Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-10-11, 08:03
  #1
Avstängd
För 10 år sedan när jag var i Sverige så var det redan otroligt vanligt att röka gås. I ett kompisgäng på 10 pers så var det säkert 4-5st som rökte gås. Man kunde till och med skämta med polisen om att röka en fin fet gås, och de skrattade bara tillbaka.

Nu har jag inte varit i Sverige på många år. Hur ser det egentligen ut idag med gåsrökandet? Röker fler och fler gås, eller har det blivit mindre vanligt att bränna en gås? I usa vet jag att nästan varenda jävel röker gås vid varje givet tillfälle, men hur ser det egentligen ut i Sverige 2017?

Hur mycket gås rökes det i Svedala på sistonde?
__________________
Senast redigerad av JalleKalleBalle 2017-10-11 kl. 08:20.
Citera
2017-10-11, 08:24
  #2
Medlem
UgLyBastards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JalleKalleBalle
För 10 år sedan när jag var i Sverige så var det redan otroligt vanligt att röka gås. I ett kompisgäng på 10 pers så var det säkert 4-5st som rökte gås. Man kunde till och med skämta med polisen om att röka en fin fet gås, och de skrattade bara tillbaka.

Nu har jag inte varit i Sverige på många år. Hur ser det egentligen ut idag med gåsrökandet? Röker fler och fler gås, eller har det blivit mindre vanligt att bränna en gås? I usa vet jag att nästan varenda jävel röker gås vid varje givet tillfälle, hur ser det egentligen ut i Sverige 2017? Hur mycket gås rökes det i Svedala?
du har rökt alldeles för mycket av din gås, så du har helt förlorat verklighetsuppfattningen.
Du VET att "nästan varenda jävel" i USA röker hasch.
4-5 av DINA POLARE rökte/röker hasch, konstigt att folk umgås med likasinnade.

polisen i Sverige skrattar inte åt när man pratar om att begå brott.
har själv varit cannabisrökare i ~15 år innan jag la av, och aldrig har polisen (i Sverige) skrattat med vare sig mig eller andra, mig veterligen, när någon skojat om att begå det specifika brottet.

Du behöver sluta knarka och rycka upp dig.
vakna till liv sas.

men för att svara på din fråga, så är det omöjligt att svara på hur många som använder sig av just hasch.

många röker weed också.

lägger man ihop båda, så blir det ganska många.
men långt ifrån "nästan alla" som du säger att du vet brukar hasch i USA.
och långt ifrån 4-5 av 10 som du verkar ha någon form av mall av vad som är vanliga svenskar.
__________________
Senast redigerad av UgLyBastard 2017-10-11 kl. 08:27.
Citera
2017-10-11, 09:26
  #3
Medlem
Gantz92s avatar
Det är i min erfarenhet väldigt vanligt bland unga i Stockholm i alla fall. Alla mina brorsors polare röker och det sitter ofta nån tonåring på de ställen jag brukar gå och röka.
Citera
2017-10-11, 13:42
  #4
Medlem
Drinkycrows avatar
Jag har tills nyligen använt gås som synonym till joint men en bekant sa att gås betyder att det är specifikt hasch något som upprepas i denna tråden. Jag har rökt i många år och alltid använt både holk och gås som synonymer för joint, kärt barn har många namn, men får i fortsättningen hålla mig till spliff/joint.

Vågar inte ens klippa en hövding längre, hänger uppenbarligen inte med i slangen.

OnT:

Finns väl knappast någon tillförlitlig statistik, i vissa kretsar kommer nästan alla röka och i andra kan det vara oerhört tabu så att de som gör det smyger med dem, vilket betyder att användare A kommer säga att nästan alla röker(som du säger alla gjorde för några år sen) medans användare B kan säga bara pundare röker(trots att flera i hans närhet röker i smyg).

Överlag så har det säkert ökat men beroende på din ålder så kan "några år" senare innebära att många av dina vänner slutat röka, eller iallafall skurit ner på den fronten.
Citera
2017-10-12, 00:02
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Drinkycrow
Jag har tills nyligen använt gås som synonym till joint men en bekant sa att gås betyder att det är specifikt hasch något som upprepas i denna tråden. Jag har rökt i många år och alltid använt både holk och gås som synonymer för joint, kärt barn har många namn, men får i fortsättningen hålla mig till spliff/joint.

Vågar inte ens klippa en hövding längre, hänger uppenbarligen inte med i slangen.

OnT:

Finns väl knappast någon tillförlitlig statistik, i vissa kretsar kommer nästan alla röka och i andra kan det vara oerhört tabu så att de som gör det smyger med dem, vilket betyder att användare A kommer säga att nästan alla röker(som du säger alla gjorde för några år sen) medans användare B kan säga bara pundare röker(trots att flera i hans närhet röker i smyg).

Överlag så har det säkert ökat men beroende på din ålder så kan "några år" senare innebära att många av dina vänner slutat röka, eller iallafall skurit ner på den fronten.


Nästan alla jag känner idag röker mer än något annat.
Citera
2017-10-12, 01:49
  #6
Medlem
Rufoss avatar
5 - 6 personer i min närmsta vänskapskrets röker weed "regelbundet". Sedan har jag en några andra vänner som gör det vid särskilda tillfällen.

Ungefär 40% av mina närmsta vänner alltså.

Bor inte i ghetto. Har jobb. God hygien. Stiger upp på morgonen när väckarklockan ringer.
Citera
2017-10-12, 11:56
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rufos
5 - 6 personer i min närmsta vänskapskrets röker weed "regelbundet". Sedan har jag en några andra vänner som gör det vid särskilda tillfällen.

Ungefär 40% av mina närmsta vänner alltså.

Bor inte i ghetto. Har jobb. God hygien. Stiger upp på morgonen när väckarklockan ringer.

typ 90% av min vänskapskrets röker mer eller mindre. Vissa en gång per år, andra flera gånger om dagen.
Citera
2017-10-12, 14:51
  #8
Medlem
Puffpazzs avatar
Nästan alla mina polare röker Cannabis, jag har för tillfället ett uppehåll men jag älskar Cannabis själv. Ingen aning om hur vanligt det är, men i mitt umgänge är det väldigt vanligt.
Hur som helst har jag aldrig hört någon gris skratta åt att röka en gås, snutar brukar inte skratta när man bryter lagen. Snarare att dom plockar in en om man är lite röd i ögonen, även om man är ren.
Citera
2017-10-12, 19:22
  #9
Medlem
Väldigt vanligt bland unga under 30 år. Känns som 1 av 3 alla ungdomar röker eller har rökt någon gång.
Citera
2017-10-13, 07:13
  #10
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av ImmortalDon
Väldigt vanligt bland unga under 30 år. Känns som 1 av 3 alla ungdomar röker eller har rökt någon gång.

Så det har blivit så vanligt att röka en fin fet gås i Svedala? Härligt!
Citera
2017-10-13, 12:16
  #11
Medlem
Många röker, fler än man tror. En hel del i min vänskapskrets röker, många av deras vänner röker, många låter bli men är liberala till cannabis.
Det är i princip bara äldre bekanta som har en negativ inställning.
Citera
2017-10-26, 13:37
  #12
Medlem
Kapuffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UgLyBastard
polisen i Sverige skrattar inte åt när man pratar om att begå brott.
har själv varit cannabisrökare i ~15 år innan jag la av, och aldrig har polisen (i Sverige) skrattat med vare sig mig eller andra, mig veterligen, när någon skojat om att begå det specifika brottet.

Dom hånar dig och ger dig en böter på en hel månadslön.

-Grattis till jobbet.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback