Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-10-11, 00:07
  #1
Medlem
Om inlägget befinner sig i fel ämneskategori, så önskar jag att admin kunde vara så hjärtligt snäll att flytta på tråden eller skriva ett privat PM så jag kan skriva om mitt inlägg på rätt ställe.

God kväll.

Nu tänkte jag att vi skulle leka med tanken att jag har ett extremt stort kapital på kontot, låt oss säga X* kronor bara för att diskussionen inte ska övergå till om jag har råd till nedanstående plan eller inte.

*X = det antal pengar som behövs för min idé.

Då är det såhär att jag infinner mig i en ständig tillvaro bestående av oro och paranoia samt en djup rädsla för inbrottsförsök. Så nu bestämmer jag mig för att konstruera en egen säkerhetsdörr med dubbla lås samt hakar som går in i dörrkarmen varje gång jag drar upp handtaget. Ingen större skillnad på den punkten alltså. Låsen och hakarna, på vardera sida om dörren, är dock i detta fall av äkta DIAMANT.

Hur säkert är det att ha diamantlås? Finns det någon som har det redan tro? Hur lång tid skulle det ta för en inbrottstjuv att bryta upp dörren med kofot, slägga eller Magnus Samuelssons sparkar när han var 30 år?

Ni får gärna komma med fler idéer om hur personer skulle kunna utöka säkerheten på dörren. Jag är mycket medveten om att det skall tas hänsyn till väggen också, är den av betong är den redan säker som den är. Ni får dock ändå gärna komma med förslag på själva dörren. Kom gärna med fler inbrottsalternativ och diskutera dem.

Vore roligt att läsa era svar.
Hälsningar,
Citera
2017-10-11, 00:16
  #2
Medlem
Webbianas avatar
Låter säkrare med stål. Du har inte tänkt på att någon kanske får för sig att vilja stjäla dörren och att inbrottsrisken ökar om du har diamant i dörren?

Vidare är diamant hårt men även relativt skört.
Citera
2017-10-11, 00:16
  #3
Medlem
EckiEckis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neutraltgiltigt234
Låsen och hakarna, på vardera sida om dörren, är dock i detta fall av äkta DIAMANT.

Hur säkert är det att ha diamantlås? Finns det någon som har det redan tro? Hur lång tid skulle det ta för en inbrottstjuv att bryta upp dörren med kofot, slägga eller Magnus Samuelssons sparkar när han var 30 år?



Diamant, sprött som FAN. Krossas enkelt med handverktyg.

Flera frågor?

https://m.youtube.com/watch?v=uqn9uCf6iuY Titta 57 sekunder in.
__________________
Senast redigerad av EckiEcki 2017-10-11 kl. 00:19.
Citera
2017-10-11, 00:17
  #4
Avstängd
56Kmodems avatar
En regel med rejält järn och ett hänglås på insidan är säkrare!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback