Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-10-09, 10:47
  #1
Medlem
JayGatsbys avatar
Finns det något smidigt verktyg där ute som man kan använda för att planera ett garage?

Tänker något där man kan placera ut bilar och se hur stort man behöver?
Det är ganska svårt att försöka tänka ur hur stor yta man behöver, något lite mer visuellt verktyg hade varit bra.
Citera
2017-10-09, 12:01
  #2
Medlem
Teleslingas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JayGatsby
Finns det något smidigt verktyg där ute som man kan använda för att planera ett garage?

Tänker något där man kan placera ut bilar och se hur stort man behöver?
Det är ganska svårt att försöka tänka ur hur stor yta man behöver, något lite mer visuellt verktyg hade varit bra.

Ja, jag skulle vilja veta vad exempelvis mäklare använder för att göra såna där planskisser över en bostad.
*följer*
Citera
2017-10-09, 12:13
  #3
Medlem
flipflaps avatar
Har ni testat google sketch?

Hade inte IKEA en sådan där möbelplanerare som kanske kunde fungera?

http://www.ikea.com/ms/sv_SE/rooms_i...nners_ihp.html
Citera
2017-10-09, 13:34
  #4
Medlem
Teleslingas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flipflap
Har ni testat google sketch?

Hade inte IKEA en sådan där möbelplanerare som kanske kunde fungera?

http://www.ikea.com/ms/sv_SE/rooms_i...nners_ihp.html
Försöker undvika googles produkter men...är det Google SketchUp du menar? Är det bra skit?
Citera
2017-10-09, 13:45
  #5
Medlem
Fungerar inte papper och penna? En linjal kan även vara bra och så gör du allt i en skala du själv väljer.
Citera
2017-10-09, 13:45
  #6
Medlem
flipflaps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teleslinga
Försöker undvika googles produkter men...är det Google SketchUp du menar? Är det bra skit?
Sådär, den var enklare att hålla på med för några år sedan och jag använde den flitigt eftersom CAD är så otrooligt avancerat så att kreativiteten gärna drunknar i kortkommandon, :/

Men kolla IKEA. Har använt för många år sedan, funkade då för planering av utplacering av maskiner i en verkstad.
Citera
2017-10-09, 15:48
  #7
Medlem
Vardons avatar
Jag körde alla köksalternativ genom fast els demoverktyg. Ritade upp bänkar och annat och provade alla kombinationer snabbt och smidigt för att kunna ge bra input sen till planerarna.

Funkar inte att spara eller skriva ut så man får köra en printscreen men väldigt bra cadverktyg.
Citera
2017-10-09, 17:34
  #8
Medlem
JayGatsbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vardon
Jag körde alla köksalternativ genom fast els demoverktyg. Ritade upp bänkar och annat och provade alla kombinationer snabbt och smidigt för att kunna ge bra input sen till planerarna.

Funkar inte att spara eller skriva ut så man får köra en printscreen men väldigt bra cadverktyg.

Låter som ett bra verktyg; skulle behöva samma fast för garage.
Får inte IKEA att funka för det.
Citera
2017-10-09, 18:01
  #9
Medlem
Teleslingas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JayGatsby
Låter som ett bra verktyg; skulle behöva samma fast för garage.
Får inte IKEA att funka för det.
Inte jag heller. Men det var ju väntat nu när sönerna tagit över.
Citera
2017-10-16, 08:24
  #10
Medlem
Teleslingas avatar
Ingen som har tips på något smidigt program för att göra planskisser över ett hur etc? Vad använder mäklarna när de ritar sin skit?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback