Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-10-09, 22:59
  #1
Medlem
CocaCola00s avatar
Jag lyssnar på rock och jag klär mig rätt propert, jag har alltid fått blickar när jag spelat rock på t.ex bussar. Lyssnar dock på typ koreansk smör rock men det är endå trummor och sånt.. vad tycker ni? är det konstigt. Måste man klä sig på ett visst sätt för att gilla rock?
__________________
Senast redigerad av CocaCola00 2017-10-09 kl. 23:27.
Citera
2017-10-09, 23:04
  #2
Medlem
CocaCola00s avatar
Jag fattar inte att man måste klä sig rock bara för man gillar musiken,
Citera
2017-10-09, 23:05
  #3
Avstängd
ilpobres avatar
Tror nog mer att du får blickar för att du ska envisas med att spela upp musik på bussen så att det hörs för andra! Sluta med det först så kan du klä dig i det som känns bekvämt.
Citera
2017-10-09, 23:08
  #4
Medlem
Mia-Rovys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CocaCola00
Jag lyssnar på rock och jag klär mig rätt propert, jag har alltid fått blickar när jag spelat rock på t.ex bussar. Lyssnar dock på typ koreansk smör rock men det är endå trummor och sånt.. vad tycker ni? är det konstigt. Måste man klä sig på ett visst sätt för att gilla rock?
Visst kan man tycka att det är extremt märkligt att folk tittar på en när man börjar spela musik på bussen. Förmodligen så beror det på din klädstil, och de frågar sig "Varför spelar han musik som han inte gillar?".

Jag var med om en liknande sak nyligen. Vi satt och väntade på ett tåg. Jag skulle på ett viktigt möte så jag ville vara utvilad, så jag försökte sova lite. Helt plötsligt börjar någon på stationen skriksjunga folkvisor. Jag försökte låta bli att inte titta eftersom han kanske kunde bli aggressiv, men tillslut gick det inte låta bli. Och visst såg det ut som en alkoholist, men kan ha varit en gatumusikant också. Och jag såg att andra också gav arga blickar. Tror fan han runkade med, han hade i alla fall en Adidasväska som han täckte över mellan benen. Givetvis sa jag till konduktören direkt. "Vad fan gör du med Adidasväskan? Du är ju fan ingen folksångare!", så åkte han ut med huvudet före.

Löjligt av dig att försöka låtsas gilla rock, här är du ju i nästan anonym. Vore bättre om du bara sa som det var. Om du inte klär dig rockigt så har du inte fattat hemligheten. Vi ser ju att du inte alls gillar rock
__________________
Senast redigerad av Mia-Rovy 2017-10-09 kl. 23:16.
Citera
2017-10-09, 23:20
  #5
Avstängd
56Kmodems avatar
Klä dig hur du vill, jag har lyssnat på hårdrock o metal sen barnsben men aldrig ägt ett plagg med nitar.
Bandtishor har jag några o några mössor men inte mer.
Hur gammal är du som frågar, 7 år?
Citera
2017-10-09, 23:20
  #6
Medlem
CocaCola00s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mia-Rovy
Visst kan man tycka att det är extremt märkligt att folk tittar på en när man börjar spela musik på bussen. Förmodligen så beror det på din klädstil, och de frågar sig "Varför spelar han musik som han inte gillar?".

Jag var med om en liknande sak nyligen. Vi satt och väntade på ett tåg. Jag skulle på ett viktigt möte så jag ville vara utvilad, så jag försökte sova lite. Helt plötsligt börjar någon på stationen skriksjunga folkvisor. Jag försökte låta bli att inte titta eftersom han kanske kunde bli aggressiv, men tillslut gick det inte låta bli. Och visst såg det ut som en alkoholist, men kan ha varit en gatumusikant också. Och jag såg att andra också gav arga blickar. Tror fan han runkade med, han hade i alla fall en Adidasväska som han täckte över mellan benen. Givetvis sa jag till konduktören direkt. "Vad fan gör du med Adidasväskan? Du är ju fan ingen folksångare!", så åkte han ut med huvudet före.

Löjligt av dig att försöka låtsas gilla rock, här är du ju i nästan anonym. Vore bättre om du bara sa som det var. Om du inte klär dig rockigt så har du inte fattat hemligheten. Vi ser ju att du inte alls gillar rock
Man behöver inte klä sig rockigt bara för att lyssna på rock?
Spela musik som han inte gillar? jag lyssnar inte på hårdrock jag lyssnar på poprock kan man säga kpop om du vet vet är.
Citera
2017-10-09, 23:21
  #7
Medlem
CocaCola00s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mia-Rovy
Visst kan man tycka att det är extremt märkligt att folk tittar på en när man börjar spela musik på bussen. Förmodligen så beror det på din klädstil, och de frågar sig "Varför spelar han musik som han inte gillar?".

Jag var med om en liknande sak nyligen. Vi satt och väntade på ett tåg. Jag skulle på ett viktigt möte så jag ville vara utvilad, så jag försökte sova lite. Helt plötsligt börjar någon på stationen skriksjunga folkvisor. Jag försökte låta bli att inte titta eftersom han kanske kunde bli aggressiv, men tillslut gick det inte låta bli. Och visst såg det ut som en alkoholist, men kan ha varit en gatumusikant också. Och jag såg att andra också gav arga blickar. Tror fan han runkade med, han hade i alla fall en Adidasväska som han täckte över mellan benen. Givetvis sa jag till konduktören direkt. "Vad fan gör du med Adidasväskan? Du är ju fan ingen folksångare!", så åkte han ut med huvudet före.

Löjligt av dig att försöka låtsas gilla rock, här är du ju i nästan anonym. Vore bättre om du bara sa som det var. Om du inte klär dig rockigt så har du inte fattat hemligheten. Vi ser ju att du inte alls gillar rock
Men eftersom jag går runt i kavaj och så och lyssnar på lite lugnare rock får jag sjukt mycket blickar. Tycker inte man borde få de man får väl gilla vilken musik man vill behöver inte klä sig efter det.
Citera
2017-10-09, 23:22
  #8
Medlem
CocaCola00s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 56Kmodem
Klä dig hur du vill, jag har lyssnat på hårdrock o metal sen barnsben men aldrig ägt ett plagg med nitar.
Bandtishor har jag några o några mössor men inte mer.
Hur gammal är du som frågar, 7 år?
Känns bara konstigt att klä sig propert och gilla rock, men jag kanske är konstig?
Vet inte vad det är..
Citera
2017-10-09, 23:22
  #9
Medlem
CocaCola00s avatar
Jag är en allätare gillar allt från rock till pop till country.
Citera
2017-10-09, 23:23
  #10
Medlem
Trollkarlen17s avatar
Lyssnat på heavy, döds, trashmetal i över tio år, klär mig som en vanlig Svensson. Ibland åker det på en av mina tjugo Metallicatröjjor som finns i garderoben.
Anledningen till att jag skriver är att det finns en rockbar i staden jag bor i, där jag älskar att hänga och dricka öl. Alla på de stället bär läder, jeansjackor med patcher på med alla deras favoritband på. Där inne brukar jag få lite konstiga blickar för att jag klär mig i jeans och skjorta, men de kan fara åt helvete! Du klär dig precis som du vill, du lyssnar precis på vilken musik du vill.
Trevlig kväll
Citera
2017-10-09, 23:24
  #11
Medlem
CocaCola00s avatar
[quote=Mia-Rovy|62018936 Förmodligen så beror det på din klädstil, och de frågar sig "Varför spelar han musik som han inte gillar?".

[/QUOTE]
Det visar ju bara på att svenska folket har fördomar om överklassen, att dom är lugna och dryga, lyssnar på finaste musiken. Ta till ex, Magnus uggla uppväxt i adeln i östermalm, han är rockare och punkare.
Vi har så mycket fördomar i Sverige.
Citera
2017-10-09, 23:25
  #12
Medlem
CocaCola00s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trollkarlen17
Där inne brukar jag få lite konstiga blickar för att jag klär mig i jeans och skjorta, men de kan fara åt helvete! Du klär dig precis som du vill, du lyssnar precis på vilken musik du vill.
Trevlig kväll
Fan vad bra skrivet, äntligen någon som förstår mig
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback