Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-10-12, 20:46
  #13
Medlem
OrganiCs avatar
Svart, grått, beige, navy = bas
Sedan 'piffa' upp det lite med en färgklick i form av vinröd halsduk eller dylikt.
Fungerar i alla lägen.
Citera
2017-10-13, 14:49
  #14
Avstängd
konstapels avatar
Allt utom svart. Det bär man på högtidsmiddagar eller begravningar. Ingen annanstans.
Citera
2017-10-30, 09:47
  #15
Medlem
vitapumpss avatar
Jag använder gärna svart alt mörkblå kjol kombinerat med röd alt vit polojumper eller blus.
Ljusgrå alt vit kjol med svart eller röd polojumper tycker jag också är snyggt. Ungefär den kombinationen har jag ofta på mitt jobb.
Citera
2017-10-31, 21:08
  #16
Medlem
Roxanas avatar
Jag kör den här delen av året på en del kombinationer av grönt / blått / brunt / vinrött / grått. Exempelvis grön jacka, blå jeans och bruna boots. Eller blå jacka, vinröda byxor samt svarta boots / stövlar. Svart eller vitt kan tillkomma i form av accessoar, blus eller skor. Jag vet att jag passar väldigt bra i starkare, mustiga färger sett till mina ögon, hy och hårfärg. Dock tenderar jag att bli aningen pastell posh sommartid.
Citera
2017-10-31, 23:13
  #17
Medlem
Swe1227s avatar
Sen jag startade tråden har jag skaffat 2 nya plagg. Ett par blåa jeans och en mörkblå skjorta. Jag är fan otrolig. Lovade att aldrig mer köpa blått men det går inte att sluta för mig. I helgen gick jag ut med blåa skor, lite ljusare blåa jeans och mörk, nästan svart skjorta. Det fungerade hyffsat tror jag, men hade sett bättre ut med svarta skor.
Citera
2017-11-01, 08:59
  #18
Medlem
Blått, grått och vitt. Har någon jacka i svart plus svarta skor.
Gillar blått och ofta när jag köper ett nytt plagg så blir det i blått.
Citera
2017-11-02, 21:07
  #19
Medlem
sucuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Swe1227
Sen jag startade tråden har jag skaffat 2 nya plagg. Ett par blåa jeans och en mörkblå skjorta. Jag är fan otrolig. Lovade att aldrig mer köpa blått men det går inte att sluta för mig. I helgen gick jag ut med blåa skor, lite ljusare blåa jeans och mörk, nästan svart skjorta. Det fungerade hyffsat tror jag, men hade sett bättre ut med svarta skor.

Eftersom du verkar ha en rätt ordentlig blå garderob, vad sägs om att testa mörkbruna alt mörkgröna byxor? En bra basregel brukar vara ljusare upptill än nertill, skippa alltså den svarta skjortan - vågar du sticka ut så funkar lila/rosa annars även ljusblå/vit givetvis. Själv älskar jag min gröna skjorta med gingham rutor.
Citera
2017-11-03, 17:15
  #20
Medlem
Daviddinkelsson85s avatar
Bär nästan bara svarta kläder.
Citera
2017-11-03, 23:19
  #21
Medlem
Ytterplagg -> svart / grå / marinblå / brun
Tröjor -> grå / marinblå / brun / grön
Byxor -> svart / marinblå / beige / grå
Skor -> svart / brun / vit

Blandar ogärna svart med något utanför gråskalan så kan säga att garderoben är delad men tycker det är svårare att få materialen att gå ihop ärligt talat.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback