Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-10-09, 18:30
  #1
Medlem
Jag läste att området runt Masmo T-bana har lägst priser för bostadsrätter per kvm cirka 22 000kr. Jag vet att området är ganska off men samtidigt bra kommunikationer och billigt för Sthlmsområdet som sagt. Tänkte främst på Myrstuguberget men även andra gator runt tunnelbanan där.

Är detta ett område som är ok? Jag vet att det är mycket invandrare där och det är lugnt så länge det inte är massa gäng och den linjen är ganska stökig har man hört men är Masmo en plats där man som svensk kan bo på? Hittade ingen tråd som beskrev hur läget ser ut idag.
Citera
2017-10-09, 18:53
  #2
Medlem
Det är nog bara myrstugeberget som är bostadsrätter.Ormen långe ägs väl av huge.Myrstugeberget höga månadsavgifter ligger fint.Bo där helst inte.
Citera
2017-10-09, 20:15
  #3
Medlem
Europes avatar
Nu var det rätt länge sedan jag var i Masmo och än mer längre sedan jag var uppe på Myrstuguberget, men åtminstone tidigare var Myrstuguberget nog helt trevligt ställe att bo på. Sedan är Masmo tunnelbanestation en av de allra omysigast i Stockholm (mest för att det är - eller var - i regel folktom, öde, ekande, men samtidigt oproportionerligt stor station inne i berget), men som TS skriver, så ligger hela Masmo lite off, även jämfört med närliggande förorter, samt har inget riktigt centrum, så jag skulle gissa att det inte direkt är ett ställe där buset samlas. Samtidigt ligger tunnelbanan och än mer busstationerna extremt nära. Men rör man sig i första hand med bil, så är ju inte området utanför Myrstuguberget ens värst relevant.

Edit: Sedan finns det gott om grönområde i omgivningen, med berg, skog och Albysjön (lite längre bort finns insjön Gömmaren), om man gillar sådant.

När jag en gång i tiden låg med en tjej som bodde på Myrstuguberget, så tänkte jag i alla fall: "Här skulle jag faktiskt kunna tänka mig bo".
__________________
Senast redigerad av Europe 2017-10-09 kl. 20:19.
Citera
2017-10-09, 22:32
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Europe
Nu var det rätt länge sedan jag var i Masmo och än mer längre sedan jag var uppe på Myrstuguberget, men åtminstone tidigare var Myrstuguberget nog helt trevligt ställe att bo på. Sedan är Masmo tunnelbanestation en av de allra omysigast i Stockholm (mest för att det är - eller var - i regel folktom, öde, ekande, men samtidigt oproportionerligt stor station inne i berget), men som TS skriver, så ligger hela Masmo lite off, även jämfört med närliggande förorter, samt har inget riktigt centrum, så jag skulle gissa att det inte direkt är ett ställe där buset samlas. Samtidigt ligger tunnelbanan och än mer busstationerna extremt nära. Men rör man sig i första hand med bil, så är ju inte området utanför Myrstuguberget ens värst relevant.

Edit: Sedan finns det gott om grönområde i omgivningen, med berg, skog och Albysjön (lite längre bort finns insjön Gömmaren), om man gillar sådant.

När jag en gång i tiden låg med en tjej som bodde på Myrstuguberget, så tänkte jag i alla fall: "Här skulle jag faktiskt kunna tänka mig bo".

Tack för infon. Jo, den bilden har jag också att det verkar ligga lite off och att det är ganska dött runt t-banan. Dock så söder om Liljeholmen mot Norsborg så har jag bara varit cirka 3 gånger Alby och Skhlm så jag är inte så bevandrad där. Just lugnet i Masmo verkar bra men tunnelbanan även om det är en fördel kan säkert bli otrevlig kvällstid och att t-banan både i sig och med läget är så off känns det som ett perfekt ställe för att någon ska vänta på en och råna. Dock så är jag sällan ute så sent och man kan ju ta buss från Huddinge istället.

Jo Myrstugeberget är nog mest aktuellt då det är brf och bostadsrätterna där ska vara relativt billiga.
Citera
2017-10-11, 17:14
  #5
Medlem
outoforders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GeorgeHarrison
Tack för infon. Jo, den bilden har jag också att det verkar ligga lite off och att det är ganska dött runt t-banan. Dock så söder om Liljeholmen mot Norsborg så har jag bara varit cirka 3 gånger Alby och Skhlm så jag är inte så bevandrad där. Just lugnet i Masmo verkar bra men tunnelbanan även om det är en fördel kan säkert bli otrevlig kvällstid och att t-banan både i sig och med läget är så off känns det som ett perfekt ställe för att någon ska vänta på en och råna. Dock så är jag sällan ute så sent och man kan ju ta buss från Huddinge istället.

Jo Myrstugeberget är nog mest aktuellt då det är brf och bostadsrätterna där ska vara relativt billiga.

Haft polare som bott både på myrstugeberget och i huges hyresrätter.

Var ett tag sedan jag var där också men det var alltid helt dött där jämfört med intilliggande förorter . Aldrig sett något bråk vid tunnelbanan där och bara varit där kvälls och nattetid . Hallunda ett par stationer bort är bara bostadsrätter med billiga (för att vara stockholmsområdet) kvm priser samt lägre månadsavgifter än myrstugeberget med ett riktigt centrum . Dock är det mycket mer livat i Hallunda.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback