Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-10-11, 11:55
  #1
Medlem
Ska byta telefon och vetifan vad jag ska köpa. Alltid haft Iphone tidigare men nu har jag bytt till windows -dator och öppnar upp för en Android-telefon.

Valen som jag verkar stå framför är:
Iphone 8
Google pixel 2
Samsung s8
Iphone X

Två saker talar emot att jag väljer X'en, dels behöver jag en telefon NU, inte i December/januari, och för det andra är den lite väl dyr tycker jag. 8-10k är väl smärtgränsen.

Vad fasen ska jag köpa? Har jag missat något bra alternativ?
Citera
2017-10-11, 11:56
  #2
Medlem
Carl Serungs avatar
Galaxy S8 i alla lägen.
Citera
2017-10-11, 12:56
  #3
Medlem
ischs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GillarKebabtallrik
Ska byta telefon och vetifan vad jag ska köpa. Alltid haft Iphone tidigare men nu har jag bytt till windows -dator och öppnar upp för en Android-telefon.

Valen som jag verkar stå framför är:
Iphone 8
Google pixel 2
Samsung s8
Iphone X

Två saker talar emot att jag väljer X'en, dels behöver jag en telefon NU, inte i December/januari, och för det andra är den lite väl dyr tycker jag. 8-10k är väl smärtgränsen.

Vad fasen ska jag köpa? Har jag missat något bra alternativ?

Pixel 2 kan du ju inte heller köpa nu så den bör ju också falla ut baserat på samma argument.
Citera
2017-10-11, 13:16
  #4
Medlem
Jag skaffade mig nyligen en Samsung S8 från att ha använt iOS i flera år. Jag går aldrig mera tillbaka till iphone som det känns nu. Rekommenderar starkt s8.
Citera
2017-10-11, 14:03
  #5
Medlem
frank_pes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GillarKebabtallrik
Google pixel 2

Vad fasen ska jag köpa? Har jag missat något bra alternativ?
Google pixel 2 som kommer ut om 8 dagar känns som bästa alternativet av de du radar upp.
Samsung har jag inget förtroende för efter alla problem med batteri, överhettning och buggar som de haft genom åren samt får man med touchwiz som segar ner och en massa struntappar.
Iphone är för dyr och brukar ha värdelöst batteri.

Ett till alternativ skulle kunna vara Oneplus 5 men då får du inte senaste Android.
Citera
2017-10-11, 16:00
  #6
Medlem
Logisksvensks avatar
Samsung s8. Har alltid haft iPhone tidigare men samsungen är jag betydligt mer nöjd med.
Citera
2017-10-11, 17:40
  #7
Medlem
kl4sseKocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frank_pe
Google pixel 2 som kommer ut om 8 dagar känns som bästa alternativet av de du radar upp.
Samsung har jag inget förtroende för efter alla problem med batteri, överhettning och buggar som de haft genom åren samt får man med touchwiz som segar ner och en massa struntappar.
Iphone är för dyr och brukar ha värdelöst batteri.

Ett till alternativ skulle kunna vara Oneplus 5 men då får du inte senaste Android.
Dessvärre vet vi inte när eller om den kommer till Sverige, men å andra sidan är det inte helt omöjligt att åka ner till england/tyskland och nypa en.
https://m3.idg.se/2.1022/1.677337/pixel-2
Citera
2017-10-20, 15:37
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GillarKebabtallrik
Ska byta telefon och vetifan vad jag ska köpa. Alltid haft Iphone tidigare men nu har jag bytt till windows -dator och öppnar upp för en Android-telefon.

Valen som jag verkar stå framför är:
Iphone 8
Google pixel 2
Samsung s8
Iphone X

Två saker talar emot att jag väljer X'en, dels behöver jag en telefon NU, inte i December/januari, och för det andra är den lite väl dyr tycker jag. 8-10k är väl smärtgränsen.

Vad fasen ska jag köpa? Har jag missat något bra alternativ?

Du har inte övervägt en Huawei Mate 10 Pro?
Citera
2017-10-20, 20:40
  #9
Medlem
Det blev en Samsung Galaxy S8.
Citera
2017-10-20, 21:33
  #10
Medlem
calamatos avatar
Enligt tester som gjorts så kommer Samsung etta två och trea iPhone kommer på fjärde plats.
Citera
2017-10-24, 23:19
  #11
Medlem
unknownxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av calamato
Enligt tester som gjorts så kommer Samsung etta två och trea iPhone kommer på fjärde plats.

Enligt tester som gjorts så är du lika efterbliven som dina påståenden.

Men, länka gärna en icke-android-fan sida.
Citera
2017-10-30, 18:51
  #12
Medlem
saganshuss avatar
LG V30 är en grymt bra mobil.
Straxkommande OnePlus 5T är mycket intressant.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback