Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-10-11, 21:20
  #13
Medlem
Psychedelicbirds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grisbrottaren
Då är det troligen en m/42:a. Man kan liksom inte missa handbromsen, eftersom styret är gjort så att handbromshandtaget går in i det i en öppning och det sedan går ett rör (med en kedja i) ned till navet. Inget man bara kan plocka bort.
https://78.img.avito.st/640x480/2901469978.jpg

Men ser nu att jag blandat om modellbeteckningarna. Det är m/42 som har handbromsen och 105A som har mopednav bak.

Okej - lätt hänt att snurra ihop modeller. Som novis kan du ju tänka dig hur "rörigt" jag tycker det är. Jag kan laga en punktering, byta slang och däck. Men också där slutar mina astronomiska kunskaper. Jag skulle för att vara ödmjuk, lätt påstå att jag är ute och cyklar, när det kommer till velocipeder.

Men, jag förstår och delar din entusiasm. De senaste tjugofem åren har jag enbart cyklat på gamla militärcyklar, den första hade en trög handbroms, vill jag minnas, den var lits snygg men var lika mycket "i vägen". Dock blev mina två tidigare stulna.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback