Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-10-11, 11:28
  #1
Medlem
divinebaals avatar
Vi har ett Office365 system. Så i "molnet" går jag in och delar min kalender med en kollega. Det är via Exchange.

På min Mac har jag kopplat ihop mailen med Kalender-appen. Men den jag delar kalender med får en massa invites som dyker upp i MIN notification från kollegorna. I Macens kalendern har jag urbockat som att "visa" meddelanden från delade kalendrar. Både på iCal appen och Exchange-kontot.

Tillochmed testat bocka ur Visa Invites --- men då missar jag mina också. Nått skit gör jag fel - vill inte se nån annans invites i min notishanterar.

Tillochmed testat i Macens egna notifieringscenter och kollat.. men likväl får jag flera andra personers invites :/ Några ideer?
Citera
2017-10-11, 18:07
  #2
Moderator
Rassas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av divinebaal
Vi har ett Office365 system. Så i "molnet" går jag in och delar min kalender med en kollega. Det är via Exchange.

På min Mac har jag kopplat ihop mailen med Kalender-appen. Men den jag delar kalender med får en massa invites som dyker upp i MIN notification från kollegorna. I Macens kalendern har jag urbockat som att "visa" meddelanden från delade kalendrar. Både på iCal appen och Exchange-kontot.

Tillochmed testat bocka ur Visa Invites --- men då missar jag mina också. Nått skit gör jag fel - vill inte se nån annans invites i min notishanterar.

Tillochmed testat i Macens egna notifieringscenter och kollat.. men likväl får jag flera andra personers invites :/ Några ideer?

Du kör alltså Apple Mail och Kalender mot ett Exchange-konto om jag förstår det rätt?

Har felsökt och stökat en del med liknande problem och oftast funnit att det som funkar bäst är att köra Outlook som klient för mail och kalendrar istället. Apples klienter funkar ok för det mesta men just mot en Exchange-server är Microsofts program mer kompatibla. Så kolla om du kan få tillgång till Office 365 och ladda ner Outlook 2016 för Mac. Trevligt och välfungerande program överlag.
Citera
2017-10-13, 11:41
  #3
Medlem
divinebaals avatar
Korrekt uppfattat. Kör Mac med deras mail och kalender. Men jobbet kör office365 mot molnet.

Tackar - ska kolla på outlook klienten. Lite synd för jag gillar hur tajta apples egna klienter är mellan alla enheter.
Citera
2017-10-13, 17:42
  #4
Moderator
Rassas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av divinebaal
Korrekt uppfattat. Kör Mac med deras mail och kalender. Men jobbet kör office365 mot molnet.

Tackar - ska kolla på outlook klienten. Lite synd för jag gillar hur tajta apples egna klienter är mellan alla enheter.

Förvisso är Apple bra på integrering och synk mellan enheter. Men eftersom ni kör Office 365 är Outlook ett bättre val, dessutom får man allt samlat i ett program. Mail, kontakter och kalender.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback