Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2017-10-10, 21:35
  #25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hasseochtage
Nej, jag har ingen screencap, och eftersom TS inte heller har en så utgår jag ifrån att diskussionen inte kräver en sådan.

TS skrev inget om att detta är ett typiskt svenskt beteende.

Är inte massmedia rätt talande though att det inte är endast på facebooks feministforum?

Jag har blivit bannad i andra grupper, ej feministiska, och i tidningar så ses ju inte mansfrågor som feministiska problem heller.
Citera
2017-10-10, 21:40
  #26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GRAA
Är inte massmedia rätt talande though att det inte är endast på facebooks feministforum?

Jag har blivit bannad i andra grupper, ej feministiska, och i tidningar så ses ju inte mansfrågor som feministiska problem heller.

Tråden handlar inte om massmedia, utan om en (1) facebookgrupp.
Citera
2017-10-10, 22:21
  #27
Avstängd
Jag har själv varit med i denna grupp förut och är med i liknande grupper nu.

Mönstret är inget nytt, återigen, ni måste förstå att den kvinnliga sexuella makten är enorm, allt handlar om det. Detta balanserades förut med att män hade den ekonomiska makten - män hade ett värde, något att bidra med. Slå ut den ekonomiska makten - ta bort det huvudsakliga värdet för män som försörjare - och män blir i stort sett värdelösa ur en biologisk synpunkt, då kvinnan lika gärna kan få resurserna från staten.

Med andra ord: Balansen är förstörd, kvinnan har enorm makt i samhället och fler och fler män blir ensamma, behandlade som bajs och många tar självmord.


Kvinnor vill ha samma rättigheter som män, men de vill inte bli behandlade på samma sätt. Inte bara det, men vår biologi har skapat oss att låta kvinnor "komma undan" med mer på grund av deras biologiska sexuella värde, medan män inte alls kommer undan med samma saker.



Sverige är kört, så är alla västländer som det feministiska systemet bitit sig fast i.
Citera
2017-10-10, 22:51
  #28
Medlem
julepumlans avatar
Träffat ett gäng damer senaste tiden som jag fått kontakt med över tinder/badoo. Dem allra flesta har varit runt 8a till utseendet online. Sagt och gjort allt känns bra här kommer man träffa en kalas brud men det man oftast möts är en 4 svag femma.
Lite lätt flirt med ett glas bin och ett besök i sängkammaren för att aldrig höra av sig till dem igen.
Här är man ute efter något att bygga på men en sjukskriven av utbrändhet sen två år 4 poängare vetefan om jag är intresserad av.

En tjej var väldigt öppen med sitt badoo konto och visade mig att hon fått över 4000 "hjärtan" på UNDER en vecka. Hon var då enligt mig en 7a på badoo och en 4a irl.
Jag har under ett års tid kanske fått 20 "hjärtan"
Brudarnas marknad fuck yeah
Citera
2017-10-10, 23:08
  #29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av julepumlan
Träffat ett gäng damer senaste tiden som jag fått kontakt med över tinder/badoo. Dem allra flesta har varit runt 8a till utseendet online. Sagt och gjort allt känns bra här kommer man träffa en kalas brud men det man oftast möts är en 4 svag femma.
Lite lätt flirt med ett glas bin och ett besök i sängkammaren för att aldrig höra av sig till dem igen.
Här är man ute efter något att bygga på men en sjukskriven av utbrändhet sen två år 4 poängare vetefan om jag är intresserad av.

En tjej var väldigt öppen med sitt badoo konto och visade mig att hon fått över 4000 "hjärtan" på UNDER en vecka. Hon var då enligt mig en 7a på badoo och en 4a irl.
Jag har under ett års tid kanske fått 20 "hjärtan"
Brudarnas marknad fuck yeah
Men hon var ju fortfarande singel. Verkligheten kommer alltid ifatt en till slut. Dessvärre så ser hon väl till att bli gravid för att fånga någon till slut!
Citera
2017-10-11, 11:39
  #30
Medlem
SockAccounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pappersmall
prat prat prat prat sverige hatar män prat prat kvinnor är sexistiska och skyller på att alla andra är det prat prat

No shit. Det är ingen överaskning.

Detta är dagens sverige.
Jämnställdhet är kod ord för "female supremacy".
Citera
2017-10-11, 15:41
  #31
Avstängd
Då jag varit med i gruppen förut så tog jag kontakt med TS. Vi bestämde att jag skriver till två av gruppens administratörer och frågar vad för slags diskriminering som pågår, jag framförde också att TS vän hade för avsikt att lämna en anmälan till "facebooks ledning" samt en polisanmälan ( ).

Ena admin har nu tagit bort sin adminroll och säger att hon inte har något med det att göra längre och att jag ska sluta skriva till henne då hon inte längre är admin därmed inte vill ha något med det att göra.

https://i.imgur.com/3z2IKLj.jpg

Den andra administratören verkar ha raderat sitt facebookkonto helt och hållet, detta skedde c:a 1 timme efter mitt meddelande.

Det verkar som att "anmälan" skapat kaos i hönsgården och ingen ansvarar längre för detta hemska beteende
Citera
2017-10-11, 17:50
  #32
Medlem
Mooons avatar
Polisanmälan för att hans annons tagits bort i en privat FB-grupp? Seriöst?


Citat:
Ursprungligen postat av Roidornot
Då jag varit med i gruppen förut så tog jag kontakt med TS. Vi bestämde att jag skriver till två av gruppens administratörer och frågar vad för slags diskriminering som pågår, jag framförde också att TS vän hade för avsikt att lämna en anmälan till "facebooks ledning" samt en polisanmälan ( ).

Ena admin har nu tagit bort sin adminroll och säger att hon inte har något med det att göra längre och att jag ska sluta skriva till henne då hon inte längre är admin därmed inte vill ha något med det att göra.

https://i.imgur.com/3z2IKLj.jpg

Den andra administratören verkar ha raderat sitt facebookkonto helt och hållet, detta skedde c:a 1 timme efter mitt meddelande.

Det verkar som att "anmälan" skapat kaos i hönsgården och ingen ansvarar längre för detta hemska beteende
Citera
2017-10-11, 18:22
  #33
Medlem
PappasNyaKilles avatar
Lajksen som tjejen fick i TS berättelse var väl till större delen knullsugna killar som hade gillat om hon beskrev sig som nazist, vegan, kommunist, autistisk, whatever.
Och till en liten del PK-människor ville ta avstånd från SD och/eller ”hylla framåt tjejer”.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback