Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-10-11, 19:05
  #1
Medlem
Jag skulle kanske ha ett behov av att ta upp min relation till kvinnor hos en psykolog och undrar om det är att rekommendera att säga det rakt ut?
Tänker att det kan påverka kontakten med psykologen om han/hon ser ner på sexköp vilket ju inte är helt ovanligt i dessa delar av världen.

Skulle ni gjort det?
Handlar inte om något sjukligt det jag ska ta upp, mer min rädsla för att binda mig och såna saker.
Citera
2017-10-11, 19:07
  #2
Avstängd
Gört! Ärlighet varar ju längst liksom ^-^
Citera
2017-10-11, 19:16
  #3
Medlem
Manlig psykolog så ja... Annars skippa det.
Citera
2017-10-11, 19:34
  #4
Medlem
Brunbeverns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheEyeUSee
Jag skulle kanske ha ett behov av att ta upp min relation till kvinnor hos en psykolog och undrar om det är att rekommendera att säga det rakt ut?
Tänker att det kan påverka kontakten med psykologen om han/hon ser ner på sexköp vilket ju inte är helt ovanligt i dessa delar av världen.

Skulle ni gjort det?
Handlar inte om något sjukligt det jag ska ta upp, mer min rädsla för att binda mig och såna saker.

Du går till en psykolog, där syftet är att man ska ta upp saker man annars inte vill/vågar ta upp med andra. Ändå funderar du över om du kan ta upp saker med psykologen. Då blir det som att en stor del av syftet med att ens gå till psykologen inte finns?

Om du oroar dig för att psykologen "ser ner på dig" så lär många ska oroa sig över det. Folk går ju inte direkt till psykologen för att prata om sina smickrande sidor och synsätt på världen.
__________________
Senast redigerad av Brunbevern 2017-10-11 kl. 19:36.
Citera
2017-10-11, 20:35
  #5
Medlem
Skulle nog tänkt efter två gånger oavsett om det varit en manlig eller kvinnlig psykolog. Är inte detta en väsentlig del av din problematik som du får behandling för så kanske det gör mer skada än nytta att avslöja det. Det skulle minsann inte förvåna mig om psykologen anser sig vara en moralens väktare och anmäler detta till Polisen. Det går väl dessutom även om detta inträffat utomlands att straffa någon för det i Sverige?
Citera
2017-10-11, 20:46
  #6
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheEyeUSee
Handlar inte om något sjukligt det jag ska ta upp, mer min rädsla för att binda mig och såna saker.

Iom att det handlar om ovan,, så är det något som har med orsaken till varför du ska gå till en psykolog och därför tycker jag att du bör ta upp det.
Citera
2017-10-11, 22:38
  #7
Medlem
PixlJunkies avatar
Får en psykolog ens anmäla nåt sånt?
Citera
2017-10-11, 22:41
  #8
Medlem
Erkänn inget brottsligt som inte är preskriberat.
Citera
2017-10-12, 06:26
  #9
Medlem
Hermann666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MaryMallon
Skulle nog tänkt efter två gånger oavsett om det varit en manlig eller kvinnlig psykolog. Är inte detta en väsentlig del av din problematik som du får behandling för så kanske det gör mer skada än nytta att avslöja det. Det skulle minsann inte förvåna mig om psykologen anser sig vara en moralens väktare och anmäler detta till Polisen. Det går väl dessutom även om detta inträffat utomlands att straffa någon för det i Sverige?

Nej det går givetvis inte. Är det lagligt i landet där det skett så kan du inte straffas i Sverige. Dessutom har psykologen tystnadsplikt och vi talar om ett brott som i Sverige ger böter.
Citera
2017-10-12, 06:32
  #10
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hermann666
Nej det går givetvis inte. Är det lagligt i landet där det skett så kan du inte straffas i Sverige. Dessutom har psykologen tystnadsplikt och vi talar om ett brott som i Sverige ger böter.

Rent teoretiskt kan det ge fängelse dock.
Citera
2017-10-12, 06:48
  #11
Medlem
Aramidhearts avatar
Visst har psykologer tystnadsplikt?
Personen kan tom bli av med sin licens om den yttrar patientinformation?
Samma gäller väl präster?

Förövrigt tycker jag nog att du skall berätta om dina amorösa eskapader med köbetöser.
Det säger kanske en del om dig som person, info som psykologen behöver.
Citera
2017-10-12, 07:21
  #12
Avstängd
Zigenarbajsiskogens avatar
nej kör på, håll oss uppdaterade
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback