Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-10-14, 03:24
  #13
Medlem
Att kunna ta med eget vin eller speciell sprit handlar om hyffs och klass, vilket Sverige saknar.

Att släntra in med en colaburk från Pressbyron handlar även det om hyffs och klass, något som återigen Sverige saknar.
Citera
2017-11-11, 23:39
  #14
Medlem
MassiveBs avatar
Ostkällaren Wijnjas på Kungsholmen kunde du ta med dig eget vin. Vet inte om det fortfarande är så…
Citera
2017-11-12, 04:04
  #15
Medlem
mjukmjukares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MassiveB
Ostkällaren Wijnjas på Kungsholmen kunde du ta med dig eget vin. Vet inte om det fortfarande är så…

Men om det är så bör det nämnas att det är med all säkerhet en del av deras idé.
Jag känner inte till just detta exempel.

Men jag vet med säkerhet att man aldrig får, skall eller bör ta med egen dryck på restaurang.
Det strider mot flera regler i restaurangens utskänkningstillstånd. Vilket gör att risk för att förlora rättigheter att driva restaurang äventyras i olika grad.
Och dels är hela idéen med att ta med egen dryck i smyg på krogen sunkig.

Citera
2017-11-12, 12:19
  #16
Medlem
lolzincs avatar
Endast i det här jävla klåparlandet skulle man ens ställa frågan. Herregud.
Citera
2017-11-12, 14:08
  #17
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av lolzinc
Endast i det här jävla klåparlandet skulle man ens ställa frågan. Herregud.

Utveckla gärna
Citera
2017-11-12, 14:11
  #18
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av MassiveB
Ostkällaren Wijnjas på Kungsholmen kunde du ta med dig eget vin. Vet inte om det fortfarande är så…

När Wijnjas har ostprovningar för slutna sällskap så går det bra att ta med eget vin (byob). Men då Wijnjas har serveringstillstånd så tas en korgagefee ut.
Citera
2017-11-13, 00:23
  #19
Medlem
RZLAs avatar
Jag vet inte om det händer så mycket, kanske ber personalen dig att inte dricka dina medhavda dricka, medan de andra gästerna idiotförklarar dig tysta för sig själva.
Citera
2017-11-13, 13:25
  #20
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av RZLA
Jag vet inte om det händer så mycket, kanske ber personalen dig att inte dricka dina medhavda dricka, medan de andra gästerna idiotförklarar dig tysta för sig själva.

Det händer oftare än du tror.
Dricker man medhavd alkohol så blir man utslängd och portad på livstid.
Citera
2017-11-13, 21:24
  #21
Medlem
RZLAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cdec
Det händer oftare än du tror.
Dricker man medhavd alkohol så blir man utslängd och portad på livstid.

Vad är det som händer oftare än jag tror? Att folk dricker medhavda drycker, eller att personalen reagerar kraftigt på ett sådant beteende?

Dricka medhavd alkohol lär ju kunna ställa till det för krögaren, eftersom det kanske kan påverka serveringstillståndet, men i detta fall ville ju ts mest vilja bara dricka lite medhavd energidryck/läsk (jag har svårt att tro att h*n har åldern inne för att beställa något alkoholhaltigt ).
__________________
Senast redigerad av RZLA 2017-11-13 kl. 21:27.
Citera
2017-12-13, 23:34
  #22
Medlem
Takpapps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Enda medhavda drycken som är acceptabel att ta med sig till restaurangen är modersmjölk eller välling till baby - och knappt ens det!
Se det som en läxa i norm/etik.

"Knappt ens det"? Är man så jävla dum att ens skriva de första bokstäverna på ett sånt jävla dumt påstående är man helt jävla dum. Du är alltså helt jävla dum. FÖRSÖK att argumentera med sakliga argument EMOT!

Citat:
Ursprungligen postat av cdec
När Wijnjas har ostprovningar för slutna sällskap så går det bra att ta med eget vin (byob). Men då Wijnjas har serveringstillstånd så tas en korgagefee ut.

Intressant, jag hörde för jättelänge sedan om detta i Australien, men har aldrig hört att det faktiskt finns i Sverige. Men skillnaden kanske är "slutna sällskap" mot öppen restaurang?

Citat:
Ursprungligen postat av Kad1
Att kunna ta med eget vin eller speciell sprit handlar om hyffs och klass, vilket Sverige saknar.

Att släntra in med en colaburk från Pressbyron handlar även det om hyffs och klass, något som återigen Sverige saknar.

Du har visserligen rätt, men "hyffs"? Är det "klass" att stava som man vill?
Citera
2022-08-06, 16:14
  #23
Medlem
Har blivit vanligare på min kvarterskrog pinsamt att se.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback