2017-10-11, 17:17
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Trump har erkännt att Pence gjorde det på order av Trump
Är det paranoidt av presidenten att ge vicepresidenten order? Eller är det "erkännandet" som är det paranoida i det hela?
Citera
2017-10-11, 17:20
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
Är det paranoidt av presidenten att ge vicepresidenten order? Eller är det "erkännandet" som är det paranoida i det hela?

Det är mer bevis för dumhet att erkänna något när man öppet försöker att inte framställa någon som en betald demonstrant. (det var helt enkelt en korrigering i vad som hände)
Citera
2017-10-11, 17:21
Medlem
onnyts avatar
Trump är inte paranoid eller dras med någon psykisk sjukdom. Han är bara korkad på ren svenska.
Citera
2017-10-11, 18:38
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av onnyt
Trump är inte paranoid eller dras med någon psykisk sjukdom. Han är bara korkad på ren svenska.

Jag är inne på samma spår jag med, alla dessa år av reality Tv och nickdockor har helt enkelt satt sina spår, utan mental stimulans så blir vi alla dumma efter ett tag.
Citera
2017-10-11, 19:00
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Reagan knäckte i alla fall onskans imperium, dvs. Sovjetunionen. Inte dåligt jobbat! Sen "den bäste någonsin", kan naturligtvis diskuteras. Skrev jag verkligen så? Men en av de bästa i alla fall. Sen får man ju tolka det som man vill.
Reagan skulle avfärdas som en kommunist idag.

Reagan var ju den som var med på slutet av kalla kriget, men han kan knappast ta ensamt ansvar.
Citera
2017-10-11, 19:05
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
Det är missbruk av makt, och ett slöseri av skattebetalares pengar.

Nu börjar annars diktator Trump dyka upp, som tycker sändningstillstånd ska dras in.
Gärna för mig, då slipper vi även FOX.
Men jag bedrog mig nog där, för det är skillnad på vem som ljuger eller talar sanning.

Annars låter det extremt korkat att x10 kärnvapen, så det kan han inte sagt.
För så galet korkad kan man inte vara.
Enda som låter troligt, är att han ska "skapa" jobb genom beställa nått man inte behöver.
Och att tillverkare kan stoppa fickorna fulla.
Citera
2017-10-11, 19:17
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Annars låter det extremt korkat att x10 kärnvapen, så det kan han inte sagt.
För så galet korkad kan man inte vara.
Under värsta epoken under kalla kriget hade USA nästan 10 gånger så många kärnvapen som idag, och så orimligt är det tyvärr inte att Trump sagt att man borde ha mer nu än man hade då.
Citera
2017-10-11, 19:20
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xenonen
Under värsta epoken under kalla kriget hade USA nästan 10 gånger så många kärnvapen som idag, och så orimligt är det tyvärr inte att Trump sagt att man borde ha mer nu än man hade då.
Men det vore ju extremt krokat och gå upp till kalla kriget nivåer, eller ens tänka tanken.

Men samtidigt den reaktion om att dra in sändningstillstånd, får mig samtidigt att tro det stämmer.
Verkar inte finnas någon botten på hans fånerier.
Citera
2017-10-11, 19:51
Avstängd
Citat:
Men det vore ju extremt krokat och gå upp till kalla kriget nivåer, eller ens tänka tanken.
Ganska typiskt för Trump skulle jag vilja säga, ungefär som han skröt med att folksamlingen vid hans invigningsceremoni var den största. Allt han rör vid skall vara störst, bäst och vackrast. Fast det är klart, antagligen kunde man göra som i mumintrollet, köpa en massa tennsoldater åt honom som han fick leka med.
Citera
2017-10-11, 20:30
Medlem
BetoBeto-Sans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Trump har erkännt att Pence gjorde det på order av Trump

Ja, okej? Och det bevisar att Trump är paranoid för att ......?
Citera
2017-10-12, 00:12
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BetoBeto-San
Ja, okej? Och det bevisar att Trump är paranoid för att ......?

Det hade nog underlättat för dig om du hade läst mitt svar på exakt samma fråga, det var mer menat som en rättelse och inte som en förklaring till varför han skulle vara paranoid, det visar snarare på att han är korkad än paranoid.
Citera
2017-10-12, 03:45
Medlem
zergrushs avatar
Citat:
Reagan skulle avfärdas som en kommunist idag.
Höjde skatterna!!!

Men det är banne mig mer spännande tider nu, med ett 9-årigt barn som ledare för världen mäktigaste land!
Ett grinigt och småaktigt barn med påtagligt hävdelsebehov. President Joffrey, är (tyvärr) en träffande beskrivning.
https://www.nbcnews.com/news/all/trump-wanted-dramatic-increase-nuclear-arsenal-meeting-military-leaders-n809701
Citat:
Trump Wanted Tenfold Increase in Nuclear Arsenal, Surprising Military
Two people familiar with the discussion said the Situation Room meeting, in which the president’s advisers anticipated he would sign off on a new Afghanistan strategy, was so unproductive that the advisers decided to continue the discussion at the Pentagon the next day in a smaller setting where the president could perhaps be more focused. “It wasn’t just the number of people. It was the idea of focus,” according to one person familiar with the discussion. The thinking was: “Maybe we need to slow down a little and explain the whole world” from a big-picture perspective, this person said.
Nej, det kan inte vara lätt att försöka lägga fram vuxentermer och förklara skeenden för Amerikas president...

https://www.vanityfair.com/news/2017/10/donald-trump-is-unraveling-white-house-advisers/amp
Citat:
“I Hate Everyone in the White House!”: Trump Seethes as Advisers Fear the President Is “Unraveling”
One former official even speculated that Kelly and Secretary of Defense James Mattis have discussed what they would do in the event Trump ordered a nuclear first strike. “Would they tackle him?” the person said. Even Trump’s most loyal backers are sowing public doubts.

Several months ago, according to two sources with knowledge of the conversation, former chief strategist Steve Bannon told Trump that the risk to his presidency wasn’t impeachment, but the 25th Amendment—the provision by which a majority of the Cabinet can vote to remove the president. When Bannon mentioned the 25th Amendment, Trump said, “What’s that?”
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in