Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2018-11-06, 20:02
  #25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sunfire
Så ett shitcoin är bättre än ponzi?

igen what?
Citera
2018-11-06, 20:10
  #26
Medlem
SilverSurferIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av statoil85
Ok jag har förstått att jag gjort en tabbe antagligen sitter jag på helt värdelösa coins.
Jag fattar att jag borde läst på innan men jag litade på en kompis som i sin tur köpte av en han kände.

Jag har några frågor:

1. När jag läser om kryptovalutor så ska dom ha en öppen blockchain, shinecoin har inte detta (vad jag kan se) är det då en kryptovaluta?

2. Det verkar ju finnas två saker som heter shinecoin undra om det är denna som jag har då?
https://etherscan.io/token/0x7be7a4b...174e51b91c3b57
i så fall ska det finnas 3 miljoner st med värdet 0.00 :/
Dettaär ifs konstigt då det på sidan finns 1100 medlemmaroch folk köper för mellan 5000 och 50000 kr / gång. värde nu är 0,19 kr typ.

3. De pengarna som alla betalar för denna via swish vem får dom ( antar att det är han som startat).
normalt så genereras väl coins via mining?

4. är detta lagligt att påstå det dom gör? dom säljer ju in det som en ny typ av bitcoin men utan risk att den går ner.

1. "Shinecoin has limited investment room as long as the members are trading according to the price plan."

2. "The project gives priority to members desire to sell coins."

3. "As our community grows and new coins are created, "

4. "all members will benefit from any member buying and accepting Shinecoin."


De har en plan för hur mycket valutan ska öka i värde [1].
Jag tolkar det som att nya medlemmar betalar det här till de gamla medlemmarna [2]+[4].
De skapar nya pengar hela tiden [3].

Det här är en form av pyramidspel.
Citera
2018-11-06, 20:24
  #27
Medlem
Sikkans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sunfire
Så ett shitcoin är bättre än ponzi?

ska man hårddra det så skulle jag säga att alla coins och tokens är shitcoins tills dom kan användas i den riktiga världen. Alltså är det BTC och ev BTC cash som inte har den stämpeln.


Fördelen med en shitcoin är att den KAN bli nåt annat dock. ett ponzi är dödsdömt redan från början.
Citera
2018-11-22, 20:02
  #28
Medlem
Bitconneeeeect
Citera
2018-12-11, 18:05
  #29
Medlem
Flashback ett ställe med många idioter !!!!

Sikkan:
Om du inte kan se skillnad på ett bedrägeri och en kryptovaluta borde du inte uttala dig.
Helt uppenbart att du inte har förståelse för varken kryptovalutor eller andra finansiella instrument.

SilverSurferII:
Hur kan du påstå att Shinecoin är ett pyramidspel?
Shinecoin är allt som bitcoin är fast mycket stabilare (vilket är något bra inte dåligt). Samma sak med aktier!

Cryptosvenne :
Det är du som inte fattar någonting. Köp du guld i stället så får vi se om 5 år vem som är rikast.


Sunfire :
vi måste ingenting

Hannah1987:
Dig tänker jag inte ens bemöta !!! Du kommer vara ledsen om 5 år.


Jag har ägt shinecoin nu ett tag och det finns inte en changs att jag skulle sälja. Om någon hittar ett annat sätt att göra 20% / mån så får dom gärna säga till.


Pluss med shinecoin:


Stabil kryptovaluta med en förutsedbar värdeökning.

Oberoende av banker

anonym

mm



Det enda negativa är att det är otroligt svårt att få köpa då ingen vill sälja.
Citera
2018-12-11, 19:36
  #30
Medlem
Också kommer det in nån Hannaheka å försvarar skiten.....


Detta är ett riktigt pyramidspel, köp INTE om ni inte är beredda att förlora allt
Citera
2018-12-11, 21:46
  #31
Medlem
Sikkans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cryptosvenne
Också kommer det in nån Hannaheka å försvarar skiten.....


Detta är ett riktigt pyramidspel, köp INTE om ni inte är beredda att förlora allt

Ja det är bara att och gå vidare typ
Citera
2018-12-11, 23:06
  #32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cryptosvenne
Också kommer det in nån Hannaheka å försvarar skiten.....


Detta är ett riktigt pyramidspel, köp INTE om ni inte är beredda att förlora allt

och här kommer en påse skit som inte kan nåt, eller som han kallar sig cryptosvenne.
emil har nog koll, blir inte schack mästera utan att läsa på ordentligt.


synd om er som inte kom med på tåget, ska bli skönt att slippa jobba.
Citera
2018-12-12, 00:26
  #33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hannaheka
och här kommer en påse skit som inte kan nåt, eller som han kallar sig cryptosvenne.
emil har nog koll, blir inte schack mästera utan att läsa på ordentligt.


synd om er som inte kom med på tåget, ska bli skönt att slippa jobba.


Får man promota ponzis här på forumet?
Citera
2018-12-12, 00:29
  #34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hannaheka
Flashback ett ställe med många idioter !!!!

Sikkan:
Om du inte kan se skillnad på ett bedrägeri och en kryptovaluta borde du inte uttala dig.
Helt uppenbart att du inte har förståelse för varken kryptovalutor eller andra finansiella instrument.

SilverSurferII:
Hur kan du påstå att Shinecoin är ett pyramidspel?
Shinecoin är allt som bitcoin är fast mycket stabilare (vilket är något bra inte dåligt). Samma sak med aktier!

Cryptosvenne :
Det är du som inte fattar någonting. Köp du guld i stället så får vi se om 5 år vem som är rikast.


Sunfire :
vi måste ingenting

Hannah1987:
Dig tänker jag inte ens bemöta !!! Du kommer vara ledsen om 5 år.


Jag har ägt shinecoin nu ett tag och det finns inte en changs att jag skulle sälja. Om någon hittar ett annat sätt att göra 20% / mån så får dom gärna säga till.


Pluss med shinecoin:


Stabil kryptovaluta med en förutsedbar värdeökning.

Oberoende av banker

anonym

mm



Det enda negativa är att det är otroligt svårt att få köpa då ingen vill sälja.



Antingen bara trollar du, annars sitter du fast i skiten å försöker få andra att köpa ut dig annars är du totalt jävla hjärndöd
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback