Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-10-12, 00:20
  #13
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av killawife
Längst där uppe kommer vattnet ut ur väggen i ett rör som sen går in i petflaskan, ta bort den skiten montera valfri slang där med en slangklämma i korrekt storlek, för det vart du nu vill få det, dina önskemål är rätt otydliga. Vafan bor du människa?

Någonting som liknar en tårtsprits kanske? Om du förstår hur jag tänker nu? hehe.
Citera
2017-10-12, 00:34
  #14
Medlem
Frixys avatar
Köp ett korvskinn och trä på duschen. Blir då som typ en slang.

Nu får jag lite konstiga tankar om varför du vill göra detta, jag inbillar mig att du vill köra upp slangen i...hrmm *harkel* för att skölja insidan. Då kanske den behöver vara mer stabil än ett korvskinn förstås.
Citera
2017-10-12, 00:42
  #15
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Frixy
Köp ett korvskinn och trä på duschen. Blir då som typ en slang.

Nu får jag lite konstiga tankar om varför du vill göra detta, jag inbillar mig att du vill köra upp slangen i...hrmm *harkel* för att skölja insidan. Då kanske den behöver vara mer stabil än ett korvskinn förstås.

hehe..ja man kan ju undra..
Nej men det är så att jag använder bostaden till en slags verkstad också och ibland behöver
jag skölja grejer separat i jobbet. Och just för tillfället har jag inget handfat.
Citera
2017-10-12, 15:21
  #16
Medlem
killawifes avatar
Går det inte bara att skruva av duschmunstycket då? Kolla om den inte är ditskruvad bara. Annars finns det en sak som funkar men det känns lite dumt kanske. En kondom. Alternativt en handske i latex eller gummi om en kondom känns ofräscht. Men det är betydligt mycket bättre om du kan skruva av munstycket och sätta en slang direkt på röret, det blir tätare och snyggare.
Citera
2017-10-12, 21:03
  #17
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av killawife
Går det inte bara att skruva av duschmunstycket då? Kolla om den inte är ditskruvad bara. Annars finns det en sak som funkar men det känns lite dumt kanske. En kondom. Alternativt en handske i latex eller gummi om en kondom känns ofräscht. Men det är betydligt mycket bättre om du kan skruva av munstycket och sätta en slang direkt på röret, det blir tätare och snyggare.

Grejen är att jag vill också kunna ta bort slangen snabbt för att kunna växla
mellan duschfunktion och slangfunktion. En kondom skulle gå sönder det behöver vara ett starkare material.
Jag tänker att man skulle kunna ta en slags plastpåse (hellst transparent) och sätta den på tex en pet-flaska, sen
skruvar man på korken med påsen under sig och vecklar ut påsen åt andra hållet.
Man kan sedan klippa av pet-flaskan så att bara kork-delen är kvar egentligen.
Det här skulle vara en bra lösning, fast problemet är bara att en vanlig kork är alldeles för kort (och stängd) för att man ska kunna trä på en slang på den, och den är heller inte "kon-formad".
Men någon sån här slags lösning söker jag.
Citera
2017-10-12, 23:18
  #18
Medlem
skunkjobbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fruciante
haha alltså jag vill att vattnet ska komma ut som från en trädgårdsslang, men
från duschmunstycket i mitt badrum. Och jag vill göra det på ett smart snyggt
enkelt och portabelt sätt.
Varför sa du inte det från början då istället för att ladda upp din egen version av Storm P:s skämtteckningar som denna: http://www.reocities.com/athens/4865/stp_1.gif

Va?

Citat:
Ursprungligen postat av fruciante
Grejen är att jag vill också kunna ta bort slangen snabbt för att kunna växla
mellan duschfunktion och slangfunktion. En kondom skulle gå sönder det behöver vara ett starkare material.
Jag tänker att man skulle kunna ta en slags plastpåse (hellst transparent) och sätta den på tex en pet-flaska, sen
skruvar man på korken med påsen under sig och vecklar ut påsen åt andra hållet.
Man kan sedan klippa av pet-flaskan så att bara kork-delen är kvar egentligen.
Det här skulle vara en bra lösning, fast problemet är bara att en vanlig kork är alldeles för kort (och stängd) för att man ska kunna trä på en slang på den, och den är heller inte "kon-formad".
Men någon sån här slags lösning söker jag.
Men för helvete, skruva loss slangdjäveln från duschblandaren eller ta av duschandtaget från slangen och kötta dit en koppling för en vanlig djävla slang. Hur svårt kan det vara???

Jag har svårt att föreställa mig att det någonstans i hela vida världen finns duschar där man inte kan skruva loss slangen i någon ände för att skarva på valfri förbannad slang istället för sådana abortfoster som du föreslår med tratt och skit.

I den civiliserade världen är standard för duschslangar gänga R15. Ta du och titta lite i den befintliga duschslangens båda ändar så ska du nog se att det löser sig.
Citera
2017-10-12, 23:59
  #19
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av skunkjobb
Varför sa du inte det från början då istället för att ladda upp din egen version av Storm P:s skämtteckningar som denna: http://www.reocities.com/athens/4865/stp_1.gif

Va?

Men för helvete, skruva loss slangdjäveln från duschblandaren eller ta av duschandtaget från slangen och kötta dit en koppling för en vanlig djävla slang. Hur svårt kan det vara???

Jag har svårt att föreställa mig att det någonstans i hela vida världen finns duschar där man inte kan skruva loss slangen i någon ände för att skarva på valfri förbannad slang istället för sådana abortfoster som du föreslår med tratt och skit.

I den civiliserade världen är standard för duschslangar gänga R15. Ta du och titta lite i den befintliga duschslangens båda ändar så ska du nog se att det löser sig.

haha

så här är det.
Jag bor inte i den civiliserade världen nu. Kommer att resa runt i Colombia och i Peru.

Det optimala vore ifall jag kan sätta på och ta bort på ett enkelt sätt 2-3 ggr per dag så
man slipper hålla på och skruva på och av hela tiden samt köpa en ny koppling för varje plats man befinner sig på för det är stor sannolikhet att måtten kommer att variera.
Behöver en sån här lösning iom mitt jobb. Behöver arbeta i bostaden.
Citera
2017-10-13, 01:34
  #20
Medlem
skunkjobbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fruciante
haha

så här är det.
Jag bor inte i den civiliserade världen nu. Kommer att resa runt i Colombia och i Peru.

Det optimala vore ifall jag kan sätta på och ta bort på ett enkelt sätt 2-3 ggr per dag så
man slipper hålla på och skruva på och av hela tiden samt köpa en ny koppling för varje plats man befinner sig på för det är stor sannolikhet att måtten kommer att variera.
Behöver en sån här lösning iom mitt jobb. Behöver arbeta i bostaden.
Och det är inte så att duschslangar sitter med R15-gänga i minst 98 % av fallen även i Sydamerika då? Hur sitter slangen fast där du huserar just nu?

Du kommer inte att hitta något som funkar bättre och går snabbare att montera än att gänga dit en slang, dessutom blir det trycktätt så du kan få lite ordentlig stråle i slangen istället för att det bara lossnar och djävlas.

Men som sagt, hur sitter slangen fast där du bor nu? Om den är gängad, vilken gänga är det?

Detta måste du klara att svara på, om du tvekar en sekund på hur du ska ta reda på det så tänk ett varv till. Det här får du inte ens fråga om utan du måste klara det själv om du ska ha skuggan av en chans att lyckas med vad du nu tänker göra.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback