Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-10-10, 21:31
  #1
Medlem
Tjena!

Jag har tidigare haft en Macbook Pro Retina 13" (med Windows) som jag proddat musik på. För något år sedan gick den sönder så jag återgick till min stationära dator. Min stationära dator är ett monster jämfört mot Macen jag hade då jag ofta fick problem med att procesorn blev överbelastad av alla plugins osv (kör FL Studio). Tyckte även att 13" var på gränsen till för litet men det var så smidigt att kunna ha med sig datorn överallt, tycker inte om att vara låst till mitt skrivbord där hemma.

Nu har jag bestämt mig för att införskaffa mig en laptop igen men jag har ingen aning om vilken? Känner att det blir alldeles för dyrt med en 15" Macbook. Jag vet såklart hur bra dem är men måste tänka på plånkan. Jag vill helst inte lägga mer än 10k på en ny laptop men är öppen för alla förslag då jag tror det kan bli svårt.

Det jag kräver är då alltså en dator med bra batteritid, en kraftfull processor, relativt stor HDD/SSD och är allmänt bra när det kommer till att köra tunga projekt i musikprogram.

Jag kommer även köra DJ-program (Rekordbox).
__________________
Senast redigerad av Xelo123 2017-10-10 kl. 21:57.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback