej inlagd som något psyko.

Igenom ett brott jag var åtalad för ville dom genomgå en undersökning på mig.

Vart lite paff när dom kom fram till att jag hade antisocial personlighetstörning, därav mitt: "tydligen?"
Citera
2017-12-19, 10:03
  #32
Medlem
Jag ska ju erkänna att jag har mindre empati än vissa.

Men att jag skulle vara helt känslokall är ju inte sant. Bryr mig bara inte så mycket om andras åsikter.

I princip spelar endast det jag själv tycker roll. Immun emot kritik och liknande det biter inte på mig.

Det kan ibland vara tråkigt att inte "bry" sig om andra på det sättet, hade varit kul om man kunde ta åt sig av vad andra tyckte men det är liksom dött i min skalle där på den fronten.

Finns inte.

Det är väl detta dom anser vara empatibrist eller psykopatiska drag, att man inte är ett får i flocken som går att kontrollera med social press

blir lite jobbigt för somliga att handskas med en sån person när dom är vana att kunna utöva social press

Deras sista utväg är då att stämpla dessa personer som något negativt som ska väcka skam och rädsla antar jag, få folk att tro att man är en beräknande robot som kan göra vad som helst.

Nu är jag ju dock medveten om att antisocial personlighetstörning inte är detsamma som psykopati så det är ju skönt :-)
Citera
2017-12-19, 10:15
  #33
Medlem
Nu är detta lite OT så ber om ursäkt för detta.

Men jag måste säga att få en sådan diagnos är väldigt traumatiskt.

Jag började tvivla väldigt mycket på mig själv efteråt och funderade på om det kanske var så att jag inte hade några känslor för andra och blev mörk i sinnet en lång tid.


Jag tycker inte man ska slänga iväg sådana diagnoser alltför lättvindigt som dom gjort i detta fallet med mig.

Ingen vet egentligen ett skit vad dom håller på med och gör eller sättet för diagnoser, dom bara gissar och tror lite. Vad säger att man skulle vara antisocial emot andra människor liksom?

Tycker det är fel av samhället att stämpla människor på detta sätt och er andra som fått sådana diagnoser vill jag bara säga att ni inte ska ta åt er för mycket av vad dom säger om er på såna rättspsykställen och liknande.

Puss o kram
Citera
2017-12-19, 13:56
  #34
Medlem
Klas-Vegass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Phoenixbox
Nej, värre än argumenterat kommer du in likt en allvetarnas besserwisser och skall försöka säga ”sanningen”. faktum är att du borde lita mer på en begåvad anti-social om lögner än dig själv i det här fallet, om du nu läser trådstarten.

det är pradoxalt nog att du möter en antisocial som dessutom är självutpekad mytoman, något en mytoman i princip aldrig skulle säga om sig själv.

det är det jag inte gillar med falska människor som dig själv, maskerar dig med ”trevlighet” för att sedan ödsla skit utan källor dessutom, nästa gång du korrigerar någon, kom åtminstone med källor som visar motsatsen.
Det är ingen "trevlighet" jag försöker förmedla. Försöker bara förmedla att jag tycker dina inlägg e kul. Du e inte alls korkad. Det märker jag direkt. Och kvaliten här på FB har sjunkit rejält.

Du förstår bara inte att det du kommit fram till själv, finns det rätt mycket forskning kring, varav jag läst en del. Och ja, jag är en beläst djävel. Så långt innan du kom in och skrev i tråden har jag läst artiklar om hur synen på lögn och sanning verkar gå som en röd tråd genom alla kulturer. Det här ju något som antropologerna studerat hos naturfolk och skrivit mycket om (varav jag läst en del).

Deras slutsatser ger väldigt lite stöd för dina påståenden.

Jag är inte din mamma. Det är rätt orimligt att bara slänga ur sig något påstående helt utan grund och sedan kräva källor på att det är felaktigt. Varför skall jag lägga ner det jobbet du själv inte orkar göra? Tja, det kanske är rimligt om man har just narcissistisk personlighetsstörning?

Vad jag skrev på ren svenska var att med tanke på vad jag läst tidigare i ämnet så vore det väldigt osannolikt att det förhöll sig på det sättet som du påstår. Jag var dessutom vänlig nog att ge exempel på vad jag läst t.ex. naturfolkens syn på lögn. Jag gav även ett annat exempel på hur kristendomen tar direkt avstånd från lögner.
Som vuxen mogen människa blir jag naturligtvis en besserwisser mot någon som resonerar utifrån "Jag ljuger, därför ljuger alla, och det kan jag bedöma bättre då jag på grund av min diagnos inte förstår andra människor"
Citera
2017-12-19, 14:28
  #35
Medlem
spyder123s avatar
Det är generellt sätt dåligt att ljuga om man har som inriktning i livet att vara öppen med sig själv kring andra. Detta är nämligen en förutsättning för att kunna vara empatiska gentemot varandra, att man inte bygger upp väggar.

Narcissister och anti-sociala brukar inte ha denna denna inriktning i livet. Istället handlar det om att bli bättre än andra. Att då använda lögner är ett effektivt sätt att höja upp sig själv och verka bättre. I alla fall i narcissistens ögon. För de flesta andra brukar lögnen vara ganska genomskinlig och i bästa fall tolkas som skryt. Exempelvis har jag fått göra från en narcissist att hennes småstad är större än Malmö (småstadskomplex), att hon har glasögon för att hon ser för bra, att hon kan spela både munspel och gitarr (men vägrar visa), att hon har en släkting som har en klocka av 1 kilo rent guld, o.s.v. Uppenbart absurda påståenden i syfte av att höja upp henne själv.
Citera
2017-12-19, 15:07
  #36
Medlem
Phoenixboxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klas-Vegas
Det är ingen "trevlighet" jag försöker förmedla. Försöker bara förmedla att jag tycker dina inlägg e kul. Du e inte alls korkad. Det märker jag direkt. Och kvaliten här på FB har sjunkit rejält.

Du förstår bara inte att det du kommit fram till själv, finns det rätt mycket forskning kring, varav jag läst en del. Och ja, jag är en beläst djävel. Så långt innan du kom in och skrev i tråden har jag läst artiklar om hur synen på lögn och sanning verkar gå som en röd tråd genom alla kulturer. Det här ju något som antropologerna studerat hos naturfolk och skrivit mycket om (varav jag läst en del).

Deras slutsatser ger väldigt lite stöd för dina påståenden.

Jag är inte din mamma. Det är rätt orimligt att bara slänga ur sig något påstående helt utan grund och sedan kräva källor på att det är felaktigt. Varför skall jag lägga ner det jobbet du själv inte orkar göra? Tja, det kanske är rimligt om man har just narcissistisk personlighetsstörning?

Vad jag skrev på ren svenska var att med tanke på vad jag läst tidigare i ämnet så vore det väldigt osannolikt att det förhöll sig på det sättet som du påstår. Jag var dessutom vänlig nog att ge exempel på vad jag läst t.ex. naturfolkens syn på lögn. Jag gav även ett annat exempel på hur kristendomen tar direkt avstånd från lögner.
Som vuxen mogen människa blir jag naturligtvis en besserwisser mot någon som resonerar utifrån "Jag ljuger, därför ljuger alla, och det kan jag bedöma bättre då jag på grund av min diagnos inte förstår andra människor"
bara för att man är religös är man inte per automatik en bättre människa, tvärt om, många använder religion som en ursäkt eller tillåtelse för att vara en sämre människa, iom att man kan be om förlåtelse eller skylla allt på att Gud inte har skapat oss perfekta.

men jag förstår vad du säger och skall ta till med det, iom att jag håller med vissa punkter du tar upp
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback