Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-10-21, 22:50
  #277
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarvecket
Jag har ofta fel och då ändrar jag inställning. Det kallas att vara progressiv. Men låt mig då ge dig en motfråga, föddes du med alla de rätta svaren?
I så fall grattis!
Du är behövd överallt!

Så här säger en same om saken: https://www.youtube.com/watch?v=wmAK3pvpUxk
Citera
2017-10-21, 23:31
  #278
Medlem
sealstrypers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lupac
I (FB) Därför är de svenska männen skyldiga till allt ont!. Länken till en GP-artikel. Läser du aldrig artiklarna innan du postar dem som länkar?
Ännu en halmgubbe i raden .
Har aldrig själv pratat om medeltidsprofeter och talibaner i denna tråd , däremot har jag som du påpekade länkat till en artikel där en invandrad kvinna varnar för intoleransen och fundamentalismen hos den man du anser vara ett lysande exempel på hur somalier lyckats här i Sverige .

Du har verkligen svårt att hantera nederlag , eller hur ?

Citat:
Ursprungligen postat av lupac
Verkligen synd om dig som har svårt att förstå engelskspråkiga vetenskapliga rapporter. Kontakta Illustrerad Vetenskap eller Allt om Vetenskap. Fråga redaktörerna om det finns publicerade artiklar som på ett lättfattligt sätt redogör för studier om IQ hos svarta barn före respektive några år efter adoption och deras slutsatser.

Studier visar ju att adoptivbarn oavsett ursprungsland får flera poäng högre IQ än om de stannat kvar hos sina fattiga lågutbildade föräldrar. I synnerhet om adoptivföräldrarna är välutbildade med höga inkomster och stimulerar barnet intellektuellt t ex med pedagogiska leksaker, pratar med dem och sjunger för dem m m. Katarina Sandström är ett talande exempel.
Ännu mer svammel från din sida .
Att barn utvecklas bättre om de får mer stimulans har ingen ifrågasatt men det var inte det som skulle bevisas......

Du har fortfarande inte visat några fakta som stödjer ditt påstående att adopterade barn blir lika intelligenta eller intelligentare än andra i sitt nya hemland .

Inkom med fakta som stödjer din sak eller så utgår vi ifrån att du inte har några .

Citat:
Ursprungligen postat av lupac
Har du redan förträngt ditt dunderfiasko när du länkade till nazisten (tidigare sverigedemokrat) Anders Leanders bloggplats i ditt inlägg. Han hade ju på sin blogg skrivit om att muslimer beter sig "som svin", "skriker som jävla grisar", "stjäl, våldtar våra svenska kvinnor och tjejer misshandlar och dödar svenska män och kvinnor för att vi är vita i skinnet".

Hur känns det att göra bort sig så här gruvligt när du hänvisade till en sådan hatisk nazist som kunskapskälla? Det måste svida ordentligt längst in i din folkhemska själ.

Du skrev själv i ditt förra inlägg att jag kanske inte borde använda Aftonbladet som kunskapskälla. Notera nu att jag ställer en fråga: anser du att gapiga nazisters bloggar är en bättre kunskapskälla än Aftonbladet?
När de som du kallar "gapiga nazister" visar sig ha fakta på sin sida medan Nyheter24.se och AB ljuger så förstår jag att det gör ont i dig .

Kanske borde du släppa din nazistfixering och sluta brunmåla allt och alla som inte håller med dig ...

Timbro har släppt en krönika just kring det fenomenet :
https://timbro.se/smedjan/vem-ar-fas...-ar-fascister/

Jag länkar som du kanske har märkt till vänsterpartister , sossar , moderater m fl när de har något relevant att komma med , i det här fallet råkade det via en googling bli herrarna Pettersson och Leander som debunkade Nyheter24:s lögner , ett jobb som man kan tycka borde ha utförts av MSM .....

Som jag tidigare har sagt , du måste lära dig att skilja på sak och person .
Citera
2017-10-22, 13:13
  #279
Medlem
Kebabfysikers avatar
Alla vet att svenska män står bakom det mesta som är fel med vårt samhälle. Det är bara att sticka ut huvudet genom fönstret och se hur det ser ut.
Citera
2017-10-22, 13:16
  #280
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kebabfysiker
Alla vet att svenska män står bakom det mesta som är fel med vårt samhälle. Det är bara att sticka ut huvudet genom fönstret och se hur det ser ut.
Japp! Det är mycket bättre än att sticka ut sitt huvud genom det som förr kallades fönster i Raqqa.
Citera
2017-10-22, 21:05
  #281
Medlem
lupacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sealstryper
Ännu en halmgubbe i raden .
Har aldrig själv pratat om medeltidsprofeter och talibaner i denna tråd , däremot har jag som du påpekade länkat till en artikel där en invandrad kvinna varnar för intoleransen och fundamentalismen hos den man du anser vara ett lysande exempel på hur somalier lyckats här i Sverige .

Du har verkligen svårt att hantera nederlag , eller hur ?

Dina halmgubbehögar blir högre och högre. Jag har aldrig ansett att den man som kallades för medeltidsprofet var ett lysande exempel på lyckade somalier. Bara att de var kända.

Citat:
Ännu mer svammel från din sida .
Att barn utvecklas bättre om de får mer stimulans har ingen ifrågasatt men det var inte det som skulle bevisas......

Du har fortfarande inte visat några fakta som stödjer ditt påstående att adopterade barn blir lika intelligenta eller intelligentare än andra i sitt nya hemland .

Inkom med fakta som stödjer din sak eller så utgår vi ifrån att du inte har några .

För femtielfte gången: jag skrev att adoptivbarn i allmänhet får minst lika hög IQ som det nya hemlandets medel-IQ. I synnerhet om adoptivföräldrarna är välutbildade och stimulerar barnet intellektuellt t ex med pedagogiska leksaker, pratar med dem och sjunger för dem m m.

Inte att adoptivbarn blir lika intelligenta eller intelligentare än andra i sitt nya hemland. Jag menade det nya hemlandets medel-IQ, inte andra människor. Försök få in det i din lilla träskalle.

Citat:
När de som du kallar "gapiga nazister" visar sig ha fakta på sin sida medan Nyheter24.se och AB ljuger så förstår jag att det gör ont i dig .

Kanske borde du släppa din nazistfixering och sluta brunmåla allt och alla som inte håller med dig ...

Timbro har släppt en krönika just kring det fenomenet :
https://timbro.se/smedjan/vem-ar-fas...-ar-fascister/

Jag länkar som du kanske har märkt till vänsterpartister , sossar , moderater m fl när de har något relevant att komma med , i det här fallet råkade det via en googling bli herrarna Pettersson och Leander som debunkade Nyheter24:s lögner , ett jobb som man kan tycka borde ha utförts av MSM .....

Som jag tidigare har sagt , du måste lära dig att skilja på sak och person .

Anders Leander är de facto en nazist och brun långt djupt i sin sjuka själ. Så jag behöver inte brunmåla honom.

Har du fortfarande inte förstått att Petterssons blogg är väldigt selektiv i sin granskning genom medveten uteslutning av artiklar som ställer SD i dålig dager och medtagning av artiklar med mindre smickrande nyheter om politiker från ”sjuklövern”. De länkade artiklarna från diverse etablerade media har jag däremot inga invändningar mot. Det är exkluderingar och inkluderingar som jag riktar kritik mot.

Varför saknas den åttonde granskningssidan, där SD-politiker hängs ut för sina diverse begångna olagligheter och andra snedsteg? Du är mer än lovligt korkad om du tror att de sju SD-riksdagsledamöterna är de enda SD-politiker som blivit dömda för brott.

Om du läser lite mer nogsamt på nazistens bloggplats, då bör du lägga märke till att listan över dömda SD-are endast består av 7 riksdagsledamöter och 1 nazist. Undrar du inte varför det saknas en lista med brottsdömda SD-kommunpolitiker, landstingspolitiker och övriga lokalpolitiker? Alltså de som inte är i riksdagen. T ex den, den och den. Det är bara ett litet axplock av samtliga SD-politiker som dömts för brott under tiden fram t o m 2015. Sådana som skulle ha renderat en plats i Petterssons åttonde granskningssida som skulle ha funnits.

Längst ner i kommentarsfältet på Leanders bloggplats var det någon vaken bloggläsare som liksom jag uppmärksammade avsaknaden av en lista med brottsdömda SD-politiker utanför riksdagen under perioden 2004-2015. Denne bidrog med följande lista inklusive riksdagsledamöterna:


Du måste ha i åtanke att antalet SD-politiker på såväl kommun- och landstingsnivå var mycket mindre före det senaste riksdagsvalet 2014 då SD fick nästan 13 % av rösterna. 2010 mindre än 6 % och det år då SD för första gången kom in i riksdagen. Ju färre politiker desto färre brottsdömda. I absoluta antal. Under åren 2004-2014 (före valet) var andelen socialdemokrater och moderater mycket större än andelen sverigedemokrater. Enkel statistik.

För att det ska vara en balanserad och saklig rapportering om dömda politiker ska även brottsdömda kommunpolitiker, landstingspolitiker och lokalpolitiker inom SD tas med. De ovannämnda tre exemplen på brottsdömda SD-politiker borde ha tagits med i rapporteringen. Petterssons blogg underlät att ha med en granskningssida innehållande namn på brottsdömda SD:are från olika delar av landet utanför riksdagen. Anders Leander begränsade SD-listan tills att omfatta endast de sju riksdagsledamöterna och nazisten. Det de sysslar med är ren mörkläggning, dribbling med statistik, uteslutande av obekväma fakta och förvanskning av sanningen.

Båda herrarna Leander och Pettersson har således inte debunkat någonting. Istället har de sysslat med mörkläggning i fråga om brottsdömda sverigedemokrater utanför riksdagen genom att medvetet låta bli att offentliggöra deras namn i en granskningssida. Alla de andra sju partierna - från ”sjuklövern” - blev väldigt noggrant granskade.

Den gapige nazisten från Mönsterås hade alltså inga fakta på sin sida. Själv var han dömd för hets mot folkgrupp och uppmanar till våld mot muslimer. Vilken trovärdig kunskapskälla!

Du har verkligen svårt att hantera dunderfiaskot då du hänvisade till en nazists bloggplats som en sanningsenlig källa. Har de inga AMU-kurser i källkritik som du kan anmäla dig till? Du gick ju på AMU för 35 år sedan tillsammans med ett gäng somalier som du i princip likställde med schimpanser ( (FB) Är somalier stolta över sin nationalitet och kultur, eller skäms de?). Ajajdå!

Jag lägger ner den här debatten. Det finns ingen poäng med att fortsätta.
Citera
2017-10-26, 21:46
  #282
Medlem
heropsychodreamers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarvecket
Jag har ofta fel och då ändrar jag inställning. Det kallas att vara progressiv. Men låt mig då ge dig en motfråga, föddes du med alla de rätta svaren?
I så fall grattis!
Du är behövd överallt!

Självklart inte.
Citera
2017-10-28, 13:42
  #283
Medlem
heropsychodreamers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarvecket
Japp! Det är mycket bättre än att sticka ut sitt huvud genom det som förr kallades fönster i Raqqa.

Hej Pansarvecket, citatet är bara så du ska få en notis.

Jag har fått en varning för att ha riskerat din anonymitet i den här tråden. Inlägget raderades men ifall du hann läsa det vill jag berätta att det skett ett missförstånd eftersom jag uttryckte mig klantigt. I inlägget skrev jag att jag "precis kom på vem du var". Det kan givetvis tolkas som att jag vet vem du är irl så varningen är helt rätt tilldelad. Det jag syftade på med att "komma på vem du var" var att jag tidigare meddelat dig i ett inlägg att jag inte önskade diskutera med dig i framtiden. Inlägget jag fick en varning för skrev jag alltså för att jag insåg att du var den användare jag bestämt mig för att inte diskutera med. Jag har inget som helst aning om vem du är irl.
Citera
2017-10-28, 18:39
  #284
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heropsychodreamer
Hej Pansarvecket, citatet är bara så du ska få en notis.

Jag har fått en varning för att ha riskerat din anonymitet i den här tråden. Inlägget raderades men ifall du hann läsa det vill jag berätta att det skett ett missförstånd eftersom jag uttryckte mig klantigt. I inlägget skrev jag att jag "precis kom på vem du var". Det kan givetvis tolkas som att jag vet vem du är irl så varningen är helt rätt tilldelad. Det jag syftade på med att "komma på vem du var" var att jag tidigare meddelat dig i ett inlägg att jag inte önskade diskutera med dig i framtiden. Inlägget jag fick en varning för skrev jag alltså för att jag insåg att du var den användare jag bestämt mig för att inte diskutera med. Jag har inget som helst aning om vem du är irl.
Jag hann läsa och som du uttrycte det fanns utrymme för den tolkningen. Vare sig man vet eller inte, så håller vi på anonymiteten här eftersom det är det enda sättet att få reda på vad folk faktiskt och egentligen tycker.
Citera
2017-10-29, 11:41
  #285
Medlem
sealstrypers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lupac
Jag lägger ner den här debatten. Det finns ingen poäng med att fortsätta.
Ha det så bra .....
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback