Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-10-11, 13:25
  #1
Medlem
rostigamazons avatar
Allianspartierna har problem, med att invandrarna inte kommer i arbete i Sverige, när invandrarna inte uppfyller kraven på den svenska arbetsmarknaden. Alliansen tycks tycka att invandrarna är så pass odugliga, så man måste sänka lönerna, för att få invandrarna i arbete.

Vi har aldrig haft någon folkgrupp i Sverige, som har tvingats arbeta för lägre löner, och vi ska aldrig ha det. Det skulle förstöra bilden av regeringens massinvandring, när man ska utnyttja människor med annan hudfärg och etnicitet på den svenska arbetsmarknaden. Vet inte allianspartierna,vad rasism är ?

Det finns en enkel lösning, för du kan inte sänka dom lägsta lönerna, när människor redan har svårt att klara sig på den låga lönen. Istället ska man sänka dom högsta lönerna, för det är på tiden att dom med höga löner stödjer massinvandringen, vi hör ofta dessa människor prata så gott om invandringen, så dom kommer gärna avstå några tusenlappar per månadslön, när syftet är så gott.

Vi hör ofta om problem med att löneklyftorna är så stora i Sverige, vi hör ofta om att män tjänar mer än kvinnor. Det här förslaget minskar löneklyftorna, gör män och kvinnors löner mer jämställda. Det här skulle innebära att våra förtroendevalda politiker, skulle få gå ner i lön, visa att dom stödjer massinvandringen, med mer än med ord.

Dom med dom högsta lönerna, tjänar lika mycket som 10-15 arbetare, och så kan vi inte ha det. Vi ska ha ett mer jämställt Sverige, där vi håller ihop. Med det här förslaget behövs inte dom lägsta lönerna sänkas, vi kan istället höja dessa löner.

Dom med dom högsta lönerna klarar sig även med en lönesänkning, det går ingen nöd på dom. Och jag tror ingen av dom kommer klaga, för då framstår dom som giriga och snåla. Alla ska i arbete, och alla ska bidra.

Vore tacksam om ni kan hjälpa till att sprida det här inlägget, på Twitter Faceboook Bloggar Nyhetssidor. Så att alla svenskar kan läsa, det här viktiga budskapet.

Med vänlig hälsning Rostigamazon
Citera
2017-10-11, 13:34
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rostigamazon
Allianspartierna har problem, med att invandrarna inte kommer i arbete i Sverige, när invandrarna inte uppfyller kraven på den svenska arbetsmarknaden. Alliansen tycks tycka att invandrarna är så pass odugliga, så man måste sänka lönerna, för att få invandrarna i arbete.

Vi har aldrig haft någon folkgrupp i Sverige, som har tvingats arbeta för lägre löner, och vi ska aldrig ha det. Det skulle förstöra bilden av regeringens massinvandring, när man ska utnyttja människor med annan hudfärg och etnicitet på den svenska arbetsmarknaden. Vet inte allianspartierna,vad rasism är ?

Det finns en enkel lösning, för du kan inte sänka dom lägsta lönerna, när människor redan har svårt att klara sig på den låga lönen. Istället ska man sänka dom högsta lönerna, för det är på tiden att dom med höga löner stödjer massinvandringen, vi hör ofta dessa människor prata så gott om invandringen, så dom kommer gärna avstå några tusenlappar per månadslön, när syftet är så gott.

Vi hör ofta om problem med att löneklyftorna är så stora i Sverige, vi hör ofta om att män tjänar mer än kvinnor. Det här förslaget minskar löneklyftorna, gör män och kvinnors löner mer jämställda. Det här skulle innebära att våra förtroendevalda politiker, skulle få gå ner i lön, visa att dom stödjer massinvandringen, med mer än med ord.

Dom med dom högsta lönerna, tjänar lika mycket som 10-15 arbetare, och så kan vi inte ha det. Vi ska ha ett mer jämställt Sverige, där vi håller ihop. Med det här förslaget behövs inte dom lägsta lönerna sänkas, vi kan istället höja dessa löner.

Dom med dom högsta lönerna klarar sig även med en lönesänkning, det går ingen nöd på dom. Och jag tror ingen av dom kommer klaga, för då framstår dom som giriga och snåla. Alla ska i arbete, och alla ska bidra.

Vore tacksam om ni kan hjälpa till att sprida det här inlägget, på Twitter Faceboook Bloggar Nyhetssidor. Så att alla svenskar kan läsa, det här viktiga budskapet.

Med vänlig hälsning Rostigamazon

Hur gör man för att sänka lönerna? Nationaliserar företagen?

Du tror ingen kommer att klaga? Går du i 5an?
Citera
2017-10-11, 13:34
  #3
Medlem
rostigamazons avatar
OBS: Det är ingen vänsternyhet, jag står långt ut på högern
Citera
2017-10-11, 13:38
  #4
Medlem
rostigamazons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalle632
Hur gör man för att sänka lönerna? Nationaliserar företagen?

Du tror ingen kommer att klaga? Går du i 5an?

Ja hur ska alliansen sänka dom lägsta lönerna, troligtvis ska dom lura i fackföreningarna att gå med på deras lönesänkningar. Då gör man på samma sätt med det här förslaget. Dom kan klaga, men det skulle se illa ut, när dom stödjer massinvandringen.

Svar på din fråga, var många år sen jag gick ut skolan.
Citera
2017-10-11, 13:41
  #5
Medlem
rostigamazons avatar
Det är väl bättre, att många får högre lön, än att några få får en högre lön ?
Citera
2017-10-11, 13:49
  #6
Medlem
rostigamazons avatar
Regeringen tar hit en massa invandrare, som inte uppfyller kraven på svensk arbetsmarknad, sen blir regeringen förvånad att företagen inte vill anställa dom, då försöker regeringen muta företagen med subventioner(våra skattepengar), för att företagen ska anställa dessa invandrare. Sen går regeringen så långt, att man ska kalla vanliga arbeten för enkla arbeten, så man kan ge invandrarna lägre lön.

Varför är regeringen så fixerade att få invandrare i arbete i Sverige ?
Citera
2017-10-11, 13:57
  #7
Medlem
BewilderedHulders avatar
Utomordentligt gott.

Förslagsvis så skall dessa pengar användas till att trygga lågavlönades säkerhet på arbetsmarknaden. Bort med slit-och-släng-timanställda och livstidsvikariat.

Det skulle innebära sann integration!
Citera
2017-10-11, 13:59
  #8
Medlem
elmhedens avatar
Skitsmart. Alla högavlönade som idag utgör en högt efterfrågad del av arbetsmarknaden kommer säkert fortsätta jobba i Sverige för skitlön istället för att flytta till Danmark, Norge eller något annat land. Det vet vi ju alla att folk säger nej till pengar och personlig framgång bara de har moraliska skäl.

Vakna upp, detta är en fantasi och en tämligen ogenomtänkt sådan. Egentligen vet jag inte varför jag ens svarar denna tråd av ett erkänt troll.
Citera
2017-10-11, 14:08
  #9
Medlem
note-its avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rostigamazon
Du klagar alltid, men du skapar aldrig egna trådar ?
Vad berättigar det till? Att det blir legalt att vara korkad?
Citera
2017-10-11, 14:09
  #10
Medlem
dysterqvists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rostigamazon
Allianspartierna har problem, med att invandrarna inte kommer i arbete i Sverige, när invandrarna inte uppfyller kraven på den svenska arbetsmarknaden. Alliansen tycks tycka att invandrarna är så pass odugliga, så man måste sänka lönerna, för att få invandrarna i arbete.

Vi har aldrig haft någon folkgrupp i Sverige, som har tvingats arbeta för lägre löner, och vi ska aldrig ha det. Det skulle förstöra bilden av regeringens massinvandring, när man ska utnyttja människor med annan hudfärg och etnicitet på den svenska arbetsmarknaden. Vet inte allianspartierna,vad rasism är ?

Det finns en enkel lösning, för du kan inte sänka dom lägsta lönerna, när människor redan har svårt att klara sig på den låga lönen. Istället ska man sänka dom högsta lönerna, för det är på tiden att dom med höga löner stödjer massinvandringen, vi hör ofta dessa människor prata så gott om invandringen, så dom kommer gärna avstå några tusenlappar per månadslön, när syftet är så gott.

Vi hör ofta om problem med att löneklyftorna är så stora i Sverige, vi hör ofta om att män tjänar mer än kvinnor. Det här förslaget minskar löneklyftorna, gör män och kvinnors löner mer jämställda. Det här skulle innebära att våra förtroendevalda politiker, skulle få gå ner i lön, visa att dom stödjer massinvandringen, med mer än med ord.

Dom med dom högsta lönerna, tjänar lika mycket som 10-15 arbetare, och så kan vi inte ha det. Vi ska ha ett mer jämställt Sverige, där vi håller ihop. Med det här förslaget behövs inte dom lägsta lönerna sänkas, vi kan istället höja dessa löner.

Dom med dom högsta lönerna klarar sig även med en lönesänkning, det går ingen nöd på dom. Och jag tror ingen av dom kommer klaga, för då framstår dom som giriga och snåla. Alla ska i arbete, och alla ska bidra.

Vore tacksam om ni kan hjälpa till att sprida det här inlägget, på Twitter Faceboook Bloggar Nyhetssidor. Så att alla svenskar kan läsa, det här viktiga budskapet.

Med vänlig hälsning Rostigamazon
Tyvärr har 7klöverns globalister inte intresse att genomföra sådant .
Men om du samlar ihop mer än,,( 14000 lobbyister utövar makt i EU | SvD). kan det kanske påverka riksdagens globalister att öppna sina hjärtan .
Citera
2017-10-11, 14:09
  #11
Medlem
rostigamazons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elmheden
Skitsmart. Alla högavlönade som idag utgör en högt efterfrågad del av arbetsmarknaden kommer säkert fortsätta jobba i Sverige för skitlön istället för att flytta till Danmark, Norge eller något annat land. Det vet vi ju alla att folk säger nej till pengar och personlig framgång bara de har moraliska skäl.

Vakna upp, detta är en fantasi och en tämligen ogenomtänkt sådan. Egentligen vet jag inte varför jag ens svarar denna tråd av ett erkänt troll.

Du missar en sak, dom älskar massinvandringen det mångkulturella, har du inte läst tidningar sett på tv ? Visst får även dom avstå något, som alla vi andra. Visst får dom flytta om dom vill, vilket land kommer till exempel Löfven flytta till ? Vi har ju för stora löneklyftor, du menar att politikerna bara säger det, utan att mena det ? Vad väger tyngst, miljoner låglönearbetare, eller några få, högavlönade. Hur många röster får SD, hur många röster får Moderaterna ?

Tänker du igenom det, så kommer du inse att jag har rätt. Tror du att en som tjänar typ 100 000 kronor i månaden, kommer gå ut i media och gråta ut, jag tjänar så lite, nu flyttar jag utomlands ?
Citera
2017-10-11, 14:13
  #12
Medlem
elmhedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rostigamazon
Du missar en sak, dom älskar massinvandringen det mångkulturella, har du inte läst tidningar sett på tv ? Visst får även dom avstå något, som alla vi andra. Visst får dom flytta om dom vill, vilket land kommer till exempel Löfven flytta till ? Vi har ju för stora löneklyftor, du menar att politikerna bara säger det, utan att mena det ? Vad väger tyngst, miljoner låglönearbetare, eller några få, högavlönade. Hur många röster får SD, hur många röster får Moderaterna ?

Tänker du igenom det, så kommer du inse att jag har rätt. Tror du att en som tjänar typ 100 000 kronor i månaden, kommer gå ut i media och gråta ut, jag tjänar så lite, nu flyttar jag utomlands ?

Äsch, vi vet ju både du och jag att massinvandringen älskar man bara så länge man själv inte påverkas av den. Skär lite i de höga lönerna och du får se den humanistiska stormakten förvittra till ett torrt gammalt sviskon.

Men ska vi gå ännu djupare är det faktiskt du som missar poängen. Att anställa folk är i ett kapitalistiskt samhälle inte en utgift utan en inkomst. De ska tjäna in sin egen lön och mer därtill, annars kommer ingen att anställa dem. Alltså skulle detta i realiteten leda till ännu högre topplöner och inte tvärtom.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback